  • 71. Data: 2015-01-16 22:02:08
    Temat: Re: Kurs franka
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-16 o 09:37, Ghost pisze:

    > Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup

    > ja nie widze

    Ja widzę abn140, ale Ciebie nie widzę. Coś się po tej podwyżce franków
    nawet z internetem porobiło...

    Pozdrawiam,
    MW

  • 72. Data: 2015-01-16 22:05:42
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    W dniu 2015-01-16 o 09:37, Ghost pisze:

    > Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup

    >Ja widzę abn140, ale Ciebie nie widzę. Coś się po tej podwyżce franków
    >nawet z internetem porobiło...

    Tak, tak, upadają fundamenta i niczego nie będzie.

  • 73. Data: 2015-01-16 22:12:32
    Od: Koziołek <k...@g...pl>

    Ergie napisał:
    > A jak wprowadzimy euro a szwajcarzy znów zamrożą kurs i pływanie ustanie
    > na niekorzystnym poziomie?

    A jakbyśmy tak wprowadzili franka? Poważnie pytam.

    Pozdr.,

    Koziołek
    --
    www.blogmateuszka.blox.pl

  • 74. Data: 2015-01-16 22:53:07
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-16 o 09:58, Piotr Wyderski pisze:

    > Owszem, teraz może się tak zdarzyć, pomijając fakt, że to zależy od
    > indywidualnych zapisów umowy kredytowej. Chciałem tylko zauważyć,
    > że oprocentowanie w wysokości "zaledwie" 7%, które do niedawna było
    > wartością typową dla kredytów złotówkowych, podwaja zobowiązania
    > kredytobiorcy w 10 lat (1,07^10=1,96).

    Nie jest to do końca prawdą, ponieważ kredytobiorcy złotówkowi są
    związani WIBORem. Jak WIBOR maleje to i oprocentowanie kredytu spada. To
    po pierwsze. Po drugie, Twój wzór jest przyjęty mocno z grubsza, bo nie
    bierze pod uwagę okresu kapitalizacji odsetek.

    Nie mniej jednak, masz rację, odsetki od kredytu w złotówkach z nawiązką
    pokrywały do tej pory straty na wahaniu franka. Od wczoraj, niestety,
    sytuacja się delikatnie zmieniła. Nie mniej jednak, do uzyskania status
    quo musi upłynąć kilka lat. Póki co, frankowicze jeszcze sporo czasu
    pozostaną na plusie.

    Ale jak ktoś brał kilka lat temu kredyt we frankach na styk, to dzisiaj
    ma, niestety, duży problem.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 75. Data: 2015-01-19 08:56:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Koziołek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Ergie napisał:
    > A jak wprowadzimy euro a szwajcarzy znów zamrożą kurs i pływanie ustanie
    > na niekorzystnym poziomie?

    A jakbyśmy tak wprowadzili franka? Poważnie pytam.

    Większość naszej wymiany handlowej rozliczamy z krajami strefy euro w euro
    właśnie dlatego wprowadzenie franka naszym importerom/eksporterom nic by się
    nie poprawiło - nadal byliby wystawieni na ryzyko kursowe (i ponosili tego
    koszty), a stracilibyśmy możliwość regulowania kursu własnej waluty.
    Oczywiście wprowadzenie euro też nas pozbawia tego wpływu, ale za to obniża
    koszty działania naszych firm a więc czyni gospodarkę bardziej
    konkurencyjną.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 76. Data: 2015-01-19 16:19:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 10:29:19 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    jemne-stopy-procentowe-w-szwajcarii-co-z-polskimi-kr
    edytami-w-chf-banki-beda-doplacac.html

    > :-DD

    http://samcik.blox.pl/2015/01/Ujemny-LIBOR-ratunkiem
    -dla-frankowiczow-Niestety.html

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 77. Data: 2015-01-19 21:44:48
    Od: Koziołek <k...@g...pl>

