  • 1. Data: 2009-02-19 00:18:37
    Temat: Koza z zamknieta komora spalania
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Podobaja mi sie takie rozwiazania zamiast tradycyjnie zabudowanego kominka:

    1. koza zeliwna olimp: http://tinyurl.com/co8lsf
    2. piec kominkowy wolnostojacy
    http://www.tapis.pl/piece-piecyki/realizacje/foto/r_
    103d.jpg
    http://www.tapis.pl/piece-piecyki/realizacje/

    pytanie czy sa takie kozy/piece z zamknieta komora spalania. Ewentualnie czy
    mozna doprowadzic z zewnatrz swieze powietrze do paleniska i czy bedzie to w
    zgodzie z wentylacja mechaniczna, ktora planuje zrobic w domu.

    Wymagania:
    - male wymiary, zabieranie z salonu kilku m2 przez zabudowany kominek nie
    bardzo mi sie podoba
    - palenie glownie dekoracyjne (bez dgp, bez plaszcza wodnego)

    I taka rzecz. Kanal spalinowy z takiego piecyka obudowany z cegly pelnej lub
    klikieru w celu nagromadzenia ciepla. Tzn. kanal spalinowy biegnie z salonu
    na poddasze i dalej do gory i jakby go obudowac klinkierem tak, zeby
    docelowo bylo widac pas cegly na scianie w salonie i w pokoju na poddaszu.
    Czy to dobry pomysl na akumulacje ciepla, jesli kawalek sciany z cegly mi
    nie przeszkadza?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2009-02-19 08:50:18
    Temat: Re: Koza z zamknieta komora spalania
    Od: "Clive Codringher" <n...@m...maila>

    ATZ Rzeszow wrote:

    > Ewentualnie czy mozna doprowadzic z zewnatrz swieze powietrze do
    > paleniska i czy bedzie to w zgodzie z wentylacja mechaniczna, ktora
    > planuje zrobic w domu.

    Odpowiem tylko na to, bo co do reszty to nie mam pojęcia.
    Osobiście mam taki piecyk:
    http://www.hark-kominki.pl/kaminofen/hark34.html

    Przed wylaniem wylewki zrobiłem dopływ powietrza do niego - ma on
    standardowo w dolnej części z tyłu otwór do tego. Na zewnątrz mam tylko
    małą kratkę wentylacyjną w elewacji. I wszystko chodzi super - piecyk
    chodzi, nie pobiera powietrza z pomieszczenia, jest ciepło i przyjemnie.

  • 3. Data: 2009-02-19 08:50:30
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:gni8go$co5$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > mozna doprowadzic z zewnatrz swieze powietrze do paleniska i czy bedzie to
    > zgodzie z wentylacja mechaniczna, ktora planuje zrobic w domu.

    Witam,
    A może takie rozwiązania?
    http://www.invicta-sa.com/pages/telechargements/cata
    logue/catalogue/poeles_a_bois.pdf

    Żeliwny piec opalany drewnem to po prostu nieobudowany żeliwny wkład
    kominkowy z zamkniętą komorą spalania.
    Ma te same parametry, moc, pracuje tak samo - wymaga takich samych warunków
    montażu jak wkład.
    Jest to na obecne czasy najpewniejsze źródlo najtańszego ciepła - nie
    wymaga pradu, a ustawiony np w salonie ogrzeje cały dom.
    Nie wymaga też kosztownej obudowy, zajmuje mało miejsca, łatwo go zabrać -
    np przy przeprowadzce
    Powierzchnia może byc pokryta kolorową wypalaną emalią.

    Potwierdzam to na podstawie własnego doświadczenia :)
    pozdrawiam
    M.