  • 1. Data: 2012-05-04 09:43:24
    Temat: Kotwy chemiczne RAWL, dziadostwo odradzam.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Kupiłem kotwę chemiczną RAWL w kartuszy jak silikon, założyłem do pistoletu
    (porządnego drogiego rurowego a nie takiego gówna z blachy).
    Zgodnie z instrukcją pierwsze 10 cm wypierdzieliłem w kosz. Jednak już od
    samego początku coś było nie tak,
    gdyż musiałem użyć nadzwyczaj dużo siły aby wypchnąć, te pierwsze 10cm,
    następnie widać było że zaczął wypływać takze utwardzacz gdyż masa zmieniła
    kolor na lekko zielonkawoszary ale tak na moje oko było to nierównomiernie
    rozłożony odcień. Myślałem że tak ma być. Obsadzałem gwintowane pręty fi 8mm
    w betonie. Wierciłem otwory 10mm. Na 24 obsadzone pręty tylko 3 są
    utwardzone. W pozostałtych otworach nawet po trzech dniach nadal plastelina
    aż w końcu pręty lekko wyciągnąłem palcami.
    Teraz kupiłem kołki rozporowe stalowe i po oczyszczeniu z resztek miękkiego
    kleju pręty obsadzam ponownie ale na kołkach.

    Kotwa chemiczn Rawl to jakieś nieporozumienie. Nie polecam. Nie dość że
    35zł poszło w kosz to co najgorsze przez ten lipny produkt straciłem cały
    wolny dzień, nie wykonałem pracy na czas, musiałem dzwonić do betoniarni i
    odwoływać przywóz betonu bo kotwa miała być w pełni twarda niby po 45
    minutach.
    Jak widać temu produktowi nie można zaufać.

    Marek

  • 2. Data: 2012-05-04 10:10:42
    Temat: Re: Kotwy chemiczne RAWL, dziadostwo odradzam.
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >minutach.
    >Jak widać temu produktowi nie można zaufać.

    A tak z ciekawości po co wogóle są te kotwy chemiczne ?

    Niedługo kupuję markizę (4x2,5m) i z tego co wyczytałem powinienem to
    zamontować na kotwy chemiczne.
    Mam 15cm styropianu , więc zapewne będe musiał kupić pręty z 30cm aby
    odpowiednio to głęboko zamonotwać.
    Tylko po co te kotwy chemiczne ? Nie jestem pewien ale zapewne nie będę
    wiercił nawet w gazobetonie , tylko w betonie ...
    Nie moga być zwykłe kołki ? Co daje ta kotwa chemiczna ????

    Bo szczerze mówiąc nie rozumiem po co to stosowac i jakie to ma plusy ...

  • 3. Data: 2012-05-04 10:21:49
    Od: enemyunknown <r...@g...com>

    On 4 Maj, 09:43, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

> [...]
    > minutach.
    > Jak widać temu produktowi nie można zaufać.

    Kupiłeś jakąś trefną partię. Może przeterminowana albo podróba,he ?

  • 4. Data: 2012-05-04 10:34:42
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A tak z ciekawości po co wogóle są te kotwy chemiczne ?

    Zastępują kołki rozporowe. To jest tak naprawdę jakiś zestaw żywicy z
    utwardzaczem i dodatkami aby nie płynęło.
    Sa z przeznaczeniem do materiałów pełnych jak betonu czy cegła pełna jak i
    pustych przestrzeni np. pustak max. Te drugie mają właściwości lekko
    rozprężne aby wypełniły całą przestrzeń.
    Ja u siebie muszę nadlać betonem dwa stopnie wejściowe do domu o 4,5 i 7cm
    gdyż mi ceramiczne stopnice nie pasują a to są gotowe stopnice i się tego
    nie da ciąć. No to wymyśliłem że zatopię pręty fi8 po to aby za ich pomocą
    przymocować kawałki płyt OSB i zalac to betonem. Po związaniu betonu
    zdemontować płyty (szalunek) i obciąć nadmiar prętów a te które w betonei
    zostaną będą jako dodatkowe wzmocnienie.

    > Niedługo kupuję markizę (4x2,5m) i z tego co wyczytałem powinienem to
    > zamontować na kotwy chemiczne.

    Można też na kołkach stalowych ale musisz mieć pewnośc że będa dobrze
    obsadzone. Na kotwie chemicznej raczej taka pewność jest.
    Raczej - gdyż na przykładzie badziewia RAWL widać że nie zawsze.

    > wiercił nawet w gazobetonie , tylko w betonie ...

    Jak gazobeton to kotwa wydaje się bardziej sensowna. Otwór tylko większy ma
    być niż pręt żeby powierzchnia osadzenia była spora.

    > Nie moga być zwykłe kołki ? Co daje ta kotwa chemiczna ????

    Kołek w gazobetonie to wiesz... Przekręcił łatwo bo to miękki materiał, mała
    powierzchnia trzymająca... Gdyby to był po prostu beton to dawałbym zwykłe
    kołki stalowe.

