  • 31. Data: 2013-12-07 10:21:19
    Temat: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
    news:l7uhf4$9l1$1@usenet.news.interia.pl...
    > A ja mam UPS na taka ewentualnosc z "wyciagnietymi" kablami do
    > akumulatora. Kociol i pompe podlogowki w kazdej chwile moge podlaczyc pod
    > UPS i zadbac o odpowiedni akumulator.

    to ja poszedłem dalej - w ogóle wywaliłem z upsa oryginalny akumulator a
    podłączyłem samochodowy. A porządny ups załatwia wiekszosc problemów.
    Agregat tez mam ale po 3latach niedziałania ostatnio odmówił współpracy.

    b.

  • 32. Data: 2013-12-07 11:57:15
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w
    wiadomości news:l7uook$ibt$1@node2.news.atman.pl...

    > Mam wrażenie, że oparłeś się na danych dotyczących zużycia paliwa przy
    > maksymalnym dopuszczalnym ciągłym obciążeniu.

    Nie.
    Na agregacie i w dokumentacji była informacja o żużyciu benzyny. Agregat
    z tego co teraz pamiętam o mocy 3,2kW.
    Zbiornik o pojemności 25 litrów.
    Informacja była podana jako czas nieprzerwanej pracy agregatu w
    odniesieniu do pełnego baku:
    - przy pełnym obciążeniu 8 godzin
    - bez obciążenia 13 godzin

    Jak więc widzisz w przypadku tego agregatu, przy pełnym obciążeniu w
    przeciągu 8 godzin spaliłbym 25 litrów, a bez obciążenia 15 litrów
    benzyny. Ponieważ nie znam charakterystyki agregatu to nie jestem w
    stanie przeliczyć dokładnie zapotrzebowania energetycznego i wyliczyć
    dokładnie zużycia. Podałem więc wartość 15 litrów jako ta bez obciążenia
    agregatu oraz szacunkowo 20 litrów jako z obciążeniem, szacując, że
    zużycie bedzie gdzieś pomiędzy 15, a 20 litrów.
    Oczywiście w takich systuacjach nie trzeba uruchamiać całego oświetlenia
    domu i wszystkich urządzeń.
    Teoretycznie można by było kupić agregat o mocy poniżej 1kW, który
    prawdopodobnie ma niższe zużycie paliwa.
    Tyle, że nie znalazłem w obydwu marketach agregatu z funkcją AVR
    (stabilizacją napięcia) o mniejszej mocy jak ok. 3kW.
    Ponadto trzeba też wziąć pod uwagę, że taki agregat będzie musiał
    zasilić silniki (silnik ślimaka i dmuchawy). Silniki w chwili startu
    pobierają w impulsie dużo większą moc. Przykładowo silnik o mocy 200W
    może w chwili rozruchu pobrać nawet ponad 1kW, co spowoduje w przypadku
    małego agregatu bez AVR chwilowy, duży spadek napięcia. To zaś z kolei
    może powodować restarty sterownika kotła.
    Poza tym jeżeli miałbym agregat to z pewnością chciałbym także uruchomić
    oświetlenie w domu. Tu mam także halogeny sterowane czujkami PIR, czyli
    na pracę kotła + oświetlenie potrzebuję minimum 1,5kW mocy agregatu.
    Jak więc widzisz raczej nie da się tu za bardzo zaoszczędzić.

  • 33. Data: 2013-12-07 12:58:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    W dniu sobota, 7 grudnia 2013 01:19:35 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    >Na moim terenie dziala Tauron ktorego sluzby
    >sa doskonale przygotowane do awarii i usuwaja je w mig :)

    A gdy byl Vattenfall bylo gorzej?

  • 34. Data: 2013-12-07 13:02:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > otwiera. Nie są to duże pieniądze, bo tak jak w moim przypadku za 2
    > liczniki jest to ok. 8-10zł miesięcznie, ale sam fakt pobierania takich
    > opłat, gdzie jakość tej energii jest tak fatalna po prostu wkur....

    A teraz pomnoz ta kwote, przez 2000000 userow na samym Gornym Slasku.

