  • 11. Data: 2009-12-22 11:16:43
    Temat: Re: Kuchnia nietypowa
    Od: "Ent" <h...@o...pl>

    > U nas zniżka pracownicza limitowana jest ilością kWh/rok, a "za darmo"
    > wynosi ok. 70% taryfy normalnej. Zużycie powyżej limitu jest pełnopłatne.
    > Być może u Ciebie jest inaczej.
    > Lepiej jednak zastanów się, bo piekarnik i płyty kuchenne wykorzystują
    > sporo energii.
    > No chyba, że masz mało innych urządzeń elektrycznych.

    dlatego napisałem "prawie", u nas jest 3000kWh/rok za które płaci sie tylko
    VAT ale ponieważ dwie osoby pracują w ZE to jest x2

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-12-22 14:05:14
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Ent" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > dlatego napisałem "prawie", u nas jest 3000kWh/rok za które płaci sie
    > tylko VAT ale ponieważ dwie osoby pracują w ZE to jest x2

    U nas też do 3000 kWh rocznie, jednak zniżka jest przypisana nie tylko do
    pracownika, ale również do adresu i numeru licznika. Więcej niż 1 osoba nie
    może mieć zniżki na ten sam licznik. Natomiast dopuszcza się posiadanie
    przez 1 pracownika kilku (zwykle 2-3) adresów / liczników, traktując
    dodatkowe jako gospodarcze lub działkowe. Stan zużytej energii na tych
    licznikach sumuje się do łącznej ilości 3000 kWh/rok. Nadwyżka ponad 3000
    jest pełnopłatna.
    Żeby 2 lub więcej osób w rodzinie, pracowników ZE, mogło korzystać ze
    zniżek - każde ze swojej - muszą mieć/deklarować oddzielne adresy i posiadać
    odrębne umowy z dostawcą energii. (Czyli na przykład - mąż ma umowę na
    licznik w mieszkaniu, a żona na inny licznik w domku na działce. Wtedy
    rzeczywiście ich łączny limit wynosi 6000 kWh).
    Dostawcy energii nie chcą podpisywać umowy na jeden licznik z 2 osobami i
    wystawiać f-rę VAT na dwa nazwiska.
    Stan zużycia energii jest sprawdzany w końcu grudnia, ale w ciągu roku co
    najmniej dwukrotnie pojawiają się kontrolerzy, a czasami wkrótce ich
    "nadkontrolerzy", celem sprawdzenia stanu połączeń samego licznika,
    nienaruszenia plomb, itp.
    Udzielona pracownikowi zniżka jest dopisywana przez pracodawcę do jego
    zarobków w rocznym PIT-cie, jako uzyskany dochód i podlega obciążeniu
    podatkowemu.
    JBP