  • 1. Data: 2009-06-25 19:09:29
    Temat: Koszty CO
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Planuję wynająć mieszkanie, a że będzie to pierwszy raz to podpytuję też
    właścicieli o koszty różnych mediów...

    Dziś oglądałem fajne mieszkanie, ale nieco mnie zabiła cena CO - 180 zł
    płatne z góry co miesiąc, z czego 60% to opłata stała, resztę ewentualnie
    pod koniec roku zwracają... To normalne stawki?

    BTW - jedna osoba ile przeciętnie kosztowo zużywa wody? Tu znów padła kwota
    ok 200 zł płacona przez poprzednich najemców - co prawda za dwie osoby, ale
    właściciel sam stwierdził, że to wg niego to duża kwota była

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2009-06-26 06:48:31
    Temat: Re: Koszty CO
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    a moze ta woda to koszt tez ciepłej wody?
    co do CO to jest to różnie
    ja np zwroty dostaje 700zł a obliczone mam na 140 zl miesiecznie do zapłaty
    zależy jak docieplony budynek

    http://www.agapo.pl

  • 3. Data: 2009-06-27 22:05:46
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Thu, 25 Jun 2009 21:09:29 +0200, name: Kapsel:

    > Dziś oglądałem fajne mieszkanie, ale nieco mnie zabiła cena CO - 180 zł
    > płatne z góry co miesiąc, z czego 60% to opłata stała, resztę ewentualnie
    > pod koniec roku zwracają... To normalne stawki?

    U mnie płaci się co miesiąc podobną kwotę. Połowę oddają,
    a w tej pozostałej połowie 60% to koszty stałe.

    > BTW - jedna osoba ile przeciętnie kosztowo zużywa wody? Tu znów padła kwota
    > ok 200 zł płacona przez poprzednich najemców - co prawda za dwie osoby, ale
    > właściciel sam stwierdził, że to wg niego to duża kwota była

    Za co to 200zł? Ryczałt czy licznikowe? Za samą zimną, czy również za
    ciepłą?
    Jeśli licznikowe to u mnie (3 os.) miesięcznie idą 3-4 kubiki zimnej
    wody i tyleż samo ciepłej. To chyba dość przeciętnie. Przelicz sobie
    po waszych cenach.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 4. Data: 2009-06-28 10:31:17
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 28 Jun 2009 00:05:46 +0200, Miroo napisał(a):

    > U mnie płaci się co miesiąc podobną kwotę. Połowę oddają,
    > a w tej pozostałej połowie 60% to koszty stałe.

    Czyli standard... kurde, drogo to wychodzi. No ale ja teraz mieszkam w
    starym budownictwie z piecami, więc komfort daleko inny... ;]

> [...]
    > Jeśli licznikowe to u mnie (3 os.) miesięcznie idą 3-4 kubiki zimnej
    > wody i tyleż samo ciepłej. To chyba dość przeciętnie. Przelicz sobie

    Licznikowe, bo opomiarowane, o temperatury nie pytałem ;) zakładam
    natomiast że razem z ciepłą...
    Co to kubik jeszcze nie wiem, natomiast pytałem znajomych w okolicy i kwoty
    im wychodziły mniejsze, więc Ci lokatorzy poprzedni byli po prostu
    megaczyściochami, albo tam więcej ludzi mieszkało może niż zadeklarowali ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2009-06-28 18:52:06
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Sun, 28 Jun 2009 12:31:17 +0200, name: Kapsel:

    > Licznikowe, bo opomiarowane, o temperatury nie pytałem ;) zakładam
    > natomiast że razem z ciepłą...

    To zapytaj czy jest piecyk gazowy. Jak nie ma to pewnie masz ciepłą
    wodę z ciepłowni na oddzielnym liczniku.

    > Co to kubik jeszcze nie wiem, natomiast pytałem znajomych w okolicy i kwoty
    > im wychodziły mniejsze, więc Ci lokatorzy poprzedni byli po prostu
    > megaczyściochami, albo tam więcej ludzi mieszkało może niż zadeklarowali ;)

    Kubik to po prostu metr sześcienny. Dowiedz się ile tam płacą za m3.
    U mnie było odwrotnie. Poprzedni lokatorzy zużywali max 1m3 na miesiąc
    i po pierwszym rozliczeniu kwartalnym zszokowała nas dopłata za
    wodę...

    Pozdrawiam
    Miroo