  • 1. Data: 2011-05-10 17:13:29
    Temat: Kotwa chemiczna
    Od: JareK <k...@i...bez.spamu.pl>

    Witam

    Mam nadbudowę tarasu. W istniejący wieniec muszę zakotwić 12 słupków
    zbrojenia, każdy z 4 prętów fi 12. Mocowane kotwą chemiczną Hilti Hit-RE
    500. W projekcie mam podane, że mam wywiercić otwory na głębokość 20 cm.
    Nie jest natomiast podane jakiej średnicy te otwory. Średnica pewnie nie
    może być za duża, bo kotwa słabo będzie trzymać. Nie może też być za
    mała, bo trudno będzie wsadzić te pręty. Jakiej średnicy otwory wiercić?
    Ile tej kotwy będę potrzebował na 48 otworów? Pytam tutaj, bo nie mam
    kontaktu z ekipą, która ma przyjść dopiero za 2 tygodnie, a do tego
    czasu chcę materiał zamówić.

    JareK

  • 2. Data: 2011-05-11 06:43:19
    Temat: Re: Kotwa chemiczna
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    > 500. W projekcie mam podane, że mam wywiercić otwory na głębokość 20 cm.
    > Nie jest natomiast podane jakiej średnicy te otwory.

    w 5min mozna znalesc pomyslmy... na stronie hilti?

    http://www.hilti.com.au/fstore/holau/techlib/docs/Hi
    lti_HIT_RE-500_CSRHebel%28PDS%29.pdf

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2011-05-11 07:07:59
    Od: mayky <m...@c...pl>

    W dniu 2011-05-10 19:13, JareK pisze:
> [...]
    > 500. W projekcie mam podane, że mam wywiercić otwory na głębokość 20 cm.
    > Nie jest natomiast podane jakiej średnicy te otwory.

    +2 mm czyli 14

> [...]
    > Ile tej kotwy będę potrzebował na 48 otworów? Pytam tutaj, bo nie mam
    > kontaktu z ekipą, która ma przyjść dopiero za 2 tygodnie, a do tego

    pamiętaj o najważniejszej rzeczy przy osadzaniu tego typu -
    użyć czyściora stalowego i pompki do odpylenia otworów
    to podstawa dobrego trzymania kotwy

    Mayky

  • 4. Data: 2011-05-11 07:25:57
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "mayky" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > pamiętaj o najważniejszej rzeczy przy osadzaniu tego typu -
    > użyć czyściora stalowego i pompki do odpylenia otworów

    Lub zwyklego odkurzacza...
    Przemek

  • 5. Data: 2011-05-11 08:43:44
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:iqddma$40u$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "mayky" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Lub zwyklego odkurzacza...
    > Przemek

    sma odkurzacz nie wystarczy, trzeba wydmuchac i wyszczotkowac

    pozdr
    przemek (ale inny niz ten powyżej :) )

  • 6. Data: 2011-05-11 13:18:19
    Od: JareK <k...@i...bez.spamu.pl>

    W dniu 2011-05-11 10:43, Przemek pisze:

> [...]
    > wiadomości news:iqddma$40u$1@news.onet.pl...

    > sma odkurzacz nie wystarczy, trzeba wydmuchac i wyszczotkowac

    Nie mam wyciora, zamierzam użyć kompresora. 8 barów zwykle wystarczało
    do wydmuchania pyłu pod zwykłe kołki.

    JareK

  • 7. Data: 2011-05-11 14:17:07
    Od: mayky <m...@c...pl>

    > Nie mam wyciora, zamierzam użyć kompresora. 8 barów zwykle wystarczało
    > do wydmuchania pyłu pod zwykłe kołki.

    ale to nie sa zwykle :):):)
    taki wycior dostaniesz tam gdzie bedziesz
    kupowal chemię , groszowe sprawy
    a skutecznie "wydrapuje" resztki

    Mayky

  • 8. Data: 2011-05-12 09:37:36
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-05-2011 o 16:17:07 mayky <m...@c...pl> napisał(a):

    > ale to nie sa zwykle :):):)
    > taki wycior dostaniesz tam gdzie bedziesz
    > kupowal chemię , groszowe sprawy
    > a skutecznie "wydrapuje" resztki
    >
    > Mayky

    Cały sort różnorakich wyciorów widziałem w Castoramie, w miejscu, gdzie są
    różnorakie kleje. Przy samej podłodze na najdolniejszej półce. Nieco wyżej
    były kotwy chemiczne - ale nie Hilti - jakieś tańsze.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2011-05-12 12:52:21
    Od: JareK <k...@i...bez.spamu.pl>

    W dniu 2011-05-12 11:37, Shaman pisze:

    > Cały sort różnorakich wyciorów widziałem w Castoramie, w miejscu, gdzie
    > są różnorakie kleje. Przy samej podłodze na najdolniejszej półce. Nieco
    > wyżej były kotwy chemiczne - ale nie Hilti - jakieś tańsze.

    Do najbliższej Castoramy mam ok. 70 km, ale zobaczę co maja w Obi bądź
    LeroyMerlin. Dzięki za info.

    JareK

  • 10. Data: 2011-05-12 17:57:39
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-12 14:52, JareK pisze:

    > Do najbliższej Castoramy mam ok. 70 km, ale zobaczę co maja w Obi bądź
    > LeroyMerlin. Dzięki za info.

    Tylko uważaj na kleje, bo są różne do różnych materiałów. Możesz
    oddzielnie kupić pręt gwintowany (sprawdź wytrzymałość) i klej w tubie.
    Będziesz także potrzebował podwójnej wyciskarki (taka do silikonu się
    nie nadaje).

    M.