  • 31. Data: 2010-06-17 12:18:05
    Temat: Re: LAZIENKA - podyskutujmy
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    > Dla mnie jest jedno kryterium doboru wielkości płytek w łazience i kuchni:
    > jak najmniej spoin. Czyli płytki jak największe, spoiny jak najwęższe

    w kuchni zogoda, bo tam sa tluszcze, jedzenie moze odskakiwac z deski krojone,
    mieso ubijane i inne - to wszystko brudzi..
    Ale w lazience tez?
    Nigdy nie zwracalem na to uwagi - ba, wrecz paradoksalnie myslalem, ze szersze
    spoiny beda lepsze (przynajmniej wizualnie)

  • 32. Data: 2010-06-17 12:24:39
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    > Dobrze jest dać duże lustra naprzeciw siebie - to bardzo optycznie
    > powiększa łazienkę, daje wrażenie przestrzeni. Ma też znaczenie praktyczne
    > - można się przeglądać wygodnie, zwłaszcza z tyłu.

    Dobry pomysl, ale sie tu nie da ;)
    Jedyne miejsce na lustro to nad umywalka. A z tylu, na przeciwleglej do
    umywlaki scianie sa drzwi.
    Moze wiec drzwi bedace lustrem?

    Myslalem o lustro-pas (tak tez ktos radzil juz w watku), "rozciagnac" nad
    umywalka w prawo i lewo na cala dlugosc sciany (lub prawie cala) (250cm).

    Nad wanna nie umeiszcze, bo tam grzejnik drabinkowy bedzie.

  • 33. Data: 2010-06-17 12:30:37
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    batria termostatyczna:

    > Skad ciepla woda ? Jezeli ogrzewacz gazowy to moze byc klopot z
    > utrzymaniem zadanej temperatury na termostatycznej.

    Z miasta, centralne ogrzewanie i podgrzew wody na zewnatrz.

    > Mnie sie zawsze wydawalo, ze jasne powieksza i takie mam. Ale widzialem
    > kilka lazienek z bardzo ciemnymi plytkami i efekt niezly.

    Brakuje mi wyobrazni. Nie widze tych czarnych plytek.

    Moze sa gdzies strony gdzie mozna sobie na www zaprojektowac lazienke
    i "przeladowac" to roznymi kolorami? Oraz poogladac w 3D?>

    > Podluzne duze. Kladzione pionowo - to tez wbrew moim dotychczasowym
    > przekonaniom.

    Tak polozyles? I ladnie wyszlo, nie jest lazienka za bradzo "optycznie
    spionizowana"?

    > Sufit rozpinany !

    Co to jest? Rozpinany = naciagany?
    Nie wiem czy moglbym to zrobic, pomieszczenie ma tylko 245cm wysokosci.

  • 34. Data: 2010-06-17 12:34:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 14:18:05 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

> [...]
    > Nigdy nie zwracalem na to uwagi - ba, wrecz paradoksalnie myslalem, ze szersze
    > spoiny beda lepsze (przynajmniej wizualnie)

    Tylko wizualnie. W łazience też się lubi coś rozsypać, może się rozlać
    szmpon czy farba do włosów lub jakiś barwiący środek i zaschnąć zanim
    zauważymy - kiedyś rozlał mi się Tytan, taki do WC. Butelka spadła z półki,
    bo ktoś krzywo postawił lub strącił i wyszedł tytan zasechł i jednak
    zabarwił spoinę. Trudnoi było go wypłukać po zaschnięciu, a i szerokas
    spoina była w tym miejscu akurat niewygładzona jak trzeba. Generalnie
    spoiny się brudzą, mogą też zacząć pleśnieć i wtedy z nimi tym większy
    kłopot, jeśli są szerokie - duża powierzchnia nasiąkania wodą. Też to
    "przerobiłam". Nie mówiac o minimalnym wycieku z pralki pod spodem, który
    długomniezauważony spowodował trwałe zabarwienie spoin.

