  • 31. Data: 2012-07-04 16:04:47
    Temat: Re: Kuchenka gazowa czy elektryczna
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-07-03 22:30, Andrzej Lawa pisze:

    > Jeśli promiennik wystygnie do np. 50-60C w
    > kilkanaście do kilkudziesięciu sekund - nie
    > widzę problemu.

    A od jakiej temperatury do tych 50-60°C?

    JK

  • 32. Data: 2012-07-04 22:59:54
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 03 Jul 2012 22:37:02 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    > Co to "dużo"? 10%? 100%? 1000%?

    Pomiary już raz tu były rzucone na grupę, link do jakiegoś PDFa. O ile
    pamiętam to w maju/czerwcu...

    > Tylko kuchenki indukcyjne mają ceny dwukrotnie wyższe, niż te z
    > promiennikami.

    Owszem, tanie nie są. Po prostu za wygodę się płaci.

    > Wiem. Czyli każda ma bezwładność.

    Nie. Każdy garnek ma swoją - minimalną - bezwładność. Halogenowe dokładają
    do tego swoją :)

    > Generalnie nie widzę sensu używania zegara poza piecykiem lub mikrofalą.
    > Przynajmniej w moim pichceniu ;)

    Dwa przykłady które stosuję na co dzień:
    - jajka do garnka, gdy się zaczyna gotować odliczam ze 20s i potem ustawiam
    2 minuty na timerze, żeby były w sam raz na miękko
    - mleko do muesli. Z doświadczenia wiem, że jak naleję pół garnka, ustawię
    power na 7 i timer na 4 minuty, to trafię idealnie przed momentem
    zagotowania.

    Owszem, przy jajkach to i tak trzeba szybko reagować - ale przynajmniej jest
    ten timer ;)

    > Cóż, u znajomej promiennik halogenowy robił się "nieparzący" całkiem szybko.

    Ale jak wykipi Ci mleko to się przypali.

    > Jak "daleko"?

    Nie liczyłem, ale wystarczająco dużą bym widząc że mleko się gotuje i już
    idzie w górę mógł po prostu wyłączyć palnik, a nie ściągać szybko garnek.

    > Oj, nie bierz wszystkiego tak śmiertelnie serio ;)
    > Po prostu potrzebuję w miarę konkretnych informacji, a nie "dużo większe".

    Jak konkretnych? Pytasz ludzi którzy po prostu korzystają, a nie pracowników
    laboratorium :) Po prostu piszę, że indukcja jest bardzo wygodna i w życiu
    bym jej nie zamienił na halogeny.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 33. Data: 2012-07-05 08:49:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.07.2012 22:59, Jacek Osiecki pisze:

    > Pomiary już raz tu były rzucone na grupę, link do jakiegoś PDFa. O ile
    > pamiętam to w maju/czerwcu...

    OK, poszukam...

    > Owszem, tanie nie są. Po prostu za wygodę się płaci.

    Pewnie, tylko pytanie, czy skórka warta wyprawki ;)

    Przykładowo: jeżdżeniem jakimś starym odszykowanym Mercedesem S-Klasse
    byłoby zapewne wygodniejsze od jazdy moją starą dieslowską Corsą, ale ja
    aż takiej wygody do podróżowania nie potrzebuję ;)

    > Nie. Każdy garnek ma swoją - minimalną - bezwładność. Halogenowe dokładają
    > do tego swoją :)

    Wiem.

    > Dwa przykłady które stosuję na co dzień:
    > - jajka do garnka, gdy się zaczyna gotować odliczam ze 20s i potem ustawiam
    > 2 minuty na timerze, żeby były w sam raz na miękko

    Jakoś nigdy tego nie potrzebowałem.

    > - mleko do muesli. Z doświadczenia wiem, że jak naleję pół garnka, ustawię
    > power na 7 i timer na 4 minuty, to trafię idealnie przed momentem
    > zagotowania.

