  • 51. Data: 2015-01-16 12:03:51
    Temat: Re: Kurs franka
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 11:38:17 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu piątek, 16 stycznia 2015 10:56:38 UTC+1 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
    > Czy ja wiem czy znacznie? Ja mam kredyt w PLN i marze 0,7% :-)
    Jakby to kogutek napisał miałeś farta;), Sam zresztą pisałeś jak pamiętam że masz tak
    niską marże bo coś tam z dyrektorem oddziału banku załatwiłeś itp.) Normalnie to
    wtedy(2006-2007) marże poniżej 1,5-2% trudno było uzyskać jeśli mnie pamięć nie myli.
    No i WIBOR był wtedy koło 5%, a w 2009 do 7% dochodził.

  • 52. Data: 2015-01-16 12:13:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Przy kredycie z lat 2007-2008 w kwocie 120tys CHF/30lat i marzy 1% rata na
    > dzisiaj to cos koło 400chf powinna wychodzić. Na przedwczoraj to ok 1450zł
    > na dzisiaj to ok 1700zł. Wzrost o ok. 20% a
    > nie 10% dla ścisłości;)

    Dziś to jest 20% a jutro może być 10 albo 30. Na razie jest huśtawka więc to
    trochę wróżenie z fusów.

    Nawet jak rata długookresowo wzrośnie o 20% to najwyżej ktoś rzuci palenie
    albo zacznie mniej pić. Nadal nie jest to różnica która rozwala domowy
    budżet.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 53. Data: 2015-01-16 12:19:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 12:03:52 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    wtedy(2006-2007) marże poniżej 1,5-2% trudno było uzyskać jeśli mnie pamięć nie myli.
    No i WIBOR był wtedy koło 5%, a w 2009 do 7% dochodził.

    Normalnie mialem dostac 1% ale zalatwilem sobie na 0,7%. 1% zeby dostac to
    nie bylo nic trudnego - kazdy bank prawie mi tyle proponowal :-) A bylo
    to w 2008 dokladnie!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2015-01-16 12:27:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 12:19:51 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Normalnie mialem dostac 1% ale zalatwilem sobie na 0,7%. 1% zeby dostac to
    > nie bylo nic trudnego - kazdy bank prawie mi tyle proponowal :-) A bylo
    > to w 2008 dokladnie!
    Może LTV miałeś na odpowiednim poziomie
    Bo gogle o marżach pokazuje tak:
    http://www.comperia.pl/marze-kredytow-hipotecznych-u
    stabilizowaly-sie-beda-spadac.html

  • 55. Data: 2015-01-16 12:28:42
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ergie wrote:

    > Nie wiedzę takiej możliwości by 10% wzrost raty rujnował domowy budżet.

    Nie o 10,tylko 20, a poza tym różnie w życiu bywa. To, że ktoś miał
    dobre zarobki w momencie brania kredytu nie oznacza, że ma je teraz
    i mu te kilkaset złotych może robić różnicę dramatyczną.

    > Co z tego że pożyczka na 0% jak kapitał do spłaty realnie rośnie :-)

    Wiem, co chcesz powiedzieć, ale nie kapitał, tylko jego wycena
    w złotych. A ona dynamicznie pływa, od 2 zł. do 5 przez chwilę
    wczoraj. W kredycie na 25+ lat takie fluktuacje będą miały miejsce
    jeszcze nie raz.

    Natomiast kwota do spłaty (czyli, pomijając różne jednorazowe
    prowizje, koszt kredytu) franciszkanom bosym _dopiero robi się_
    większa ze względu na wyższą ratę, a zwolennicy banknotów
    wizerunkiem królów polskich _od zawsze_ ją mieli większą
    ze względu na znacznie wyższy stosunek części odsetkowej
    do kapitałowej. Dlatego właśnie napisałem w pierwszym poście,
    by długoterminowo patrzeć na oprocentowanie, a nie na koszt franka.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 56. Data: 2015-01-16 12:31:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 12:27:59 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Może LTV miałeś na odpowiednim poziomie
    > Bo gogle o marżach pokazuje tak:
    > http://www.comperia.pl/marze-kredytow-hipotecznych-u
    stabilizowaly-sie-beda-spadac.html

    Ja bralem kredyt w okolicy maja 2008 - tu masz dane dopiero od wrzesnia z
    tendencja rosnaca, wiec IMHO jak najbardziej realne jest, ze wczesniej
    marze byly jeszcze nizsze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2015-01-16 12:48:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 12:31:41 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Ja bralem kredyt w okolicy maja 2008 - tu masz dane dopiero od wrzesnia z
    > tendencja rosnaca, wiec IMHO jak najbardziej realne jest, ze wczesniej
    > marze byly jeszcze nizsze :)
    Pewnie miałeś LTV niski to i marże niską dostałeś. Jednak większość kredytobiorców
    otrzymywali kredyty przy LTV 90-100% a i powyżej 100% bywało więc marże dla nich były
    wyższe.
    Szwagier brał kredyt PLN w grudniu 2006 roku i marże 1,7 ma.

  • 58. Data: 2015-01-16 13:21:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > http://www.comperia.pl/marze-kredytow-hipotecznych-u
    stabilizowaly-sie-beda-spadac.html

    Jakiś zawyżony ten wykres, albo to kredyty na 110% w dodatku w najdroższych
    bankach.

    Na wiosnę 2009 marże dla kredytu LTV 70% wynosiły od 1,5 do 3%. Wzięcie
    dodatkowo karty kredytowej albo wpłata pensji na konto powodowało że można
    było zejść z marża do 1,2 -1,3%. Bez żadnych znajomości.

    Tyle że zarówno wtedy jak i zawsze działała reguła że tam gdzie niskie marże
    tam skrupulatnie sprawdzają zdolność kredytową. Tam gdzie patrzyli prze
    zpalce - dowalali wyższe marże nijako za ryzyko.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 59. Data: 2015-01-16 13:26:54
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-01-16 o 11:38, Kris pisze:
    > Jeśli zarabiasz we frankach to pewnie dadzą.

    Są chyba ze 3, ale wymogi na taki kredyt są astronomiczne dla zwykłego
    Kowalskiego.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 60. Data: 2015-01-16 13:39:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 12:48:19 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    wyższe.
    > Szwagier brał kredyt PLN w grudniu 2006 roku i marże 1,7 ma.

    Cholera ich wie... W PEKAO wywalczylem tak niski bo od lat mialem u nich
    konto firmowe z calkiem wysokimi obrotami, dlatego sie dyrektor musial
    postarac :-)

    Swoja przygode z frankiem tez zaliczylem - na szczescie byl to leasing 3
    letni na ~30 tys pln tylko, brany kiedy frank byl po 1,92 pln ->
    pod koniec splacania stal juz onad 3,2 pln. Przy tak krotkim terminie
    odsetki wyszly pewnie podobnie co przy zlotowkowym ale to mnie wyleczylo
    z finansowania w walucie.. :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.