  • 61. Data: 2010-01-04 16:00:25
    Temat: Re: Koszty utrzymania domu ?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2010 09:04:13 +0100, Adam napisał(a):
    > To cię uświadomię że ten obowiązek nie dotyczy tylko chodnika ale powinieneś
    > odśnieżać do osi jezdni - słyszałem o strażniku miejskim który próbował to
    > egzekwowac

    Jakieś podstawy? Jakoś żadnych nie znalazłem, a i nie stwierdziłem by jakiś
    straszak próbował egzekwować to durne prawo... :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 62. Data: 2010-01-04 19:32:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2010 09:35:35 +0100, Boombastic napisał(a):

    > Nie mam zwierząt, nie jestem zapaleńcem grillowania. Widać mieszkanie jest
    > dla mnie. Za to mam małe dziecko, które chętnie pobawi się z rówieśnikami na
    > placu zabaw zamiast tkwić samemu w domu.

    A to nigdy nie łaziłeśz ferajną dzieciaków po okolicy za młodu?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 63. Data: 2010-01-04 23:11:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2010 09:35:35 +0100, Boombastic napisał(a):
    [...]

    > 6a w dużym miescie to gigantyczna działka. Zauważ, że często plany
    > zagospodarowania przestrzennego narzucają znacznie więszy metraż i wtedy
    > koszty rosną znacznie.

    Po pierwsze planów zagospodarowania przestrzennego to prawie nigdzie nie ma
    - w każdym razie nie w dużych miastach. Stare wygasły i mało którzy radni
    ruszyli 4 litery żeby uchwalić nowe. A już inna sprawa, że miasto to nie
    wieś - i nikt nie będzie uchwalał prawa że dom 150m2 musi być postawiony na
    działce nie mniejszej niż 20ar. Dom o wymiarach 10x15m na działce 6ar to nic
    nadzwyczajnego...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 64. Data: 2010-01-05 07:50:00
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2010 09:49:26 +0100, na102 napisał(a):

    > Na około 10 godzin ,pale raz dziennie robota to 10 minut nie czyszcze
    > praktycznie pieca bo nie ma z czego,piec zabrałem ze starego mieszkania więc
    > dla mnie to normalka bo pstryczka nie miałem ;) kwestia przyzwyczajenia.

    Podziwiam wytrwałość - ja tam nie miałbym ochoty się przyzwyczajać do wstawania
    codziennie o 4 rano i babrania się z węglem żeby rodzina nie zamarzła i była
    ciepła woda...
    Już przeprowadzka z mieszkania do domu ogrzewanego ekogroszkiem jest sporym
    wyzwaniem, a takie latanie do kotłowni co parę godzin to niczym powrót do czasów
    Piasta Kołodzieja ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 65. Data: 2010-01-05 08:31:25
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > na
    > działce nie mniejszej niż 20ar. Dom o wymiarach 10x15m na działce 6ar to

    No i tutaj się mylisz, bo w Warszawie na terenie dzielnic inwestycyjnych
    branych pod uwagę w przypadku budowy domów (Wilanów, Wawer, Białołęka) w
    dużej części dzielnic są plany zagospodarowania przestrzennego. Wilanów ma
    ponad 50% powierzchni pokrytej nowymi planami.
    A odnośnie wielkości to także się mylisz, bo w jednym miejscu na Wilanowie
    jakis palant wymyslił sobie teren zabudowy ekstensywnej na działkach min.
    2000 m2. I za samą działkę z udziałem w drodze dojazdowej ludzie płacili
    prawie 2 mln zł.

  • 66. Data: 2010-01-05 11:52:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ktos" <k...@n...net> napisał w wiadomości
    > -wywóz śmieci: to jest największa 'granda' , nóż się otwiera. W bloku to
    > były jakieś grosze (~8 pln na osobę) i duuuuży śmietnik.
    > Teraz płacę 60 pln na miesiąc za mały 120l pojemnik. Jak zostaje większy

    U nas gmina w całym mieście rozstawiła pojemniki na papier, plastyk i
    szkło(najblizsze mam 150 metrów od domu). I do tych pojemników za darmo
    wyrzucam plastiki, szkło papier. Odpadki organiczne do kompostwonika, popiół
    z drewna pod krzewy. Czylki praktycznie odpadków zostaje niewiele - u mnie
    wychodzi raz na kilka miesięcy pojemnik 200l za wywóz którego płace 24zł.

