  • 41. Data: 2013-12-08 15:25:31
    Temat: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 grudnia 2013 12:58:52 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > A gdy byl Vattenfall bylo gorzej?

    Przypuszczam ze identycznie bo to ci sami ludzie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2013-12-08 16:11:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Przypuszczam ze identycznie bo to ci sami ludzie :)

    To ci sami podwykonawcy. I zapewne bylo identycznie, ale to sie moze
    zmienic. Te firmy nie sa tak samo zarzadzane.

  • 43. Data: 2013-12-09 13:10:12
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...

    >8h braku pradu nawet bym nie zauwazyl na termometrze.

    >Po raz kolejny triumfuje najbardziej prozaiczne rozwiazanie - ogrzewanie
    >podlogowe i cieply dom. Nie musialbym nawet nic rozpalac :P

    Ogrzewanie podłogowe nie ma tu wiele znaczenia. Wystarczy dobra
    akumulacyjność ścian i dobre ocieplenie.

  • 44. Data: 2013-12-09 13:53:46
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-12-09 13:10, m...@g...com wrote:
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Ogrzewanie podłogowe nie ma tu wiele znaczenia. Wystarczy dobra
    > akumulacyjność ścian i dobre ocieplenie.

    Ależ właśnie podłogówka ma tu znaczenie podstawowe... akumulacyjność
    ścian swoją drogą.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 45. Data: 2013-12-09 14:13:15
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Ależ właśnie podłogówka ma tu znaczenie podstawowe... akumulacyjność
    > ścian swoją drogą.

    Niektórzy nie rozumieją, że w przypadku podłogówki, ściany są
    chłodniejsze jak w przypadku ogrzewania grzejnikowego i niewiadomo
    dlaczego przypisujom podłogówkom moce nadprzyrodzone. W rzeczywistości
    dom z ogrzewaniem grzejnikowym równie długo "trzyma" ciepło. Różnica
    jest natomiast taka, że po wielu godzinach braku prądu i ogrzewania i po
    ponownym uruchomieniu w przypadku grzejników szybko zrobi się w domu
    ciepło, a w przypadku podłogówki jeszcze przez kilka-kilkanaście godzin
    będzie czuć chłód.

    Tak więc po raz kolejny triumfuje błędne przekonanie w nadprzyrodzone
    właściwości podłogówek w stosunku do ogrzewania grzejnikowego. Tu
    najwazniejszym parametrem jest kumulacyjność i to nieważne czy ścian czy
    też ścian i posadzki. Dla takiego samego domu i tak samo ocieplonego,
    różnice są niewielkie.
    Oczywiście nie dyskutuję z faktem, że podłogówka jest oszczędniejsza,
    stabilniejsza i po prostu lepsza, bo jest.
    Nieprawdą jest natomiast, że podłogówka dużo dłużej trzyma ciepło od
    domu z ogrzewaniem grzejnikowym, jeżeli tylko mówimy o takich samych
    domach i tak samo ocieplonych.

  • 46. Data: 2013-12-09 14:31:13
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...

    > Ależ właśnie podłogówka ma tu znaczenie podstawowe... akumulacyjność ścian
    > swoją drogą.

    W dobrze wykonanym domu wystarczy akumulacyjność ścian.
    To że podłogówka także trzyma ciepło to inna sprawa.
    Wiem co piszę bo mam dom w którym jest i ogrzewanie podłogowe
    na dole i tradycyjne na górze. 30cm poryzowanej ceramiki trzyma więcej
    ciepła w sobie niż
    6cm wylewki betonowej.
    .

  • 47. Data: 2013-12-09 14:33:38
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-12-09 14:13, uzytkownik wrote:
    > Tak więc po raz kolejny triumfuje błędne przekonanie w nadprzyrodzone
    > właściwości podłogówek

    Żadne one nadprzyrodzone.
    Mój grzejnik ma 133m2 przez co jego bezwładność jest spora.
    Rozkład temp. w pomieszczeniu jest inny niż np. w przypadku grzania
    konwekcyjnego, w uproszeniu można rzec, że odwrotny - ale tylko tyle.
    Nie wiem skąd wzięła Ci się inna temp. ścian.

  • 48. Data: 2013-12-09 14:35:04
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-12-09 14:31, m...@g...com wrote:
    > 30cm poryzowanej ceramiki trzyma więcej
    > ciepła w sobie niż
    > 6cm wylewki betonowej.

    No ale pisałem przecież, że nikt nikomu nie broni mieć podłogówki i
    ścian z jakiejś tam ceramiki.

  • 49. Data: 2013-12-09 14:38:05
    Od: <m...@g...com>

    > No ale pisałem przecież, że nikt nikomu nie broni mieć podłogówki i ścian
    > z jakiejś tam ceramiki.

    Ja się tylko odniosłem do stwierdzenia Adama "gdyby nie podłogówka to bym
    zamarzł". I jescze jedno. Ciepłe powietrze jak wiadomo unosi się ku górze
    więc jaki element konstrukcyjny jest najcieplejszy w domu? Sufit. A sufit to
    u mnie podłoga na poddaszu na którym mam sporo mniej ceramiki gdyż tylko
    ściany kolankowe i szczytowe a reszta to 90% gipskarton.

  • 50. Data: 2013-12-09 14:46:55
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-12-09 14:38, m...@g...com wrote:
    > I jescze jedno. Ciepłe powietrze jak wiadomo unosi się ku
    > górze więc jaki element konstrukcyjny jest najcieplejszy w domu? Sufit.

    No właśnie niekoniecznie sufit.
    Jeśli już porównywać to dla uproszczenia lepiej parterówki o takiej
    samej budowie.
    Gdy zanika papu dla podłogówki ona jeszcze bardzo długo utrzymuje
    korzystny rozkład temp. w pomieszczeniu czego nie można powiedzieć przy
    okazji ogrzewania grzejnikami - wspomniany ciepły sufit.