    Fuuuj.... Ciepłe albo wręcz gotowane mleko? Ohyda! ;)

    > Owszem, przy jajkach to i tak trzeba szybko reagować - ale przynajmniej jest
    > ten timer ;)

    Minutnik mam w mikrofali.

    Biorę garnek dający niską bezwładność i tylko szybko muszę zdjąć - a w
    garnkach do indukcji jeszcze musi przestać grzać garnek.

    > Ale jak wykipi Ci mleko to się przypali.

    NIGDY nie gotuję mleka. Gotowane mleko to coś (dla mnie) obrzydliwego.

    > Nie liczyłem, ale wystarczająco dużą bym widząc że mleko się gotuje i już
    > idzie w górę mógł po prostu wyłączyć palnik, a nie ściągać szybko garnek.

    Czyli ta zaleta indukcji odpada, bo ja mleka nie gotuję i nigdy nie
    pozwoliłbym na gotowanie mleka w moim domu (podobnie jak i na gotowanie
    ryby).

    [ciach]

    > Jak konkretnych? Pytasz ludzi którzy po prostu korzystają, a nie pracowników
    > laboratorium :) Po prostu piszę, że indukcja jest bardzo wygodna i w życiu
    > bym jej nie zamienił na halogeny.

    Z tego, co piszesz, mi się zdecydowanie nie opłaca - koszt nowych
    garnków, wyższa cena zakupu, a zyskiem będzie wygodniejsze gotowanie
    mleka, czego nigdy nie robię, oraz jajek, z którym nie mam problemów.

    Jedyny argument na plus dla mnie to wydajność (indukcja ponoć ma 90% a
    halogen tylko 60%) aczkolwiek przy moim gotowaniu nie wiem, czy uda mi
    się odzyskać różnicę przed pierwszą awarią po gwarancji.

    Dodatkowo przeważnie mam na sobie lub przy sobie jakąś elektronikę i
    boję się, że jeszcze by mi się usmażyła.

  • 34. Data: 2012-07-05 08:50:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.07.2012 16:04, JK pisze:

    > A od jakiej temperatury do tych 50-60°C?

    Powiedzmy potrzebnej do jajek sadzonych.

  • 35. Data: 2012-07-05 13:19:21
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 05 Jul 2012 08:49:55 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    > OK, poszukam...

    Znalazłem ;)
    http://www.audytorzy.com/img/file/Badania%20AGD/Poro
    wnanie%20plyt%20grzewczych.pdf

    Nie wiadomo na ile wiarygodne, nikt się niby nie podpisał :)

> [...]
    > byłoby zapewne wygodniejsze od jazdy moją starą dieslowską Corsą, ale ja
    > aż takiej wygody do podróżowania nie potrzebuję ;)

    Ale już np. wybierając między corsą wyposażoną w poduszki powietrzne a taką
    bez nich (w tej samej cenie) ja bym mimo wszystko wybrał taką opierzoną ;)

    > Jakoś nigdy tego nie potrzebowałem.

    Ja jestem zapominalski, a tak mogę zająć się przygotowywaniem śniadania
    zamiast gapić się w zegar :)

    > Fuuuj.... Ciepłe albo wręcz gotowane mleko? Ohyda! ;)

    Muesli w zimnym mleku jest takie se - w ciepłym ma dużo fajniejszą
    konsystencję. Potem dolewam zimnego, coby w efekcie było letnie - choć np.
    moja lepsza połówka woli gorące ;)
    A co do gorącego mleka - podobny przepis stosuję przy robieniu kakao. Chyba
    że tego też nie lubisz na ciepło? :)

    > Minutnik mam w mikrofali.

    A ja nie mam mikroweli - jakoś nigdy nie czułem potrzeby posiadania. Duży
    kloc, niespecjalnie użyteczny, babcia by mnie wyklęła a my w kuchni nie
    mielibyśmy już grama wolnego miejsca na ladzie :)

    Mikrofala to się przydaje tylko w dwóch przypadkach: w domu do przygotowania
    popcornu specjalnie do niej przygotowanego (te prasowanki), no i w firmie do
    odgrzania dobrego obiadu z domu.

