  • 21. Data: 2013-11-04 14:06:50
    Temat: Re: Kotłowe horrendum
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 00:27:42 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Nie chce ktos kupic bufora 1000l ? ;) Kominek przepialbym sobie na grzanie
    > baniaka CWU, a pompe podlaczyl bezposrednio do podlogowki :)

    Nie mialbys ochoty wejsc na ponizszy watek i opisac dlaczego bufor miales i dlaczego
    zrezygnowales? Kazda opinia doswiadczonego mile widziana.

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?74235-Jak-
    quot-to-quot-si%C4%99-robi-czyli-bufor-ciep%C5%82a/p
    age999

  • 22. Data: 2013-11-04 14:18:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Monday, November 4, 2013 2:06:50 PM UTC+1, Krzysztof Garus wrote:

    > Nie mialbys ochoty wejsc na ponizszy watek i opisac
    > dlaczego bufor miales i dlaczego zrezygnowales?

    No to raczej dość proste, ma pompę i podłogówkę,
    więc bufor niepotrzebny. Chałupa jest buforem :>

    L.

  • 23. Data: 2013-11-04 15:08:14
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 14:18:43 UTC+1 użytkownik Lisciasty

    > No to raczej dość proste, ma pompę i podłogówkę,
    > więc bufor niepotrzebny. Chałupa jest buforem :>

    No tak, przy PC faktycznie zbyteczny.

    Czy probowales Adamie jaki jest spadek COPa jesli sie uzytkuje ten zestaw tylko w
    tanszej taryfie?

    Tak sobie jeszcze mysle - tez mam bufor. Ale jak przejde na PC to go nie sprzedam -
    zostal wstawiony przez strop na etapie budowy :|

    --
    bajcik

  • 24. Data: 2013-11-04 16:25:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 12:53:32 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > To znaczy, ze w taniej musialbys grzac podloge do wyzszej temp.

    Do wyzszej niz grzeje teraz, ale to i tak bedzie duzo nizsza temperatura
    niz ta do ktorej grzeje teraz bufor (40stC).

    > Mysle, ze w bezwladnym domu zmiany temp. nie bylyby zbyt drastyczne przy
    > w miare stalej temp. na zewnatrz. Co innego jak zrobi sie szybko

    Temperatura powietrza moze nie - ale odczucie komfortu jak najbardziej tak!
    Mimo ze mam non stop 22stC w domu to jak podlogowka jest wygaszona to
    jest mi zimno, jak grzeje (mimo ze jej w ogole nie czuc) - to jest przyjemnie:)

    Dlatego mysle ze po calonocnym grzaniu rano mimo ze bedzie dalej 22stC
    to podloga bedzie "bic podczerwienia" i bedzie mi za cieplo, a wieczorem
    kiedy wystygnie - za zimno :) Takie to dziwne ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2013-11-04 16:31:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 15:08:14 UTC+1 użytkownik Krzysztof Garus
    napisał:

    > No tak, przy PC faktycznie zbyteczny.

    No ja mialem wczesniej piecyk na prad + kominek z plaszczem z buforem.
    Bufor zostal, doszla pompa, spialem calosc i tak grzeje - nie powiem, komfort
    jest i to na pewno wyzszy niz przy sterowaniu pokojowym, bo w podlogi przez
    24/h idzie mi temperatura taka jak isc powinna - nie ma skokow temperatur,
    jest szybka reakcja na warunki na zewnatrz, a przy okazji pompa rzadziej
    "taktuje" (wlacza sie i wylacza) - wiec to tez wplywa na jej zywotnosc.
    Jeszcze z tego bufora nie zrezygnowalem - caly czas go uzywam :-)

    > Czy probowales Adamie jaki jest spadek COPa jesli sie uzytkuje ten zestaw tylko w
    tanszej taryfie?

    No ja uzytkuje przede wszystkim w taniej - mam pare knifow ktore ograniczaja
    grzanie PC w drogiej i znakomicie sie sprawdzaja. Ale oczywiscie tylko w taniej
    sie nie da zmiescic - bo jak mam wymagana moc ~7kW +CWU i pompe 9kW to
    przy -20stC ona MUSI dzialac 24/h zeby wyrobic z cieplem :) Nie przewymiarowalem
    jej.

    > Tak sobie jeszcze mysle - tez mam bufor. Ale jak przejde na PC to go nie sprzedam -
    zostal wstawiony przez strop na etapie budowy :|

    Uuuuu:))) A co to za bufor? Moj wszedl normalnie przez drzwi - bodaj 80cm
    srednicy ma :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2013-11-04 17:52:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 08:52:45 UTC+1 użytkownik zbigi
    napisał:

    >1500 bym pewnie wystawil

    czyli nierdzewny to on nie jest...

    b.

  • 27. Data: 2013-11-04 20:31:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 09:47:25 UTC+1 użytkownik
    > co do sterownika to wpisz w googla 'bolecki sterowniki'
    >jakos tak. znajdziesz.

    Dzięki za podpowiedzi, jak to co już jest nie zaskoczy a teściu
    wyrazi chęć kupna innej kupy złomu to pewnie wezmę to. Z opisu
    wygląda całkiem obiecująco :>

    L.

  • 28. Data: 2013-11-04 21:06:40
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Mi to zwisa generalnie, bo mieszkam w bloku, ale te setki
    > męczących się ludzi chyba świadczą, że to nie baletnica
    > jest winna, ale jednak krawcowa :P

    Skoro nie masz najmniejszego pojęcia to nie pisz bzdur, które są
    nieprawdziwe tylko po to, aby usprawiedliwiać swoje ego.

    > Nic nie zacząłem jeszcze grzebać, przytoczyłem tylko wyrwane z
    > kontextu wypowiedzi ludków.

    He he he....
    Znów "jedna pani drugiej pani...."

    > Jakby tak to działało, to nie byłoby tych megabajtów płaczu :]

    Bzdury piszesz.
    Ja uruchomiłem już setki takich kotłów u ludzi i jakoś nikt mnie nie
    wzywa do każdego przestawienia parametrów.
    Oczywiście klienci zdarzali się różni. Jedni łapali szybciej, inni
    potrzebowali o wiele więcej czasu. Ale to co tutaj piszesz to jakies
    kompletnie, wymyślone bzdury.

  • 29. Data: 2013-11-04 21:13:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 17:52:05 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > czyli nierdzewny to on nie jest...

    Nierdzewka 8-9k ;) Ale po co tu nierdzewka - to woda kotlowa, odgazowana,
    parenascie lat wytrzyma :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2013-11-04 22:27:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-04 16:25, Adam pisze:

    > Do wyzszej niz grzeje teraz, ale to i tak bedzie duzo nizsza temperatura
    > niz ta do ktorej grzeje teraz bufor (40stC).

    No i wlasnie dochodzimy do Twojego ostatniego akapitu, znaczy za cieplo
    rano.

    > Dlatego mysle ze po calonocnym grzaniu rano mimo ze bedzie dalej 22stC
    > to podloga bedzie "bic podczerwienia" i bedzie mi za cieplo, a wieczorem
    > kiedy wystygnie - za zimno :) Takie to dziwne ;)

    Ano.

    Pozdro.. TK