  • 1. Data: 2013-04-17 12:57:18
    Temat: Kwiatki na balkon
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Poradzcie jakimi roślinami się zainteresować by w wiszących donicach na
    balkonie(na balustradzie) zrobić kolorowe kompozycje.

    Co roku było monotematycznie: raz pelargonie, raz milon bells, teraz
    chciałbym coś kolorowego.

    W jednej doniczcie chciałbym coś co bedzie rosło delikatnie do góry, druga
    roślina by delikatnie zwisała w dół i trzeci gatunek jako tło -
    szybkorosnąca na dół. Wszystko w pasujących do siebie kolorach.

    Balkon południowy, a wiec bardzo słoneczny.

    Po bokach, na pergolach posiałem Tymbergie z Wilcem Szkarłatnym.

    Chyba, że macie inne sugestie - temet na razie otwarty:-)

    Pozdrawiam
    uciu

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    8236 (20130417) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

  • 2. Data: 2013-04-17 13:35:15
    Temat: Re: Kwiatki na balkon
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Apr 2013 12:57:18 +0200, uciu napisał(a):

> [...]
    8236 (20130417) __________

    > Wiadomoœć została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    Dotychczas sadziłam w wiszących donicach pelargonie zwisające, których
    generalnie nie lubię, ale mam jedyną ulubioną odmianę, bo pieknie od strony
    wnętrza domu (donice wiszą w słońcu na tarasie tle okien) wyglądają jej
    kwiaty kiedy słońce je prześwietla, kolor płatków jest niesamowity pod
    słońce:
    http://static.swiatkwiatow.pl/user_galeria/200905/du
    ze/pelargonia-bluszczolistna-zwisajaca--cd_6004.jpg

    A w tym roku mam zamiar posadzić w koszach... nasturcję większą. To jeden z
    moich ulubionych kwiatów, kwitnie długo, nie wymaga (prawie) nawożenia.
    Rośliny będa zwisały i pieły się w górę w tych koszach, będzie cudnie.
    Rozsadę w krążkach torfowych już wysiałam 2 tygodnie temu.

    Do posiania gdziekolwiek mam wilec błękitny i groszek pachnący. Będzie w
    skrzynkach pod ścianami.
    --
    XL
    Rektor Politechniki Warszawskiej... śpiewa, proszempaństwa:

  • 3. Data: 2013-04-17 13:35:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Apr 2013 12:57:18 +0200, uciu napisał(a):

    > Tymbergie

    Tunbergie. Thunbergia.

  • 4. Data: 2013-04-17 13:36:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Apr 2013 13:35:15 +0200, Ikselka napisał(a):

    > pieły

    ęły :-)

  • 5. Data: 2013-04-17 14:04:33
    Od: "Ozon" <s...@b...ru>

    > ęły :-)

    zrazy!
    :)

    Ozon

  • 6. Data: 2013-04-17 15:07:43
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Tunbergie. Thunbergia.
    > --

    no, właśnie tak to sie zwie - pierwszy raz na pergole...zobaczymy co
    bedzie-)

    uciu

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    8237 (20130417) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

  • 7. Data: 2013-04-18 15:28:24
    Od: skrybaogrodowy <s...@o...pl>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2013 12:57:18 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    >
    > chciałbym coś kolorowego.
    >

    > W jednej doniczcie chciałbym coś co bedzie rosło delikatnie do góry,

    Niecierpki

    > druga
    > roślina by delikatnie zwisała w dół

    "Plektrantus koleusowaty Variegata"

    > i trzeci gatunek jako tło -
    > szybkorosnąca na dół. Wszystko w pasujących do siebie kolorach

    -szałwia
    -nagietek
    -aksamitka
    -bratek
    -cynia
    -nasturcja
    -petunia
    -surfinia
    -sanwitalia
    -scewola
    -bidens
    -lawenda
    -fiołek rogaty
    -kolorowe odmiany batata
    -osteosperum
    -lantana
    -werbena
    -lobelia
    -żeniszek
    -powój
    -kurzyślad
    -gazania
    -ajania
    -nachyłek

    Może również fuksje. A co, jak szaleć to szaleć. Przecież wiosna to szalona pora
    roku.
    :-))

    Pozdrawiam szaleńczo
    skryba