    Krzysiek

  • 67. Data: 2010-01-05 12:26:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-04 17:00, Jacek Osiecki pisze:

    > Jakieś podstawy? Jakoś żadnych nie znalazłem, a i nie stwierdziłem by jakiś
    > straszak próbował egzekwować to durne prawo... :)
    Podstawą prawną jest odpowiedni akt "o utrzymaniu porządku w gminie"
    itp, który może być terytorialnie inny tu i tam. Trzeba sprawdzić u
    siebie, bo co gmina/miasto/ to radośniejsze kwiatki, a interpretacje
    jeszcze lepsze.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 68. Data: 2010-01-05 12:46:58
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 05 Jan 2010 13:26:19 +0100, BartekK napisał(a):
> [...]
    > itp, który może być terytorialnie inny tu i tam. Trzeba sprawdzić u
    > siebie, bo co gmina/miasto/ to radośniejsze kwiatki, a interpretacje

    Czyli krótko mówiąc można spokojnie olać, a gdy pojawi się jakiś nierób
    miejski to ewentualnie pożyczyć mu łopatę ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 69. Data: 2010-01-05 14:50:33
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > sporym
    > wyzwaniem, a takie latanie do kotłowni co parę godzin to niczym powrót do

    Odsyłam do strony którą podałem ,naprawde warto się zapoznać zeby nie mieć
    mylnego pojęcia o paleniu węglem.Wstaje o 8 do kotłowni wchodzę z kuchni
    wiec nie muszę nigdzie wychodzic poza przyniesieniem opału co dwa dni i
    opróżnieniem wiadra z popiołu raz na tydzien,w kotłowni jestem potrzebny
    raz dziennie a w silne mrozy dwa razy . Zero dymu i czyszczenia pieca
    pokazałbym ci zdjecie wylotu komina ale pewnie byś stwierdził że zrobiłem
    je jak nic się nie paliło :). U mnie nikt rano nie marznie ,to nie te czasy
    , teraz mamy dostęp do różnych materiałów izolacyjnych i po to się stosuje
    je w budownictwie by dom był ciepły i oszczędny .Wbrew pozorom proces
    spalania i konstrukcja pieca nie jest taka prosta a umiejętność
    prawidłowego palenia nie jest jak widać po dymiących kominach powszechna
    .Jak przeczytasz to co tam na forum jest napisane zrozumiesz ze z kotłem
    moze byc różnie ,mozesz kupić dobry kocioł za tanie pieniądze ale i tez
    totalną porażke za duże pieniądze pożerającą opał za jeszcze większe ,można
    spalać wiadrami węgiel i ogrzewać przy okazji planetę ale mozna spalić
    połowę tego i ogrzać tylko własny dom :).
    Pozdrawiam.

    4661 (20091204) __________

  • 70. Data: 2010-01-05 20:21:38
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Worki kosztują więcej bo w cenie worka jest koszt wywozu dodatkowych,
    > pozaumownych śmieci.
    > Trudno to zrozumieć?
    > Co, mają ci za darmo wozić?

    Za wywóz jest dodatkowa opłata (od początku tego roku 6 zł). 3 zł to jest
    koszt worka. Na początku było liczone razem z wywozem czyli 8 zł za worek
    ale po awanturach tych którzy nie zużywali wszystkich dostarczanych przez
    MPO worków - jak ktoś ma w domu piece to papier spala a nie wyrzuca na
    śmietnik, a worek na papier musiał wykupić - zaczęto liczyć osobno za worek
    i osobno za wywóz.

    > Co do miejsca - nie przesadzaj, zresztą to twój problem- śmiecisz więcej
    > to wybuduj sobie większy śmietnik a nie podrzucaj sąsiadom. O spodobach
    > ograniczania śmieci napisałem.

    Nigdy nie podrzucałem śmieci sąsiadom. Nie sądź każdego według siebie.
    Miałem przygotowane miejsce na kubeł. Po wprowadzeniu przez gminę obowiązku
    sortowania śmieci musiałem dodatkowo przeznaczyć miejsce na worki. Worki są
    odbierane co 2 miesiące w rytmie ten miesiąc szkło, za 2 miesiące papier, po
    następnych 2 miesiącach PET-y, znów po 2 miesiącach puszki i po 2 miesiącach
    szkło. Czyli przez praktycznie 8 miesięcy trzeba magazynować każdy worek ze
    śmieciami. Ani to wygodne ani higieniczne.

    > Fakt, to jest nieładne. Jeśli zdarza się przypadkowo. A jeśli zdarza się
    > nagminnie?

    To cały czas podwyżka o 100%. Żadnych dodatkowych kar na szczęście nie ma.