  • 35. Data: 2013-12-07 13:35:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 07.12.2013 11:57, uzytkownik pisze:

> [...]
    > z tego co teraz pamiętam o mocy 3,2kW.
    > Zbiornik o pojemności 25 litrów.
    > Informacja była podana jako czas nieprzerwanej pracy agregatu w

    Było odniesienie do pełnego zbiornika? Czy może po prostu było to
    zalecenie dotyczące nieprzekraczania czasu pracy jako takiego?

    > Jak więc widzisz w przypadku tego agregatu, przy pełnym obciążeniu w
    > przeciągu 8 godzin spaliłbym 25 litrów, a bez obciążenia 15 litrów

    Niemożliwe. Agregaty w tej okolicy mocy mają zużycie paliwa na poziomie
    1-1,5l/h przy zalecanym maksymalnym ciągłym obciążeniu (około 3/4
    maksymalnego).

    I u mnie praktyka zgadza się z teorią.

  • 36. Data: 2013-12-07 22:36:16
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 07.12.2013 o 10:21 Budyń <b...@r...pl> pisze:

> [...]
    > a podłączyłem samochodowy. A porządny ups załatwia wiekszosc problemów.
    > Agregat tez mam ale po 3latach niedziałania ostatnio odmówił współpracy.
    Ja mam ups-a 2,2kw i osiem aku 34Ah do niego. Dzięki temu cały dzień
    wytrzymuję bez prądu, mam całe oświetlenie na tym, pompy, komputery,
    telefony, rotery, lodówkę itd.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 37. Data: 2013-12-07 22:38:32
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > to ciekawe bo u mnie w Bielsku-Białej łeb urywa, całą noc potwornie
    > wiało i nadal wieje :(

    Popatrz, przekątna B-B i spora różnica w odczuciach.
    Gdy Ty pisałeś, że mocno wieje, ja stwierdzałem jedynie że jest
    nieprzyjemnie, bo zimno i jak lekko dmucha to przemraża ubiór.
    Teoretycznie oboje na górce... Ty trochę bardziej jak by ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 38. Data: 2013-12-07 23:11:29
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Pisałem wcześniej, że także mam takiego UPS-a, który czasami podłączam
    do samochodu.
    Tyle, że ten UPS leży praktycznie odłogiem.

    > Ja mam ups-a 2,2kw i osiem aku 34Ah do niego. Dzięki temu cały dzień
    > wytrzymuję bez prądu, mam całe oświetlenie na tym, pompy, komputery,
    > telefony, rotery, lodówkę itd.

    Napisz jeszcze ile Cię kosztuje utrzymanie tego w gotowości do pracy i
    ile razy miałeś okazję tego użyć. Nie mówiąc już o cenie 8 akumulatorów.

  • 39. Data: 2013-12-08 14:09:04
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 07.12.2013 o 22:38 Irek N. <j...@t...tajny.jest> pisze:

> [...]
    > nieprzyjemnie, bo zimno i jak lekko dmucha to przemraża ubiór.
    > Teoretycznie oboje na górce... Ty trochę bardziej jak by ;)
    No jednak jest spora różnica, ty jesteś w miejscu w miarę równym i
    osłoniętym, ja jestem prawie na szczycie zbocza które jest z obu stron
    odsłonięte, popatrz w dzień w moim kierunku np ze Złotych Łanów, bo
    stamtąd mnie widać.
    Zresztą jak będziesz znowu u mnie to pokażę ci widok z okna, nawet na
    parterze mam widok na całe Bielsko :)

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 40. Data: 2013-12-08 14:12:53
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 07.12.2013 o 23:11 uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

> [...]
    > Tyle, że ten UPS leży praktycznie odłogiem.

    > Napisz jeszcze ile Cię kosztuje utrzymanie tego w gotowości do pracy i
    Tyle ile prądu bierze ups, normalnie z ładowaniem <40W

    > ile razy miałeś okazję tego użyć. Nie mówiąc już o cenie 8 akumulatorów.
    Używam często bo mieszkam wysoko i często u mnie prądu brakuje, teraz się
    poprawiło bo zmienili część przewodów na kable, ale przez te prace
    wyłączeń miałem sporo, a jeszcze nie skończyli. Koszty to ups 300zł i aku
    żelowe 150zł szt kupione chyba 6-7 lat temu.

    --

    Pozdr
    Janusz