  • 21. Data: 2010-06-17 10:38:23
    Temat: Re: LAZIENKA - podyskutujmy
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Konrad N.S. pisze:

    > Albo czy moga byc kafle prostokatne 25*80 polozone w poziomie? nie bedzie to
    > groteska?

    IMO nie. Szczególnie, jak fuga będzie wąziutka. Mam tak w kuchni
    (rozmiar chyba właśnie taki) i wygląda OK. A przecież też mała
    powierzchnia - pasek tylko pomiędzy blatem a szafkami.

    > Myslalem do sufitu. Widzialem jedna linia ponad drzwi. widywalem rownoz
    > drzwiami. ale ponizej? Napewno tak moze byc?

    Móc to może - np. u mnie ;).
    Tylko w obszarze kabiny mam jedną linię więcej (kafle dość duże), reszta
    kończy się z 10-15 cm poniżej górnej krawędzi futryny. W takim przypadku
    malowana ściana nad kaflami nie stanowi jedynie wąskiego paska i to jest
    dla mnie plus.

    A tak przy okazji - ja cię proszę ;), zrób sobie dobre oświetlenie przy
    lustrze. Czyli takie, które świeci z okolic lustra prosto w twarz (może
    być lekko wyżej, niż oczy, żeby nie raziło). Strasznie mnie wkurza, jak
    światło jest z góry, odsunięte od lustra ponad 30 cm - chcę się
    dokładniej ogolić, zbliżam się do lustra i... cień zasłania mi twarz :/
    Choć to nie ja się będę w nim przeglądał oczywiście :)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 22. Data: 2010-06-17 11:03:02
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    > Wymiary jak w mojej byłej łazience... i wszystko w niej zmieściłam... wannę,
    > kompakt, umywalkę 60 i pralkę 40x60... kwestia jeszcze jak są przyłącza i
    > drzwi rozplanowane...

    I u mnie będzie ten sam wymieniony przez Ciebie zestaw sprzetów, jedynie
    pralka jeszcze nie kupiona docelowa/nowa, a planuje taka plytsza np 39-45 cm
    glebokosci (teraz jest stary "klocek" 60*60). Ma byc tradycyjna od przodu
    ladowana, a plytsza by weszla i dala sie zaknac we wnece (drzwi) o czym na
    koncu postu opisuje.

    > miałam wannę też na ścianie 150, ale wykombinowałam tak, że kupiłam nawet
    > dłuższą (chyba 160 lub 170 i ponieważ miała proste brzegi wykułam się w
    > ścianę, żeby ją trochę wpuścić... płytki i tak idą na wierzch więc nie było
    > widać, że coś jest przykombinowane

    Jest to jakis pomysl - sciany na to pozwola, bo akurat ma szczytach wanny
    są "miekkie" sciany, z jednej strony gips/dzialowa, a z drugiej bloczki
    zamykajace komin z rurami.

    > a) zdecydowanie jasne, optycznie powiększają, preferuję neutralne odcienie,
    > tak, żeby wystrój zmieniać kolorami dodatków (ja miałam jasnoszare),

    Mysle o barwach pisaku, bezu lub kawa z mlekiem.

    > c) kafle radzę małe, optycznie powiększą pomieszczenie, może jakieś elementy
    > mozaiki... jest taka kolekcja 20x20

    Wmojej percepcji 20*20 to juz duze ;)
    ale wlasnie o takich lub jeszcze wiekszych myslalem.

    > układ sprzętów to kwestia przyłączy, oczywiście można trochę
    > poprzestawiać, ale wtedy trzeba pamiętać o ukryciu nowych rur... i nie
    > wygląda to najładniej...

    Instalujacy wszystko plytkarz nie widzi problemu. Rurki z woda beda w bruzdach
    w scianie. Jedynie odplyw z muszli "wyjdzie" ze sciany w jednym miejscu, ale
    zosatnie ukryty pod plytkami.

    > oświetlenie wg mnie wystarczy sufitowe + nad lustrem

    Beda trzy punkty, tradycyjne, czyli 2x siwecowa w lustrze i duzy gwint w
    suficie.

