  • 41. Data: 2012-09-25 10:21:12
    Temat: Re: Kupiłem se "żarówki" diodowe
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5060b4b0$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jako facet obzajomiony nieco z techniką i rozróżniający wolty od amperów a
    > nawet henry od faradów, może i bym sie nieco poczuwał do winy, że
    > niedoczytałem drobnym druczkiem, co tam w instrukcji napisali.

    Jacku. Nie oczekuj wiele od osoby która twierdzi że rezystor służy do
    stabilizacji prądu.

    Marek

  • 42. Data: 2012-09-25 10:32:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2012 10:18, 4CX250 pisze:

    > Rosjanie takie wynalazki produkowali na potęgę. Np. kupiłem w 92 roku
    > stację lutowniczą na 36V zakończoną wtyczką sieciową.

    Bingo, to był radziecki wynalazek.

    > Oficjalnie w sklepach w Polsce nie mógł nikt czegoś takiego sprzedać,
    > chyba że zastosowano inną wtyczkę. Często jednak mozna to było kupić od
    > rosjan na targu z przemytu. Ale skąd ty mogłeś wtedy wiedzież że Mama
    > lampki kupiła u ruskich?

    Cóż, nie wiedziałem i nie przeczytałem instrukcji obsługi. Ale miałem
    wtedy 7 lat. Ty i twój koleś mają z tym problem do tej pory.

    > Ja pierdzielę. Ława wymyślił stabilizacjię pradu za pomocą rezystora?
    > Ty się naprawdę naucz zanim następne farmazony napiszesz.

    Może zapoznaj się z prawem Ohma, ignorancie?

    Pewnie, że rezystor podłączony szeregowo to prymitywne i ograniczone
    rozwiązanie, w sumie bardziej ogranicznik niż stabilizator. Ale przy w
    miarę pewnym źródle napięciowym zadanie spełnia. Poznasz prawo Ohma to
    *może* zrozumiesz jak.

    Pamiętaj, że napięcie przewodzenia LEDa zależy od temperatury otoczenia.

    > Na plocie ktoś napisał dupa. Ława wbił sobie drzazgę do języka.

    I po raz kolejny dobitnie udowadniasz, jaki z ciebie niedorosły szczyl...

  • 43. Data: 2012-09-25 10:37:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2012 10:21, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jacku. Nie oczekuj wiele od osoby która twierdzi że rezystor służy do
    > stabilizacji prądu.

    http://www.lediko.com/Zasilanie_diod_LED/61/

    Ucz się, głąbie.

  • 44. Data: 2012-09-25 10:38:29
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:5061688a$1@news.home.net.pl...

    > ...zarechotał idiota, który przypomina sobie o możliwości różnego
    > nasłonecznienia oraz temperatury otoczenia w różnych rejonach Polski,
    > powodujących różne temperatury w pomieszczeniach, dopiero jak ktoś mu
    > żartobliwie zasugeruje spartaczenie ocieplenia.

    Pomyliłeś wątki.

  • 45. Data: 2012-09-25 10:41:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2012 10:38, 4CX250 pisze:
    > w wiadomości news:5061688a$1@news.home.net.pl...

    > Pomyliłeś wątki.

    Twierdzisz, że w każdym wątku bierze udział inna twoja osobowość?

  • 46. Data: 2012-09-25 10:51:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:50616c11$1@news.home.net.pl...

    > Może zapoznaj się z prawem Ohma, ignorancie?

    Ty mi wyjaśnij lepiej jakim cudem rezystor _stabilizuje_ prąd.

    > Pewnie, że rezystor podłączony szeregowo to prymitywne i ograniczone
    > rozwiązanie, w sumie bardziej ogranicznik niż stabilizator.

    Ooo! Widzę że Ława powoli wycofuje się rakiem. A jeszcze wcześniej kilka
    linijek wcześniej twierdziłeś że rezystor służy do stabilizacji prądu i jak
    argument zarzuciłeś mi nieznajomość prawa ohma.

    > Ale przy w miarę pewnym źródle napięciowym zadanie spełnia. Poznasz prawo
    > Ohma to
    > *może* zrozumiesz jak.

    Matołku! Bo już inaczej nie mogę napisać. REZYSTOR NIE STABILIZUJE PRĄDU!

    >Pamiętaj, że napięcie przewodzenia LEDa zależy od temperatury otoczenia

    Następny dowcip Ławy z tych z zakresu elektrotechnikil
    Matołku! W przypadku diody nie ma zastosowania prawo ohma bo dioda jest
    elementem nieliniowym.

    > I po raz kolejny dobitnie udowadniasz, jaki z ciebie niedorosły szczyl...

    :)

    Marek

  • 47. Data: 2012-09-25 11:02:37
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:50616d45$1@news.home.net.pl...

    > http://www.lediko.com/Zasilanie_diod_LED/61/
    >
    > Ucz się, głąbie.

    No i co z tego że napisali. Napisali dla takich jak ty.
    Wbij sobie do łba że rezystor nie ogranicza prądu a dioda jako element
    nieliniowy nie obowiązuje w jej prypadku prawo ohma.

    Marek

  • 48. Data: 2012-09-25 11:04:03
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:50616e33$1@news.home.net.pl...

    > Twierdzisz, że w każdym wątku bierze udział inna twoja osobowość?

    Co matołku ma wspólnego prawo ohma i rezystor z nasłonecznieniem?

    Marek

  • 49. Data: 2012-09-25 11:06:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2012 10:51, 4CX250 pisze:

    > Ty mi wyjaśnij lepiej jakim cudem rezystor _stabilizuje_ prąd.

    To nie wiesz, co się dzieje ze spadkiem napięcia na rezystorze w
    przypadku wzrostu poboru prądu przez LED wstawioną szeregowo z tym
    rezystorem?

    > Ooo! Widzę że Ława powoli wycofuje się rakiem. A jeszcze wcześniej
    > kilka linijek wcześniej twierdziłeś że rezystor służy do stabilizacji
    > prądu i jak argument zarzuciłeś mi nieznajomość prawa ohma.

    Nie, nie wycofuję się. Usiłuję ci głąbie, wytłumaczyć dużymi literkami,
    kroczek po kroczku, ale i na to jesteś zbyt ograniczony.

    > Matołku! Bo już inaczej nie mogę napisać. REZYSTOR NIE STABILIZUJE PRĄDU!

    Tupnij nóżką i rzuć się na ziemię.

    > Następny dowcip Ławy z tych z zakresu elektrotechnikil
    > Matołku! W przypadku diody nie ma zastosowania prawo ohma bo dioda jest
    > elementem nieliniowym.

    I zaraża tą nieliniowością sąsiadujący z nią rezystor?

    Może przeczytaj artykuł, który ci podesłałem i przestań się ośmieszać.

  • 50. Data: 2012-09-25 11:09:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2012 11:02, 4CX250 pisze:

    > No i co z tego że napisali. Napisali dla takich jak ty.

    Raczej dla początkujących amatorów, ale widać dla ciebie nawet to jest
    zbyt trudne.

    > Wbij sobie do łba że rezystor nie ogranicza prądu a dioda jako element

    Czyżby? Przy w miarę stabilnym napięciu spełnia taką rolę.

    > nieliniowy nie obowiązuje w jej prypadku prawo ohma.

    Co to jest "prypadek"?