  • 51. Data: 2011-08-21 09:41:07
    Temat: Re: Krotność wymiany powietrza
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Sie, 22:39, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik Maniek4 napisał:> ale obawiam sie, ze
    >
    > A jak dla mnie to ten właśnie czynnik jest najbardziej odstraszający.
    > Jak miałbym oddychać powietrzem nasyconym różnym paskudztwem pochodzącym
    > z całych kolonii drobnoustrojów rozwijających się w przewodach
    > wentylacyjnych łącznie z roztoczami i wszelkiego autoramentu grzybami,
    > to wolałem postawić na otwieranie okien...

    Skad mialyby sie wziasc w kanalach dolotowych roztocza, czy
    drobnoustroje ? To nie klima - tu nie ma ponownego obiegu tego samego
    powietrza, nie ma zmian temperatury w przewodach, nie ma wykraplania
    sie tam wody, a bez tego nie ma mowy o zadnych paskudztwach, plesni,
    grzybach i innych cudach. Tam wlatuje wylacznie czyste powietrze,
    dodatkowo przefiltrowane przez filtry rekuperatora :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 52. Data: 2011-08-21 09:44:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 21 Sie, 10:02, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > zdradz mi czym różnią sie te dwa systemy ze w jednym nie bedzie biologiczego
    zagrozenia a w drugim wystąpi na pewno. No i nie wiedzialem ze mnie nie stac na gwc,
    też chciałbym wiedziec dlaczego...

    W GWC rurowym nastepuje zmiana temperatury powietrza, wiec i
    wykraplanie wody w pewnych warunkach. To woda jest tu najwiekszym
    zagrozeniem bo woda = zycie. Dodatkowo rurowe GWC jezeli sie
    rozszczelni - narazone jest na wnikanie wod gruntowych / opadowych.
    Dlatego jezeli GWC to tylko wodne z wymiennikiem - jest 100%
    bezpieczne, hignieniczne i ma wieksza sprawnosc.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 53. Data: 2011-08-21 10:45:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Dlatego jezeli GWC to tylko wodne z wymiennikiem - jest 100%
    >bezpieczne, hignieniczne i ma wieksza sprawnosc.

    Z kolejna pompka obiegowa coraz drozsze w uzyciu.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2011-08-21 10:47:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie
    > przesadzał bym z czystością kanałów wentylacyjnych. Ciągły ruch powietrza
    > je
    > wyczyści. Oczywiście jakieś skrajne przypadki mogą się zdarzyć. Ale uznał
    > bym to
    > za margines nie liczący się w statystykach. Co innego propagowane
    > wymienniki
    > gruntowe ziemia powietrze. W życiu bym czegoś takiego nie założył. Raz że
    > efektywność niewielka bo nikogo nie stać na taki co by działał. Po drugie
    > przypadku takiego wymiennika zagrożenia biologiczne prawie pewne w stu

    Na etapie budowy nie ma problemu z kablami przy kominach, tylko powiedz po
    co robic cos takiego jak mozna wszystko lepiej scentralizowac. Wentylacja
    grawitacyjna sterowalna to nic innego jak wentylacja mechaniczna ze
    wszyskimi wadami wentylacji grawitacyjnej, czyli przemarzajacymi kominami,
    mozliwymi ciagami wstecznymi itd. Robienie na sile czegos innego, wcale nie
    lepszego jest bez sensu.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2011-08-21 11:13:45
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Tam wlatuje wylacznie czyste powietrze,
    > dodatkowo przefiltrowane przez filtry rekuperatora :)

    A kurz...??? i wszystko, co on ze sobą niesie?

    Na prawdę wierzysz w to, że filtry zatrzymają 100 % zanieczyszczeń,
    które zawiera powietrze - np pyłki i inne alergeny?

    Ja taki łatwowierny nie jestem :-), a w zakamarkach orurowania na 100 %
    coś z biegiem czasu się uzbiera i nie wyczyścisz tego, bo musiałbyś
    cyklicznie co rok rozmontowywać całość i przecierać do sucha i czysta
    całość wewnętrznych powierzchni rur, szczególnie tych doprowadzających
    'czyste' powietrze. Tego chyba nie robisz...???

    Chyba, że robisz, to zwracam szacunek :-))).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 56. Data: 2011-08-21 11:16:25
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 13:13:45 +0200, robercik-us napisał(a):

> [...]
    > całość wewnętrznych powierzchni rur, szczególnie tych doprowadzających
    > 'czyste' powietrze. Tego chyba nie robisz...???