    > ponieważ rozkład miałam identyczny podzielę się moim ustawieniem: drzwi na
    > ścianie 1,5 m odsunięte jak najbardziej w lewą stronę, na przeciwległej
    > ścianie wanna (za wanną były jakieś rurki, więc się dało zrobić półeczki
    > zakrywające), po prawej stronie w rogu pralka 60, między nią a wanną
    > umywalka z szafką 60 szerokości wanny nie pamiętam, w każdym razie zostawały
    > niewielkie szczeliny między tymi urządzeniami. po drugiej stronie WC
    > kompakt, niejako naprzeciwko umywalki, jak komuś było ciężko to się mógł
    > wesprzeć głową o umywalkę ;-)

    U mnie 150*250cm:
    wejscie jest plus minus posrodku dlugiej 250cm sciany.
    I patrzymy w lewo i dalej zgodnie z ruchem wskazowek zegara:
    Na lewej scianie 150cm ma byc wanna. Nad "nogami" wanny w scianie komin z
    rurami woda/odplyw.
    Zaraz obok wanny w jej "nogach" umywalka - jesli wanna zwezona to i
    umywalka "przytulona" bardziej do wanny, nad umywalka lustro z dwoma zarowkami.
    Dalej ta dluga sciana 250 cm wolna, i w narozniku prawym, ale juz na krotkiej
    150cm scianie dolnopluk wc.
    Plus minus w polowie krotkiej sciany zaraz za wc scianka pionowa do sufitu,
    cienka na 8-12cm ma stworzyc szafe/wneke dla pralki - i nad pralka szafki - na
    pierdoly typu kosmetyki, chemia i moze reczniki, widro, mopy bez kija (kij
    obok pralki) a calosc tej zneki zamknieta albo drzwiczkami albo roletką "góra-
    dol".

    > jak jesteś ciekawy jak to wyglądało jakieś zdjęcia mam mogę podesłać...
    > zgłoś się na priva

    Poprosze!

    > i jeszcze tak organizacyjnie to warto wszelkie szpargały chować, zostawiać
    > tylko niezbędne rzeczy, wtedy nie ma efektu zagracenia, juz nie mówiąc o
    > tym, że różnokolorowe butelki, tubki, ręczniki właśnie dają wrażenie
    > rupieciarni... oczywiście wszystko z umiarem...

    Z powyzszym piszesz dokladnie tak jak mysle i jak jest cala filozofia reszty
    domu.

    Dziekuje za twoj bardzo pomocny post i cene, sympatyczne porady.

  • 23. Data: 2010-06-17 11:12:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 12:31:55 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

    > wciaz wiem, ze nic nie wiem.
    > Zaczynam sie sklaniac ku blaszanej w styropianie.

    Nie korzystałem z takiej, ale nie sądzę by ten styropian zdziałał cuda.

    W akrylowej możesz się rozsiąść jak dopiero woda się zaczyna nalewać,
    zamiast kombinować jak tu nie dotknąć kolejnego zimnego miejsca. W tym
    przypadku wolę komfort kosztem wytrzymałości. Metalowa po latach i tak
    wygląda parszywie.

    > Beda jasne, duze kafle. A lustro... tylko jedno. Za to jaknajwieksze - o ile
    > mozna mowic o duzym umieszczonym nad zlewem...

    Pomyśl o lustrze od ściany do ściany. IMO bardzo fajna rzecz w małej
    łazience. Lepszej metody na powiększenie pomieszczenia nie ma, poza
    burzeniem ścian. :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2010-06-17 11:58:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Jun 2010 22:38:35 +0200, lukas napisał(a):

    > a jakiej firmy i jaki model?

    Mam bardzo podobną do tej, prawie identyczną, bez udziwnień u
    pseudousprawnień:
    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.roca.p
    l/temp/upload/stare/contesa-plus-wanna-stalowa-a2373
    60000.jpg&imgrefurl=http://www.roca.pl/produkt-wanny
    -stalowe-contesa-plus-170x70-cm/878/4/62&usg=__XS5N0
    8pJFAAfnWi9bwFy3I787ts=&h=400&w=400&sz=39&hl=pl&star
    t=26&um=1&itbs=1&tbnid=0GgVzvn5kTmsZM:&tbnh=124&tbnw
    =124&prev=/images%3Fq%3Dwanna%2Bmetalowa%26start%3D2
    0%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%2
    6rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26ndsp%3D20%26tbs%3Di
    sch:1
    Kupiona już bardzo dawno, czekała w skłądziku na wykorzystanie, więc nie
    pamiętam modelu, ale na pewno tańsza, niż ta.