    Marek

  • 5. Data: 2012-05-04 10:38:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Kupiłeś jakąś trefną partię. Może przeterminowana albo podróba,he ?

    Nie była przeterminowana. Podróba... watpię. Wszystkei wraz z innymi
    akcesoriami jak koszyczki itepe stały w sklepie na stojaku Rawl.

    Po prostu produkty tej firmy nie są pewne i nie można im zawierzać. Kto chce
    je stosowac musi brać pod uwagę ryzyko niepowodzenia i straty czasu i
    pieniędzy. Taka prawda, nie da się niczego innego napisać po tym co mnie
    spotkało.

    Mogłem kupić kotwe hilti tyle że do niej musiałbym pozyczyć specjalny
    pistolet do wyciskania bo jest w dwóch zespolonych kartuszach.

    Marek

  • 6. Data: 2012-05-04 10:48:35
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Zastępują kołki rozporowe. To jest tak naprawdę jakiś zestaw żywicy z
    >utwardzaczem i dodatkami aby nie płynęło.

    A takie coś nie może być ?

    http://allegro.pl/kolek-kolki-rozporowe-ramowe-dlugi
    e-10x300-i2255363403.html

    Mam styropian 15cm , więc drugie 15cm było w gazobetonie/betonie ...

    Choć nie wiem czy 30cm kołek to nie przesada i czy nie starczyłby by 25cm ,
    bo i tak "rozpór" jest na ostatnich chyba 7cm ...

    Po prostu widziałem filmik jak montuje się na kotwy chemiczne , ale szczerze
    mówiąc nie widzę żadnej zalety tej technologii ...
    I zastanawiam się czemu właśnie polecają tą technologię a nie zastosowanie
    długich kołków ?

    osobiście uważam że kołek rozporowy w gazobetonie/betonie będzie mocniej
    trzymał niż ta kotwa chemiczna , bo zostanie kołek "rozparty" na boki a w
    kotwie chemicznej tak naprawdę ten klej jedynie trzyma , tyle że
    betonie/gazobetonie gdzie ten klej ma trzymać ?
    W porothermie są dziury i tam klej może spłynąć i zwiększyć siłę trzymania a
    w pełbym materiale ?

  • 7. Data: 2012-05-04 11:41:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > W porothermie są dziury i tam klej może spłynąć i zwiększyć siłę trzymania
    > a w pełbym materiale ?

    Dlatego otwór robisz większy co by powierzchnia "trzymania" była większa a
    przed wpuszczeniem kleju przedmuchujesz kompresorem albo choćby ustami przez
    rurkę. Tego nie wyrwiesz tak łatwo ze ściany a mały plastikowy kołek o
    średnicy niewiele większej niż wkręcony pręt z gazobetonu z łatwością
    wyrwiesz. Do tego dochodzi wiatr który cały czas robi swoje, obluzowując
    kołek.
    Niech się inni wypowiedzą ale moje zdanie jest takie że kotwa chemiczna w
    gazobetonie jest pewniejsza.

    Marek

  • 8. Data: 2012-05-04 11:45:34
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >szczerze mówiąc nie widzę żadnej zalety tej technologii ...
    >I zastanawiam się czemu właśnie polecają tą technologię a nie zastosowanie

    Zastanawiam się jeszcze jak stosować kotwy chemiczne ...

    Na stronie producenta kotwy chemicznej wyczytałem że w przypadku "pełnego"
    materiału (gazobeton , pelna cegła i itd) należy klej od razu aplikować do
    dziury , bez użycia tuleji (tuleja jest po to aby klej się nie rozlał w
    porothermie).
    Tyle że jak przez 15cm styropianu ten klej zaaplikować w gazobeton ?

    Oczywiście można włożyć końcówkę i pchać klej , tyle czy on dojdzie do końca
    styropianu a dokładnie trafi w dziurę , czy tafi pod styropian , bo jak
    wiadomo większość jest klejonych na placki ;)

    Bo szczerze mówiąc nie widzę zalet montażu za pomocą kotwy chemicznej. W
    przypadku pełnego matetiału będzie coś tam trochę kleju , ale czy to będzie
    stabilniejsze i mocniejsze niż kołek rozporowy ?

  • 9. Data: 2012-05-04 11:57:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > końca styropianu a dokładnie trafi w dziurę , czy tafi pod styropian , bo
    > jak wiadomo większość jest klejonych na placki ;)

    Rurka odpowiednio długa. Kupisz w sklepie za rogiem.

    Marek

  • 10. Data: 2012-05-04 12:05:28
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Rurka odpowiednio długa. Kupisz w sklepie za rogiem.

    Już znalazłem , że są przedłużki ...

    Czyli chyba będzie to najlepsze rozwiązanie. 12cm dziura , 10cm pręty i
    nawalić na max kleju ;)

    Wyjdzie drożej niż zwkłe wkręty ale zapewne będzie pewniej , a to u mnie
    ważne bo czasami mooocno wieje ...