    Zapewne nie robi, ale nie znam też nikogo, kto czyściby kominy
    wentylacji grawitacyjnej.

    --
    ŁC
    Brak dowodu to nie dowód braku

  • 57. Data: 2011-08-21 11:37:41
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ŁC napisał:
    > Zapewne nie robi, ale nie znam też nikogo, kto czyściby kominy
    > wentylacji grawitacyjnej.

    Owszem, tylko zauważ, że kanały wentylacji grawitacyjnej po pierwsze
    przede wszystkim mają funkcję wywiewną - bez znaczenia jej zabrudzenie
    :-), a po drugie, nawet jak coś z kratki wieje do pomieszczeń, to jest
    to bardzo niewielka część powietrza potrzebnego do normalnego
    funkcjonowania w domu.

    W WM natomiast z założenia, całe powietrze wdychane przez mieszkańców
    przechodzi przez te... zakurzone dość mocno rury :-).

    Jeżeli dla kogoś to jest bez znaczenia, to nie mam pytań. Jednak na
    pewno nie jest to rozwiązanie antyalergiczne :-/

    Ktoś tu wcześniej pisał o tym, że chce zastosować WM, bo ma syna
    astmatyka... Radzę się zastanowić, czy ta WM zamiast pomóc, nie
    zaszkodzi. A w każdym razie myślę, że należałoby tak ją ułożyć, żeby
    można było jej kapitalną część zwyczajnie wyczyścić z kurzu co jakiś
    czas - może jakieś rewizje na niektórych zakrętach...???

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 58. Data: 2011-08-21 12:45:31
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    > A w każdym razie myślę, że należałoby tak ją ułożyć, żeby można było jej
    > kapitalną część zwyczajnie wyczyścić z kurzu co jakiś czas - może jakieś

    To zaczyna już być mało zabawne.

    Na jakiej podstawie oceniasz że powietrze z WG jest bezpieczniejsze niż z
    WM? Bo twoje jest nie filtrowane i przechodzi przez wszystkie możliwe szpary
    a w tym i z kibla po użyciu? Jeśli się nie mylę to wszystkie nowo budowane
    biurowce, szkoły ba nawet szpitale muszą być wyposażone w WM. I jakoś nikt a
    w tym i Sanepid nie ma takich obiekcji do WM.

    U mnie powietrze przechodzi przez atestowane rury i kanał a po drodze ma do
    przejścia 2 filtry. A u ciebie?

    Moje kanały będą średnio raz na 5 lat czyszczone a GWC myty. A Twoje kanały
    kiedy będziesz czyścił? Tyko nie mów że cofki są sporadyczne bo wszyscy tego
    doświadczamy lub doświadczaliśmy.

    Większość negatywnych tu wypowiedzi wydaje się być na zasadzie 'nie mam to
    krytykuje'

  • 59. Data: 2011-08-21 13:02:04
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik nacocito napisał:

    > Większość negatywnych tu wypowiedzi wydaje się być na zasadzie 'nie mam
    > to krytykuje'

    Hehe... :-)

    W pewnym sensie tak..., ale:

    Nie mam bo krytykowałem i miałem obiekcje już przed rozpoczęciem budowy.
    Mnie ta went mechaniczna nie przekonywała ani te cztery lata temu, kiedy
    zapadały kluczowe decyzje odnośnie mojej budowy, ani teraz, kiedy tego
    wynalazku w nowym domu nie mam.

    Jestem w tej dobrej sytuacji, że jak chcę świeżego powietrza, to
    otwieram okna i... jest.

    W centrum dużej aglomeracji, to może i ma sens pod warunkiem cyklicznego
    gruntownego czyszczenia całego układu.

    A co do biurowców... Po latach użytkowania WM i klimatyzacji okazało
    się, że nie jest to sprawa całkiem obojętna dla ludzkiego zdrowia. Co
    się okaże w przypadku masowo instalowanych instalacji WM w domach
    jednorodzinnych...? Obaczym za jakieś 30 lat :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 60. Data: 2011-08-21 13:04:45
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Moje kanały będą średnio raz na 5 lat czyszczone a GWC myty. A Twoje
    > kanały kiedy będziesz czyścił? Tyko nie mów że cofki są sporadyczne bo
    > wszyscy tego doświadczamy lub doświadczaliśmy.

    Zwroc uwage, ze temat zaczal sie od nie czyszczenia, nie zostawienia rewizji
    i ogolnie braku mozliwosci wyczyszczenia. Jezeli masz taka mozliwosc, to
    temat Ciebie nie dotyczy.

    Pozdro.. TK