  • 1. Data: 2013-05-17 08:24:15
    Temat: Kupiłem Thuje ok. 30cm - czy im coś dolega?
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Kupiłem kilka dni temu 100 szt. Thuj szmaragdowych. Ok. 10 szt wygląda jak
    na zdjęciach (delikatnie zabarwione niektóre łuski na brązowo).
    Czy to zła wiadomość?

    http://images39.fotosik.pl/2042/700be7eef0724d75.jpg
    http://images40.fotosik.pl/2050/d73258e66ac1e49bgen.
    jpg
    http://images35.fotosik.pl/1912/20939233cb584145gen.
    jpg
    http://images42.fotosik.pl/870/0e7ff6ab3d07838e.jpg
    http://images43.fotosik.pl/1837/d8a7055b2bcbaa3c.jpg
    http://images37.fotosik.pl/2065/3dda63eca2b59f87.jpg

  • 2. Data: 2013-05-17 15:53:31
    Temat: Re: Kupiłem Thuje ok. 30cm - czy im coś dolega?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 May 2013 08:24:15 +0200, gucio napisał(a):

    > Kupiłem kilka dni temu 100 szt. Thuj szmaragdowych. Ok. 10 szt wygląda jak
    > na zdjęciach (delikatnie zabarwione niektóre łuski na brązowo).
> [...]

    Zła wiadomość jest taka, że: nie ma, nie ma wody na pustyni... Tylko piach
    ! Suchy piach ! Tylko piach ! Suchy piach ! Suchy. Suchy. Suchy...

    PS. Nie widzę tam ani gleby, ani podlewania!
    --
    XL
    "Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

  • 3. Data: 2013-05-17 15:55:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 May 2013 15:53:31 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > ! Suchy piach ! Tylko piach ! Suchy piach ! Suchy. Suchy. Suchy...
    >
    > PS. Nie widzę tam ani gleby, ani podlewania!

    ...a tuje to nie roślinność pustynna.

  • 4. Data: 2013-05-17 20:52:06
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 May 2013 08:24:15 +0200, gucio napisał(a):

    > (delikatnie zabarwione niektóre łuski na brązowo).
    > Czy to zła wiadomość?

    Przede wszystkim należy obejrzeć korzenie.

  • 5. Data: 2013-05-17 21:15:17
    Od: skrybaogrodowy <z...@w...pl>

    W dniu piątek, 17 maja 2013 20:52:06 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
    > Dnia Fri, 17 May 2013 08:24:15 +0200, gucio napisał(a):

    > Przede wszystkim należy obejrzeć korzenie.

    No, no i to pewnie koniecznie przez lupę.
    Już jak to,to komuś doradzi, to ręce opadają a nawozy stają się niewchłanialne.
    Żałosna ignorantka, ale z certyfikatem.

  • 6. Data: 2013-05-17 21:17:45
    Od: z...@w...pl

    W dniu piątek, 17 maja 2013 08:24:15 UTC+2 użytkownik gucio napisał:
    > Kupiłem kilka dni temu 100 szt. Thuj szmaragdowych. Ok. 10 szt wygląda jak
    >
    > na zdjęciach (delikatnie zabarwione niektóre łuski na brązowo).
    >
    > Czy to zła wiadomość?

    Wygonione azotem, by dorodnie wyglądały przed klientem a żelaza brak. A niech się
    naiwny klient martwi sam. Tak się robi interesy na nabywcach t(fff)uji.

    Pozdrawiam
    skryba
    Ps. Do czego w polskim ogrodzie pasuje t(ffff)uja?

  • 7. Data: 2013-05-17 21:28:30
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl>

    Użytkownik "gucio" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Kupiłem kilka dni temu 100 szt. Thuj szmaragdowych. Ok. 10 szt wygląda jak
    > na zdjęciach (delikatnie zabarwione niektóre łuski na brązowo).
    > Czy to zła wiadomość?

    To nie są tuje szmaragdowe, tylko co najwyżej karykatura tuji być może
    szmaragdowych.
    Szmaragdy powinny za młodu być przycięte i rosnąć na 3-4 pędy. Wtedy
    wyglądają tak:
    http://www.serdynski.pl/pl/Galeria.html (czwarte zdjęcie od lewej w górnym
    rzędzie).

    Te brązowe gałązki mogą być uszkodzeniami mrozowymi, albo też od podgryzania
    przez jakiegoś szkodnika (tarcznik?) Zobacz czy brązowa gałązka nie ma w
    miejscu, gdzie to brązowe się zaczyna jakiegoś uszkodzenia?
    Dlaczego przy kupowaniu roślin pozwoliłeś sobie wcisnąć buble? Kupuje się
    tylko zdrowe rośliny.

    Leszek

  • 8. Data: 2013-05-17 21:48:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 May 2013 12:17:45 -0700 (PDT), z...@w...pl napisał(a):

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > skryba
    > Ps. Do czego w polskim ogrodzie pasuje t(ffff)uja?

    A do czego NIE pasuje?

  • 9. Data: 2013-05-17 22:36:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 May 2013 21:28:30 +0200, Leszek Serdyński napisał(a):

    > To nie są tuje szmaragdowe, tylko co najwyżej karykatura tuji być może
    > szmaragdowych.
    > Szmaragdy powinny za młodu być przycięte i rosnąć na 3-4 pędy. Wtedy
    > wyglądają tak:

    No ale Ty tutaj pokazujesz kilkuletnie krzaki, a Wątkodawca ma znacznie
    młodsze rośliny, wiec dlaczego ten obcesowy ton zamiast spokojnie wyjaśnić?

  • 10. Data: 2013-05-20 08:26:41
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    > ...a tuje to nie roślinność pustynna.

    podlewam codziennie obficie.