  • 21. Data: 2011-01-12 10:25:38
    Temat: Re: Ksiązka o budowaniu domu
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message
    news:op.vo6tiyg21cvm6g@linux-rj.dom...

    > Więc lepiej swojej wiedzy, choćby pobieżnej, tez mieć.
    > TAk albo polegać na kimś zaufanym, kożystając z okazji polecam
    > swoje usługi w okolicach Bielska-Białej :)

    Ja może i usług doradczych nie świadczę ale darmowych konsultacji znajomym
    udzieliłem i powstrzymałem niejedną głupotę :-)
    Teraz wystarczy mi rzut oka żeby powiedzieć czy już odwalają partactwo czy
    nie :-)
    W lecie koledze przepędziłem ekipę jeszcze przed zalaniem fundamentów :-)
    Już na tym etapie nie chcieli się stosować do poleceń. Kierbud wszystko
    bagatelizował.

  • 22. Data: 2011-01-12 10:55:18
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-01-2011 o 23:31:48 adi <a...@g...com> napisał(a):

    > zrozumiesz idee to bedziesz wiedzial o co chodzi

    Z całym szacunkiem, ale to Ty adi czegoś nie rozumiesz. Po prostu pisz
    tylko w celu pomocy wątkotwórcy. Tak będzie najlepiej.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 23. Data: 2011-01-12 11:00:54
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-01-2011 o 20:11:37 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > OK, ide szukać.

    > Przeglądam, ale chciałbym coś zbiorczego. Coś jak "Poradnik
    > Teleinformatyka" w ktorym na objętości przeciętnej ksiązki skompresowane
    > ogromne ilości praktycznej wiedzy. Tylko dziedzina się nie zgadza :)

    "Poradnik Majstra Budowlanego" to właśnie takie opracowanie. Oprócz tego
    możesz jeszcze zerknąć na "Podręcznik projektowania
    architektoniczno-budowlanego" Neufert'a, ale ta pozycja jak tytuł wskazuje
    niewiele ma wspólnego z techniką i technologią budownictwa - natomiast
    zawiera wiele praktycznej wiedzy o organizacji przestrzeni.. np. o tym ile
    miejsca potrzeba na wygodne schody :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 24. Data: 2011-01-12 11:05:22
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 12-01-2011 o 06:47:46 KS <o...@o...pl> napisał(a):

    > Prawda. Nierówny. Mój jak przyjecha? na odbór zbrojenia stropu to nie
    > zorientowa? sie ?e prety zbrojenia dodatkowego powinny byae w dolnej
    > czesci stropu (w strefie rozci?ganej) a "ekipa" kilka godzin wcze?niej
    > po?o?y?a je na górze (strop filigran). Czyli masakra, cz?owiek który ma
    > sie znac nie zna sie.

    A czego chcieć od człowieka któremu płacimy 1500PLN za 2 lata budowy.
    Gdyby miał się zaangażować tak jak tego sytuacja wymaga to musiałby tyle
    zarabiać miesięcznie.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 25. Data: 2011-01-12 11:15:23
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    > praktycznymi. Mowa oczywiscie o współczenych budynkach jednorodzinnych.
    > Cos w rodzaju "jak się leje stropy i wbija gwoździe". Powiedzmy że
    > jestem kumaty technicznie, ale niekoniecznie budownalo i potrzebuje
    > orientację jak i o czym rozmawiac z ekipami budowlanymi i samodzielnie
    > coś wykończyć.
    >
    > Miałem w ręku 3-4 lata temu taki poradnik, ale poza tym że miał czerwoną
    > okładkę nie pamietam ani tytułu ani autora. Było to dokładnie to co chcę
    > - dużo rysunkow i wyliczeń (np. ogrzewania).
    >
    > Nie wykluczam kilku książek jesli nie ma zbiorczego opracowania.

    Oczywiście że kilka:

    By posiąść wiedzę nt budowania nieoceniony będzie "Poradnik Majstra
    Budowlanego"
    '
    By znaleźć wspólny język z wykonawcami: Słownik Wyrazów Brzydkich i
    Niecenzuralnych

    By zaś nie stracić zdrowia psychicznego: "Wielka Księga Nalewek"

    pozdrawiam
    rafał

  • 26. Data: 2011-01-12 13:08:06
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-01-2011 o 12:15:23 rrr <r...@o...rrr.pl> napisał(a):

> [...]
    > Niecenzuralnych
    >
    > By zaś nie stracić zdrowia psychicznego: "Wielka Księga Nalewek"

    Doskonały zestaw :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 27. Data: 2011-01-12 16:38:40
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]

    A czego chcieć od człowieka któremu płacimy 1500PLN za 2 lata budowy.
    Gdyby miał się zaangażować tak jak tego sytuacja wymaga to musiałby tyle

    Wiesz, dużo to nie jest, ale oczekiwania też nie były wygórowane.
    To co miał zrobić w tej kwocie to:

    - kontrola wykopu przed zalaniem ław
    - kontrola zbrojenia ław
    - kontrola izolacji poziomych
    - kontrola zbrojenia stropu
    - kontrola więźby

    W sumie nie spędził na budowie więcej jak 1h.
    A i tak nie zwrócił uwagi na gruby błąd w zbrojeniu stropu.

    K.S.

  • 28. Data: 2011-01-12 17:10:58
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Kiedyś korzystałem z "Wszechnicy budowlanej" były tego 2 części.Nie wiem czy są
    wznowienia..

  • 29. Data: 2011-01-12 18:21:45
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > "Poradnik Majstra Budowlanego". Wznawiany niemal co roku, im młodsze wydanie

    malo pomocny dla mnie okazal sie ten poradnik, z 20% przydatnych informacji.

    Przedpisca szuka ksiazki "Budowa domu 1rodzinnego systemem gosp. Poradnik
    inwestora.", ktorej jeszcze nikt nie napisal, a szkoda.

    --
    pozdr Z.

  • 30. Data: 2011-01-12 19:41:14
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:igkrfd$l7$1@inews.gazeta.pl...

    > Przedpisca szuka ksiazki "Budowa domu 1rodzinnego systemem gosp. Poradnik
    > inwestora.", ktorej jeszcze nikt nie napisal, a szkoda.

    A to ponownie polecam forum Muratora, a w nim Dzienniki Budowy.

    J.