  • 41. Data: 2009-12-30 15:01:41
    Temat: Re: Koszty utrzymania domu ?
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Boombastic pisze:

    > Nie jaki tylko gdzie. Widać nie orientujesz się za bardzo w cenach
    > działek i domów na terenie Warszawy. Za samą działkę budowlaną na
    > przykład w Wilanowie musiałbyś wydać koło 1 mln zł i dopiero myśleć o
    > budowie domu, czyli co najmniej drugie tyle. Przy granicy Warszawy domy
    > w małych szeregówkach na przykład w okolicach Piaseczna (Józefosław) to
    > jest ok. 800-900 tys zł do wykończenia.

    http://www.oferty.net/dom-na-sprzedaz-piaseczno-pias
    eczynski,d3509521
    --
    pozdr. Jerzy

  • 42. Data: 2009-12-30 16:18:34
    Od: w_e <w...@o...pl>

    Maciej S. pisze:

    > Coś za coś.
    > Sarenki w lesie obok, albo wredny sąsiad z góry.

    Ja mam jedno i drugie ;)
    --
    w_e

  • 43. Data: 2010-01-01 12:00:53
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Masz. Kompostownik, sortowanie śmieci, młynek do odpadków, Wspomniana
    > wyżej prasa do smieci (ale w takiej cenie nie znalazłem).
    >
    > Jak za mało to nie podrzucaj innym, tylko kup specjalne worki na śmieci
    > (są dostępne w każdym MPO) z logo danego MPO, kosztują więcej, i te worki
    > są zabierane bez problemów dodatkowo przez ekipę.

    Specjalne worki różnią się od tych z Biedronki jedynie nadrukiem a są po 3
    zł za sztukę, w Biedronie za 3 zł kupi się 10 worków. Problemem jest to, że
    oprócz miejsca na kubeł trzeba przeznaczyć jeszcze 3 razy tyle miejsca na
    worki. Do tego w mojej gminie MPO ma chory regulamin sortowania - butelki
    szklane mają być bez blaszanych pozostałości po nakrętkach i czyste, butelki
    PET mają być bez papierowych etykiet, papier ma być suchy. Za szklaną
    butelkę lub PET-a znalezione w kuble na śmieci podwyższają stawkę za wywóz o
    100% bo są to już śmieci niesortowane.

  • 44. Data: 2010-01-01 12:25:19
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    >Z grubsza rzecz biorąc (nie licząc remontów) mieszkanie w domu jest tańsze
    >od mieszkania w bloku - przyjmując, że mieszkanie ma ok. 70 m2, a dom ok.
    >powiedzmy 130m2.
    >
    > Koszty w przypadku domu (na własnym przykładzie):
    > 1. Roczny podatek - ok. 400 zł. (czyli miesięcznie ok. 33 zł)

    Od jakiej powierzchni ten podatek? Ja mam w domu 71m2 i 1000m2 na działce.
    Od tego podatek 600 zł + 285 zł za dzierżawę wieczystą działki.

  • 45. Data: 2010-01-01 12:39:45
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > że oprócz miejsca na kubeł trzeba przeznaczyć jeszcze 3 razy tyle miejsca

    Worki kosztują więcej bo w cenie worka jest koszt wywozu dodatkowych,
    pozaumownych śmieci.
    Trudno to zrozumieć?
    Co, mają ci za darmo wozić?
    Co do miejsca - nie przesadzaj, zresztą to twój problem- śmiecisz więcej to
    wybuduj sobie większy śmietnik a nie podrzucaj sąsiadom. O spodobach
    ograniczania śmieci napisałem.

    Do tego w mojej gminie MPO ma chory regulamin sortowania - butelki
    > szklane mają być bez blaszanych pozostałości po nakrętkach i czyste,

    Bez przesady, nakrętki zawsze zdejmujesz, a czyste - znaczy bez zawartości.

> [...]
    > butelkę lub PET-a znalezione w kuble na śmieci podwyższają stawkę za wywóz
    > o 100% bo są to już śmieci niesortowane.

    Fakt, to jest nieładne. Jeśli zdarza się przypadkowo. A jeśli zdarza się
    nagminnie?

    MS

  • 46. Data: 2010-01-01 18:52:17
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Dąbrowski" <n...@a...pl> napisał

    Działka 4 600 metrów, rola - w MPZP przeznaczona pod zabudowę mieszkaniową.
    Z produkcji rolnej wyłączenie ok. 900 m2, na których stoi dom +
    infrastruktura.

    Dom, w projekcie, 100 m2 pow. użytkowej. W rzeczywistości nieco wiecej, ze
    względu na zaadoptowane poddasze.

  • 47. Data: 2010-01-01 20:22:08
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie urywam że posiadanie domu było moim marzeniem. Niestety nie należę do
    > osób zamożnych , więc nie chciałbym więcej płacić miesięcznie niż płace za
    > mieszkanie , bo jesli ma to mnie kosztować dużo więcej to chyba wolałbym
    > wydac tą kasę na coś innego ...