    > Biorę garnek dający niską bezwładność i tylko szybko muszę zdjąć - a w
    > garnkach do indukcji jeszcze musi przestać grzać garnek.

    Przy mleku bezwładność garnka jest na tyle mała że nie ma problemu.
    Przy jajkach to grzeje nie garnek a woda - jeśli mają być na miękko to i tak
    szybko trzeba zdjąć :) Co nie zmienia faktu że potrzebuję do tego timer,
    coby się nie zagapić. Oczywiście tutaj płyta ceramiczna z timerem też by
    zdała egzamin - ale z doświadczenia wiem że zauważalnie dłużej się na takiej
    czeka aż woda się zagotuje :)

    > NIGDY nie gotuję mleka. Gotowane mleko to coś (dla mnie) obrzydliwego.

    No to zamień mleko na np. wodę z ziemniaków, czy gotowanych jajek z których
    jedno pękło. Jeden pies - przy indukcji trzeba przetrzeć szmatką, przy
    ceramicznych się przypali.

    > Z tego, co piszesz, mi się zdecydowanie nie opłaca - koszt nowych
    > garnków, wyższa cena zakupu, a zyskiem będzie wygodniejsze gotowanie
    > mleka, czego nigdy nie robię, oraz jajek, z którym nie mam problemów.

    Piszę o tym do czego ja z reguły używam :) Żona sobie chwali przy gotowaniu
    innych potraw...

    > Dodatkowo przeważnie mam na sobie lub przy sobie jakąś elektronikę i
    > boję się, że jeszcze by mi się usmażyła.

    Sprawdzałem licznikiem 'elektrosmogu' - promieniowanie w zasadzie żadne,
    musiałbyś telefon postawić bezpośrednio na polu grzejnym a i to nie wiem
    czy wystarczy :) Ja często gotując mam telefon przy sobie lub wręcz kładę
    obok płyty - jakoś nic mu się nie stało.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 36. Data: 2012-07-05 13:32:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.07.2012 13:19, Jacek Osiecki pisze:

    > Znalazłem ;)
    > http://www.audytorzy.com/img/file/Badania%20AGD/Poro
    wnanie%20plyt%20grzewczych.pdf

    Senkju ;)

    > Nie wiadomo na ile wiarygodne, nikt się niby nie podpisał :)

    Zawsze coś...

    [ciach]

    > Ale już np. wybierając między corsą wyposażoną w poduszki powietrzne a taką
    > bez nich (w tej samej cenie) ja bym mimo wszystko wybrał taką opierzoną ;)

    Szczerze powiedziawszy stary pojazd z poduszkami a taki bez... trochę
    bałbym się, że kiedyś odpalą ot tak sobie, bo instalacja zacznie się już
    sypać ;)

    > Ja jestem zapominalski, a tak mogę zająć się przygotowywaniem śniadania
    > zamiast gapić się w zegar :)

    Mi minutnik w kuchence robi "pipipipi" ;)

    [ciach]

    > Muesli w zimnym mleku jest takie se - w ciepłym ma dużo fajniejszą
    > konsystencję.

    Brei ;)

    Ja lubię wilgotne ale chrupiące :)

    [ciach]

    > A co do gorącego mleka - podobny przepis stosuję przy robieniu kakao. Chyba
    > że tego też nie lubisz na ciepło? :)

    Kakao u mnie stosuje się tylko do ciasta.

    > A ja nie mam mikroweli - jakoś nigdy nie czułem potrzeby posiadania. Duży
    > kloc, niespecjalnie użyteczny, babcia by mnie wyklęła a my w kuchni nie
    > mielibyśmy już grama wolnego miejsca na ladzie :)

    Ooo, bardzo dobra rzecz mikrofala - chociażby gotowanie ziemniaków jest
    szybkie i łatwe (żadnego odlewania, solenia itepe).