    Ergie napisał:
> [...]
    > Oczywiście wprowadzenie euro też nas pozbawia tego wpływu, ale za to
    > obniża koszty działania naszych firm a więc czyni gospodarkę bardziej

    Thx :)

    Pozdr.,

    Koziołek
    --
    www.przepraszamzacrossposta.blox.pl
    www.blogmateuszka.blox.pl

  • 78. Data: 2015-01-19 22:58:05
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-19 o 16:19, Adam pisze:

    jemne-stopy-procentowe-w-szwajcarii-co-z-polskimi-kr
    edytami-w-chf-banki-beda-doplacac.html

    > http://samcik.blox.pl/2015/01/Ujemny-LIBOR-ratunkiem
    -dla-frankowiczow-Niestety.html

    No i wzor Piotra poszedl sie pitolic. :-)

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2015-01-19 23:13:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-19 o 08:56, Ergie pisze:

> [...]
    > własnej waluty. Oczywiście wprowadzenie euro też nas pozbawia tego
    > wpływu, ale za to obniża koszty działania naszych firm a więc czyni

    Nie czyni bardziej konkurencyjnej wsrod gospodarek o takim samym koszcie
    obslugi, a taki mamy w strefie. Bardziej konkurencyjna gospodarka w
    skrocie to wieksza wydajnosc, nizsze koszty pracy i wlasnie kurs
    walutowy - oczywiscie nizszy. W przypadku franka konkurencyjnosc jest
    bardzo niekorzystna gdyz chleb kosztujacy 1 franek, Polaka dzis kosztuje
    ponad cztery zyle. A za tyle trudno go sprzedac za granica, gdzie jest
    ponad dwa razy tanszy. W obecnej sytuacji zakladajac przyjecie franka -
    import tak, eksport nie. A jak wiadomo lepiej eksporowac jak importowac
    przy rzecz jasna zachowaniu bilansu platniczego.

    Pozdro.. TK

  • 80. Data: 2015-01-20 00:52:01
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 14:42:08 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Witam!
    >
    > Frank rośnie o 20% w ciągu jednego dnia a tu taka cisza?
    >
    > http://wyborcza.biz/Waluty/1,111132,17258264,CHF_dro
    zeje__Bank_centralny_przestal_bronic_jego_kursu.html
    #MT

    > Jest też dobra wiadomość - bank centralny obniżył stopy, ale to marne
    > pocieszenie.
    >
    > Nie wiem, jak Wy ale ja zaczynam rozglądać się za robotą płatną we frankach
    > :-)
    >
    > Ps. Chciałem kupić ale w kantorach już pusto - franków brak widocznie co
    > szybsi i sprytniejsi wykupili rano.
    >
    > A w latach 2007-2008 analitycy mówili że do 2,5 nigdy nie dojdzie.
    > Jak nagle skoczył do 3,2 to była wielka afera i lament że jest katastrofa.
    > Kto wtedy spłacił zamiast lamentować ten wygrał życie.

> [...]

    Dzisiaj pan Złotousty Telewizor powiedział że nowy kurs Franka bankom jest bardzo nie
    w kapelusik. I że w przypadku jakiejś niewypłacalności sporej grupy ludzi banki mają
    spory problem. Oczywiście mogą przejąć to pod co dawały kredyty. Domy i mieszkania
    dla naprzykładu. Ale nic im to nie da bo przejmą dobra nie sprzedawalne. I zapewne
    dlatego ten sam Złotousty Pan Telewizor rodzi, informuje i objaśnia że jak komuś kasy
    nie styknie to niech nie bierze chwilówek, nie konsoliduje a idzie do banku się
    dogadać. W ten prosty sposób zniknięte zostało powszechne twierdzenie że własny dom
    czy mieszkanie to dobra lokata kapitału. Bo co to za kapitał jak bank po zaniżonej
    cenie nie chce go przejąć.