  • 31. Data: 2020-03-03 10:51:04
    Temat: Re: Koszty robocizny budowlanej
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Ja uważam, ze kazdy powinien robić to, na czym się zna. Trzeba dać zarobić
    plytkarzowi, piekarzowi i każdemu innemu. Życie ma się jedno i nie należy go spędzać
    na oszczędzaniu na każdej głupocie. Ja w czasie, kiedy płytkarz by kładł wolałbym
    spędzić czas z dziećmi lub zając się swoim hobby

  • 32. Data: 2020-03-03 19:26:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.03.2020 10:51, Piotrek Paradysz wrote:
    > Ja w czasie, kiedy płytkarz by kładł wolałbym spędzić czas z dziećmi lub zając się
    swoim hobby

    Widzisz, Ty najpierw musisz zarobić na płytkarza siedząc w pracy. A on
    ten czas spędza z dziećmi lub zajmuje się swoim hobby :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2020-03-03 21:08:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-02-26 o 22:05, SpiskowyMocny pisze:
    > Jak obecnie wyglądają średnie koszty robocizny przy budowie domu?
    > Krążą gdzieś plotki że to około 20% ceny domu, ale dla przykładu koszt
    > pokrycia dachowego wynosi 20zł a koszt położenia tego pokrycia kosztuje
    > 40-60zł, więc koszt robocizny waha się na poziomie 60-80% inwestycji,
    > więc grubo powyżej tych zasłyszanych 20%m wychodziło by na to że
    > większość kosztów budowy to koszt robocizny. Nie żebym szukał spisku,
    > ale wygląda to dość dziwnie, co o tym myślicie?

    Tu są przedstawione koszty:

    https://kb.pl/porady/koszt-budowy-domu-dokladne-wyli
    czenia/

    Także znajdziesz dane historyczne

  • 34. Data: 2020-03-04 19:27:53
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Jacek napisał:
    > Takie prawa rynku. Jest popyt, podaż ograniczona, ceny rosną.
    > Mamy dobrą zmianę i wczoraj za ten sam chleb, który kosztował 4,60
    > zapłaciłem 5,80. Będzie jeszcze "dobrzej". Jacek

    To że będzie drożej to wiem, tylko zastanawiam się z czego wynikają te
    podwyżki, bo gdyby to była inflacja, to materiały budowlane poszły by w górę
    a tu robocizna poszybowała. Ostatnio cebula podrożała o 100%, więc można by
    woskować ze budowlańcy zaczęli zdrowo się odżywiać i jeść warzywa a nie
    chlać tani bimber jak dawniej i stąd takie wysokie koszta robocizny.
    A wszystko tak drożeje, ze strach do roboty chodzić, bo po co? Nie ma jak
    odłożyć, chyba że na bieżąco cała wypłatę wydawać na chlanie i dziwki a żeby
    coś zbudować to trzeba mieć kapitał, może kupić ziemię?

  • 35. Data: 2020-03-04 21:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik SpiskowyMocny T...@p...o2.pl ...

    > To że będzie drożej to wiem, tylko zastanawiam się z czego wynikają
    > te podwyżki, bo gdyby to była inflacja, to materiały budowlane
    > poszły by w górę a tu robocizna poszybowała.

    A o czyms takim jak wzrost płacy minimalnej, wzrost płacy sredniej, spore
    podwyzki zusu i ogólnie inflacja slyszałes?
    Do tego brak fachowców wiec ci co sa maja co robic.
    A skoro maja co robic to wybieraja te roobty gdzie moga lepiej zarobic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 36. Data: 2020-03-05 00:23:57
    Od: Kadar <o...@g...com>

    To nie jest normalne, że przy każdej okazji o budowaniu wychodzi temat kosztów
    robocizny. Zmienny koszt. Na grupie jestem już dobrych kilka lat i temat ten
    wałkowany jest jest odkąd pamiętam a i przedtem pewnie też ciągle się pojawiał.
    To, że za drogo to wiadomo ale tam gdzie sytuacja jest stabilna nie spotkałem się z
    taką ilością narzekania na rosnące ceny robocizny. Jeśli te ceny są tak rozchwiane
    jak w Polsce to zawsze będzie szukanie najtańszego i zawsze będą szokowały wygórowane
    stawki. Tak duże różnice powodują, że zaczynamy kombinować. Nawet najświętszy w końcu
    się złamie jak słyszy lub widzi ile zapłacił znajomy, który jest obrotny i zaradny a
    ile żąda fahoviec (nie obrażam tych prawdziwych), który właśnie łaskę zrobił, że
    przyszedł. Kiedyś uważałem takie różnice za normalną rzecz teraz widzę że to system
    jest zły.
    Kadar