    [ciach]

    > No to zamień mleko na np. wodę z ziemniaków,

    Jak dla mnie gotowanie ziemniaków w wodzie jest kompletnym bezsensem.

    Ale ja mam mikrofalę :D

    > czy gotowanych jajek z których
    > jedno pękło. Jeden pies - przy indukcji trzeba przetrzeć szmatką, przy
    > ceramicznych się przypali.

    W sumie jajka głównie robiłem sadzone, gotuję bardzo rzadko i jeśli już
    to do kanapek (na twardo).

    > Piszę o tym do czego ja z reguły używam :) Żona sobie chwali przy gotowaniu
    > innych potraw...

    Jasna sprawa - dla CIEBIE jest to rozwiązanie dużo lepsze.

    Ale ja dlatego się dopytuję o detale, żeby wiedzieć - DLACZEGO.

    I jak sam widzisz - właściwie wszystkie wady halogenów i zalety
    indukcyjnej mnie nie dotyczą (mleko tylko surowe i na zimno, ziemniaki
    gotowane w mikrofali bez wody, jajka sadzone...)

    Dobrze wiedzieć :)

  • 37. Data: 2012-07-05 19:10:21
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-07-05 08:50, Andrzej Lawa pisze:

    > Powiedzmy potrzebnej do jajek sadzonych.

    Czyli jakiej?

    JK

  • 38. Data: 2012-07-05 19:20:29
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-07-05 13:32, Andrzej Lawa pisze:

    > Ooo, bardzo dobra rzecz mikrofala - chociażby gotowanie ziemniaków jest
    > szybkie i łatwe (żadnego odlewania, solenia itepe).

    Mikrofalówka soli ci ziemniaki? Podaj model.

    > Jak dla mnie gotowanie ziemniaków w wodzie jest kompletnym bezsensem.
    >
    > Ale ja mam mikrofalę :D

    Ja też mam, ale NIGDY nie użyłbym jej do
    przyrządzania ziemniaków. Brzydziłbym się
    wziąć coś takiego do ust.

> [...]
    > indukcyjnej mnie nie dotyczą (mleko tylko surowe i na zimno, ziemniaki
    > gotowane w mikrofali bez wody, jajka sadzone...)

    Ale zdaje się, że to nie ty zastanawiasz się
    nad wyborem rodzaju płyty grzewczej.

    Nigdy nie używałeś płyty indukcyjnej ale
    wybrzydzasz na nią. Używasz archaicznej,
    technologicznie, płyty halogenowej i bronisz
    tego z uporem Rejtana.

    JK

  • 39. Data: 2012-07-05 22:11:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.07.2012 19:20, JK pisze:

    > Mikrofalówka soli ci ziemniaki? Podaj model.

    Ziemniaki mają własną sól. Tylko jak gotujesz w nieosolonej wodzie to ta
    sól (i parę innych rzeczy) zostaje wypłukanych.

    > Ja też mam, ale NIGDY nie użyłbym jej do przyrządzania ziemniaków.
    > Brzydziłbym się wziąć coś takiego do ust.

    Bo?

    > Ale zdaje się, że to nie ty zastanawiasz się nad wyborem rodzaju płyty
    > grzewczej.

    Och, przepraszam, nie wiedziałem że w jednym wątku tylko jedna osoba
    może się zastanawiać nad wyborem, a inni mogą tylko doradzać...

    > Nigdy nie używałeś płyty indukcyjnej ale wybrzydzasz na nią. Używasz
    > archaicznej, technologicznie, płyty halogenowej i bronisz tego z uporem
    > Rejtana.

    Ty może śledź wątek, bo póki co to tylko bredzisz bez sensu.

  • 40. Data: 2012-07-05 22:11:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.07.2012 19:10, JK pisze:

    > Czyli jakiej?

    Nie wiem, nigdy nie miałem patelni z termometrem.