    No to uwzględniając powyższe musisz dodatkowo założyć że w ciągu kilku
    najbliższych lat wejdzie jednak jeszcze PODATEK KATASTRALNY od nieruchomości
    a nie jak obecnie liczony od powierzchni i jakichś współczynników
    jakościowych. Trzeba też założyć, że wejście podatku katastralnego nie
    będzie miało na celu tego by ludzie płacili mniej niż płacą obecnie. Jeżeli
    poczytasz co nieco na ten temat (analizy i przewidywania) to jasnym stanie
    się że ciężar tego podatku uderzy najmnocniej właśnie w osoby niezamożne,
    niejednokrotnie takie które jakieś nieruchomości posiadły drogą
    dziedziczenia, bądź zakupiły je na kredyt będący już dla nich dużym cięzarem
    finansowym itp będąc zupełnie nieprzygotowanym na znaczny wzrost kosztów
    utrzymania. Choć dziś mało kto bierze to pod uwagę, z powodu zmany
    charakteru podatku od nieruchomości koszt ich utrzymania znacznie wzrośnie i
    to w najbliższej przyszłości.
    --
    Jackare

  • 48. Data: 2010-01-02 11:03:36
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.oferty.net/dom-na-sprzedaz-piaseczno-pias
    eczynski,d3509521

    No i? Wiesz gdzie jest Bobrowiec a gdzie Jóżefosław? Ja byłem na tym osiedlu
    i bym nie kupił tam mieszkania.

  • 49. Data: 2010-01-03 21:53:33
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 27 Dec 2009 18:32:26 +0100, /// Kaszpir /// napisał(a):

    > No cóż , chciałbym mieć własny garaż i w zimie nie skrobać szyb ani nie
    > odśniezać samochodu , dodatkowo brak problemu z miejscem parkowania.

    Za to dochodzi odśnieżanie dojazdu do granicy działki, a nieraz i ulicy
    jeśli pługi tamtędy nie jeżdżą ;) No i najgorszy scenariusz - gdy gmina Cię
    "uszczęśliwi" chodnikiem... obowiązkowo musisz to cholerstwo odśnieżać
    NATYCHMIAST choćby chodziła tamtędy jedna osoba na dobę :) Ja na szczęście
    mam dom na osiedlu gdzie uliczki są tak wąskie że nie było miejsca na
    chodniki ;)

    A jeszcze co do innych kwestii z tym domem: studnia + hydrofor to dosyć
    wkurzająca konstrukcja - potrafi być hałaśliwa, a dodatkowo masz zonka gdy
    zabraknie prądu ;) Jeśli z kolei chodzi o piec CO - wszystko inne niż gaz
    czy olej opałowy to jednak spora uciążliwość... Niby te automatyczne piece
    na ekogroszek napełniasz raz na kilka dni - tylko że jakoś nigdy nie ma
    czasu a potem trzeba napełnić w najbardziej nieodpowiednim momencie ;)
    Niestety chyba nie bardzo byś mógł rozważyć droższe ogrzewanie, biorąc pod
    uwagę że szukasz rozwiązania budżetowego.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 50. Data: 2010-01-03 22:25:36
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 1 Jan 2010 13:00:53 +0100, Dąbrowski napisał(a):
    > Specjalne worki różnią się od tych z Biedronki jedynie nadrukiem a są po 3
    > zł za sztukę, w Biedronie za 3 zł kupi się 10 worków.

    To chyba oczywiste. BTW, tanie te worki - u mnie po 10zł szuka :) Na moim
    osiedlu chyba rzadko kto z tego korzysta od kiedy pojawiły się "dzwony" -
    sortowanie śmieci pozwoliło na znaczną redukcję ilości odpadów lądujących
    w kubłach...

    > worki. Do tego w mojej gminie MPO ma chory regulamin sortowania - butelki
    > szklane mają być bez blaszanych pozostałości po nakrętkach i czyste, butelki
    > PET mają być bez papierowych etykiet, papier ma być suchy.

    No to dosyć upierdliwe faktycznie - mi na pewno by się nie chciało
    wszystkiego tak pucować (już nie mówiąc ile na to energii pójdzie).
    Krakowskie MPO również _zaleca_ by np. butelki i szkło było wymyte, ale np.
    znajomy Niemiec gdy to usłyszał to chwycił się za głowę - u nich po prostu
    to co nadaje się do recyclingu wyrzucają do drugiego kubła i nikt nie robi
    z tego problemu.

    > Za szklaną
    > butelkę lub PET-a znalezione w kuble na śmieci podwyższają stawkę za wywóz o
    > 100% bo są to już śmieci niesortowane.

    A to już jest chore! Rozumiem gdyby karali za wyrzucanie odpadów
    niebezpiecznych (elektronika, baterie itp)... ale karać za to że nie
    sortując i tak zmieściłeś się w objętości to już szok.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944