  • 37. Data: 2020-03-05 08:41:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > To że będzie drożej to wiem, tylko zastanawiam się z czego wynikają te
    > podwyżki

    problem jest zajebiście złożony. Zaczyna się w szkole, gdzie uczyli nas
    nieprzydatnych rzeczy. Nie nauczyli jak działa oszczędzanie i spłacanie
    kredytu. Potem uczyli nas trwać, nie działać. Istnieć, nie żyć. Wyrosło
    pokolenie które nic nie potrafi. Choć nie całkiem. jest grupa
    cwaniaczków, która wiedze o budowlance nabywa z Youtuba. Mamy więc grono
    osób, które pchane owczym pędem, chcą mieszkać w wielkim mieście
    (czasami na terenach zalewowych) we własnym mieszkaniu/domu, mogą mieć
    kredyt (nie umiejąc oszacować strat jakie on niesie). Dla nich 30, albo
    33lata spłacania kredytu to wartość abstrakcyjna. nie ma to przełożenia
    na tu i teraz, na wysiłek, na rezygnacje z jakiejś przyjemności. więc
    płacą. Taka sytuacja powoduje że prawdziwe firmy budowlane zajmują się
    prawdziwą budową, a małe remonty robią "Janusze". Ceny reguluje wolny
    rynek. Choć nie całkiem. Ten rynek nie jest wolny. Na budowach
    pracowali, choć może lepiej powiedzieć przewijali się przez budowy
    pracownicy którzy nie mieli żadnych kwalifikacji. pracowali za minimalną
    pensje. Jasne że "wyciągali" więcej, bo mieli nadgodziny, może premie
    jak byli kumaci, a jak byli chętni do nauki to stawali się prawdziwymi
    budowlańcami. ale jednak część gównianych robót była wykonywana "po
    taniości". Dla szefa firmy i dla klienta. aż tu nagle rząd podnosi
    minimalną płacę. Gdyby producenci farb podnieśli cenę najtańszej farby -
    była by to zmowa cenowa. a minimalną płacę można podnosić? Oni twierdzą
    że można... bez skutków ubocznych. właśnie je mamy.
    A wiecie kogo mi najbardziej szkoda? LEkarzy i podobnych im zawodów.
    Ludzie się uczyli całe życie, by pomagać innym, a w porównaniu do
    "fizycznych" zarabiają marne grosze. Jaki będzie efekt długofalowy? Za 2
    pokolenia będziemy narodem debili, z masakrycznie niskim poziomem
    edukacji, a większość lekarzy (i zawodów wymagających wykształcenia)
    będzie imigrantami z biedniejszych krajów.
    ToMasz

    Ps taki argument z życia potwierdzający jedną z tez wspomnianych wyżej.
    pewna PAni, mądra kobieta, przeprowadzała się. Na starym mieszkaniu
    miała garaż, na nowym - niestety nie. mimo że ma 14 letni "dupowóz"
    chciała postawić go na parkingu... dozorowanym. 100złotych na miesiąc.
    Powiedziała - spoko, dam radę. Ja nie zastanawiajac się długo
    powiedziałem jej że to taki sam (porównywalny) koszt jakby kupiła drugie
    takie samo auto. przyjęła to za dziwny żart. długo później wzięła w ręce
    kalkulator i zrozumiała że to nie był dowcip. właśnie to zjawisko
    powoduje że ceny mieszkań rosną w zawrotnym tempie. że są takie wysokie.
    Drugi argument że ludzie to debile. patrzę teraz na ceny mieszkań
    używanych. przeciętna cena mieszkania w Warszawie to 9301zł, KAtowicach
    to 4895zł za metr. w Bytomiu - (jakieś 12km od KAtowic) - kupisz
    mieszkanie do remontu za około 2 tyś za metr.

  • 38. Data: 2020-03-05 09:02:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, March 5, 2020 at 8:41:39 AM UTC+1, ToMasz wrote:

    > A wiecie kogo mi najbardziej szkoda? LEkarzy i podobnych im zawodów.
    > Ludzie się uczyli całe życie, by pomagać innym,

    ;) zapewne z tej chceci pomagania poszli na studia ;)

> [...]
    > to 4895zł za metr. w Bytomiu - (jakieś 12km od KAtowic) - kupisz
    > mieszkanie do remontu za około 2 tyś za metr.

    Tu jest druga strona medalu: w miastach typu Krakow, Warszawa zarabia sie znacznie
    wiecej, wiec sporo ludzi jednak woli zostac po stidiach, mieszkan brakuje wiec ceny
    sa jakie sa... od kilkudziesieciu lat ceny rosna, wiec sporo ludzi traktuje to troche
    jako inwestycje-pomieszkam, jak sie bede wyprowadzal to sprzedam.
    Kolega mieszka ~80km od Krk i jezdzil codziennie (teraz z dzien, dwa/tydzien ma prace
    z domu), od dawna twierdzil, ze za swoje mieszkanie w Krk moze kupic miejsce
    parkingowe :(, tylko 2.5h/jazdy dzien + masakryczna ilosc km tez ma swoja cene...

  • 39. Data: 2020-03-05 18:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > LEkarzy i podobnych im zawodów.
    > Ludzie się uczyli całe życie, by pomagać innym, a w porównaniu do
    > "fizycznych" zarabiają marne grosze.

    Daj przykład nauczycieli.
    Jezeli chodzi o lekarzy to czesto bywam w szpitalach i patrzac na auta
    jakie tam parkuja, akurat oni zarabiaja niezle. ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 40. Data: 2020-03-05 20:34:47
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > edukacji, a większość lekarzy (i zawodów wymagających wykształcenia)
    > będzie imigrantami z biedniejszych krajów.

    Mała poprawka. Tak się dzieje już od kilku pokoleń. To, że na grupie są rozsądni
    ludzie nie oznacza, że reszta też jest taka. Wszystkie te dyskusje właśnie dowodzą,
    że nie. Nie musimy czekać 2 pokoleń już widzimy efekty.
    Kadar