  • 1. Data: 2009-08-25 21:56:38
    Temat: Kuchnia indukcyjna - przejściówka pod garnki aluminiowe
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Hej,

    często spotyka się ostrzeżenia, że do kuchenek indukcyjnych nie
    wszystkie garnki się nadają. Wydaje się jednak, że rozwiązanie jest
    banalne - pod garnek podstawić metalowy krążek (taki, którego magnes się
    czepia) jako przejściówkę. Nie zauważyłem jednak na tej grupie aby ktoś
    o tym wspominał. Na Allegro są do znalezienia takie podkładki, ale jest
    tego niewiele. Jaka jest przyczyna? Czy kuchnie indukcyjne są jeszcze
    tak mało popularne, czy te przejściówki mają jakieś wady o których
    sprzedawcy nie informują?

    --
    Jacek Midura

  • 2. Data: 2009-08-26 07:17:11
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > popularne, czy te przejściówki mają jakieś wady o których sprzedawcy nie

    Banalne to jest kupienie zwykłego stalowego garnka (np. jest taka seria
    garnków w Ikei) i nie bawienie nie w jakies podkładki. Cała zaleta indukcji
    to nie nagrzewanie się tak garnka w czasie gotowania. Zresztą nie wiem czy
    takie podkładki w ogóle zadziałają.

  • 3. Data: 2009-08-26 10:57:43
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

> [...]
    > popularne, czy te przejściówki mają jakieś wady o których sprzedawcy nie

    Moim zdaniem nie ma sensu kupować kuchenki indukcyjnej jeżeli nie masz
    zamiaru z niej korzystać zgodnie z przeznaczeniem. Idea była taka aby
    wyeliminować straty ciepła a co za tym idzie ograniczyć zużycie energii, a
    jeżeli ty mimo wszystko chcesz te zużycie zwiększyć to zostań przy starej
    kuchence, no chyba że tu w grę wchodzi aspekt pokazania innym że stać Cię i
    masz kuchenkę indukcyjna to wtedy jak najbardziej polecam "przejściówkę"
    żeby przynajmniej pokazać że jest i nawet grzeje :)))

    Cezar

  • 4. Data: 2009-08-26 12:13:08
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

    >Jaka jest przyczyna?

    Bo to pomysł mniej więcej taki, jak kupno nowego samochodu i zakładanie do
    niego drewnianych kół...

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 5. Data: 2009-08-28 12:57:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek Midura wrote:
> [...]
    > indukcyjne są jeszcze tak mało popularne, czy te przejściówki mają
    > jakieś wady o których sprzedawcy nie informują?

    bo nie ma sensu sobei zawracać dupy, pomijajac że aluminiowe garnki są
    niezdrowe.

  • 6. Data: 2009-08-28 13:03:12
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

    > bo nie ma sensu sobei zawracać dupy, pomijajac że aluminiowe garnki są
    > niezdrowe.

    A kto ci taką ciemnotę wcisnął?

  • 7. Data: 2009-08-31 06:31:00
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Slavinka wrote:
    > A kto ci taką ciemnotę wcisnął?

    Sugerujesz, ze nie mozna spotkac w przyrodzie kichajacego garnka z
    aluminium?

    BTW - jedno jest pewne: garnki aluminiowe sa raczej niesmaczne, ale
    trudno to stwierdzic, bo sa dosc twarde i ciezko sie je żuje...

    Pozdo

    Maseł

  • 8. Data: 2009-08-31 19:22:45
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Boombastic pisze:

    > Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Banalne to jest kupienie zwykłego stalowego garnka (np. jest taka seria
    > garnków w Ikei) i nie bawienie nie w jakies podkładki.

    Zwykłe garnki to wiadomo. Ale gdy np. w grę wchodzi szybkowar to już
    Ikea może się wypchać.

    > Cała zaleta indukcji to nie nagrzewanie się tak garnka w czasie gotowania.

    To co się nagrzewa? Płyta nie, garnek twoim zdaniem też nie...

    > Zresztą nie wiem czy takie podkładki w ogóle zadziałają.

    No to może też się czegoś dowiesz z tego wątku, chociaż dotychczasowe
    odpowiedzi merytoryzmem nie grzeszą.

    --
    Jacek Midura

  • 9. Data: 2009-08-31 19:30:53
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Cezar pisze:
    > Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem nie ma sensu kupować kuchenki indukcyjnej jeżeli nie masz
    > zamiaru z niej korzystać zgodnie z przeznaczeniem.

    Świetnie, zgadzam się, tylko najpierw ustalmy co to znaczy "zgodnie z
    przeznaczeniem". Jak rozumiem, odpowiedź na to pytanie masz już z
    grubsza sprecyzowaną?

    > Idea była taka aby wyeliminować straty ciepła a co za tym idzie ograniczyć
    > zużycie energii, a jeżeli ty mimo wszystko chcesz te zużycie zwiększyć
    > to zostań przy starej kuchence,

    Wreszcie jakiś konkret w tym wątku! Taka przejściówka zwiększa zużycie
    energii! Czy możnaby prosić o jakieś uzasadnienie, dlaczego tak się
    dzieje? Jaka jest skala tego zwiększenia?

    > no chyba że tu w grę wchodzi aspekt pokazania innym że stać Cię i
    > masz kuchenkę indukcyjna to wtedy jak najbardziej polecam "przejściówkę"
    > żeby przynajmniej pokazać że jest i nawet grzeje :)))

    Chyba nie zrozumiałem dowcipu.

    --
    Jacek Midura

  • 10. Data: 2009-08-31 19:38:18
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Czabu pisze:

    > Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Bo to pomysł mniej więcej taki, jak kupno nowego samochodu i zakładanie
    > do niego drewnianych kół...

    Pochwalę się, że dałem radę wyobrazić sobie kilka powodów, aby do nowego
    samochodu nie zakładać drewnianych kół. Z podkładką do indukcji niestety
    nie udało mi się. Pomożesz jakimiś konkretami?

    --
    Jacek Midura