  • 25. Data: 2010-06-17 12:04:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Jun 2010 23:55:21 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Ale kiedy chcesz wziąć prysznic, to jest zimna.

    Przecież można sobie matę podłożyć pod stopy, a i znowu bez przesady z tym zimnem.
    Ileż toto może mieć stopni? Przecież nie mniej, niż temperatura w mieszkaniu. No
    ludzie.
    I to mężczyzna pisze ;-)

    > Podobnie jeśli chcesz
    > wskoczyć do niej od razu, zanim naleje się więcej wody.

    Ale ja nie chcę ani wskakiwać, ani od razu - jeśli korzystam z wanny, to robię sobie
    kąpiel z pianą i wszelkimi "ansami", więc celebruję, muszę mieć na to czas :-)

    > No i łatwiej w niej o siniaka :)

    Wanna nie jest do wskakiwania.
    A do akrylowej można wskoczyć bez uszczerbku dla... wanny?
    :-P

    > Ja już mam dość wanien metalowych.

    Metal to metal. Musi być szorowalny, to jedyne moje wymaganie. Marzy mi się wręcz
    wanna nierdzewna, ale nie produkują chyba ładnych wzorów. Marzy mi się taka w fasonie
    retro, naśladująca starodawną cynową, z ozdóbkami, na pięknych nóżkach... Mniam :-

  • 26. Data: 2010-06-17 12:05:32
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 01:12:22 +0200, AA napisał(a):

    > Ale kiedys w hotelu byla z bardzo ciekawego
    > materialu - gesta siatka, lekko przezroczysta, nie przepuszcza wody,
    > podmuchy powietrza nie ruszaja nia, nie lepi sie do ciala, w dotyku nie
    > czuc zimna, wysycha szybko (siatka).

    Oooo, to mnie bardzo zainteresowało. Hmmm...

  • 27. Data: 2010-06-17 12:06:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 09:16:21 +0200, Druid29 napisał(a):

    > Ja też traktowałem akrylową wannę czym popadnie (z wyjątkiem piasku :)) i
    > przez 8 lat nie stwierdziłem niczego niepokojącego (była to jakaś czeska
    > wanna kupiona w Obi). Akrylowa wanna ma jeszcze tą zaletę, że w razie
    > zadrapania lub zmatowienia można ją wypolerować jak lakier samochodowy.
    >
    > Druid29

    Z tego, co słysze od znajomych, psioczą na akryle. Może to zależy od formy
    - kiedyś czeski wyrób generalnie był dobry, nie tylko w tej branży.

  • 28. Data: 2010-06-17 12:09:26
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 12:08:40 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

    > wiem, i stad tyle moich watpliwosci.

    Dla mnie jest jedno kryterium doboru wielkości płytek w łazience i kuchni:
    jak najmniej spoin. Czyli płytki jak największe, spoiny jak najwęższe,
    oczywiście względy proporcji wielkosci płytek do wielkości pomieszczenia
    też się liczą.

  • 29. Data: 2010-06-17 12:11:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

> [...]
    > mozna mowic o duzym umieszczonym nad zlewem...
    >
    > Bardzo dziekuje za pomocne porady, za twoj cenny post.

    Dobrze jest dać duże lustra naprzeciw siebie - to bardzo optycznie
    powiększa łazienkę, daje wrażenie przestrzeni. Ma też znaczenie praktyczne
    - można się przeglądać wygodnie, zwłaszcza z tyłu.

  • 30. Data: 2010-06-17 12:12:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 13:12:27 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Metalowa po latach i tak
    > wygląda parszywie.

    Nieprawda. Poprzednią wyrzuciliśmy, bo po prostu była za krótka - poza tym
    była jak nowa. Miała 20 lat.