  • 35. Data: 2010-06-17 12:36:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 14:18:05 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

    > w kuchni zogoda, bo tam sa tluszcze, jedzenie moze odskakiwac z deski krojone,
    > mieso ubijane

    I jeszcze jedno: ubijam mięso w torebce do mrożonek - nie pryska, podłoga i
    ściany czyste, deska czysta, tłuczek czysty, a torebkę wyrzucam :-)

  • 36. Data: 2010-06-17 12:43:32
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > I u mnie będzie ten sam wymieniony przez Ciebie zestaw sprzetów, jedynie
    > pralka jeszcze nie kupiona docelowa/nowa, a planuje taka plytsza np 39-45
    > cm

    Ja trochę szukałem i znalazłem Whirpoola o głębokości 33 cm. Doskonale
    sprawdził się w łazience o wymiarach 170x210 cm.

    .

    > Beda trzy punkty, tradycyjne, czyli 2x siwecowa w lustrze i duzy gwint w
    > suficie.

    Ja poszalałem i zrobiłem sufit podwieszany, a w nim 5 halogenków. Nie
    zajmowały miejca otwieranym drzwiczkom pawlacza, a dawały idealne światło do
    modelowania włosów.

> [...]
    > zarowkami.
    > Dalej ta dluga sciana 250 cm wolna, i w narozniku prawym, ale juz na
    > krotkiej
    > 150cm scianie dolnopluk wc.
    > Plus minus w polowie krotkiej sciany zaraz za wc scianka pionowa do
    > sufitu,
    > cienka na 8-12cm ma stworzyc szafe/wneke dla pralki - i nad pralka
    > szafki - na
    > pierdoly typu kosmetyki, chemia i moze reczniki, widro, mopy bez kija (kij
    > obok pralki) a calosc tej zneki zamknieta albo drzwiczkami albo roletką

    Zastanów się, ile miejsca potrzebujesz aby wygodnie korzystać z wc. Jeśli
    masz 250 cm ścianę, to po odliczeniu wanny (standardowo 70 cm) i umywalki
    (50 cm wystarczy), zostaje Ci 130 cm. Jest to wystarczająco dużo miejsca
    wstawić kompakt wc (chyba 70 cm) i w miarę wygodnie z niego korzystać. A
    więc chyba nie trzeba kombinować ze zwężaną wanną.

    Inny pomysł to obrócenie muszli tak, by była bokiem do umywalki, czyli na
    muszla na długiej ścianie, czyli 150 centymetrów miejsca na muszlę i dostęp
    do niej. Zyskujesz tym samym trochę miejsca wokół umywalki i z boku muszli.
    Pralka i wnęka chyba bez zmian.

    Ja miałem w bloku łazienkę 210x170 cm z drzwiami na krótszej ścianie, przy
    czym kompakt wc i pralka stały naprzeciw siebie, zaraz przy wejściu. Za wc
    po prawej umywalka 50 cm i wanna prostokątna 140 cm z parawanem. Nad
    umywalką na całej długości łazienki wielki pawlacz, a między pralką i wanną
    solidna szafka "słupek" z wbudowanym koszem na bieliznę i trzema półkami na
    proszki i kosmetyki. Nad pralką grzejnik (suszarka elektryczna). W nogach
    wanny, za umywalką i za wc zabudowa karton-gipsowa mieszcząca wszystkie
    instalacje i tworząca wygodną półkę - podłoga miała więc szerokość ok. 155
    cm.
    Aby znaleźć miejsce na kosmetyki wykułem dziurę w ścianie z cegły i
    wstawiłem małą szafkę, której tył znalazł się w przedpokoju, pod licznikem
    gazowym :).

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 37. Data: 2010-06-17 12:52:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 14:04:36 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Przecież można sobie matę podłożyć pod stopy, a i znowu bez przesady z tym zimnem.
    Ileż toto może mieć stopni? Przecież nie mniej, niż temperatura w mieszkaniu. No
    ludzie.
    > I to mężczyzna pisze ;-)

    A co, lubię mieć wygodnie i komfortowo ;)

    I nie chodzi tylko o stopy. Ciężko się bierze prysznic w wannie metalowej.
    Na siedząco niewygodnie i zimno, na stojąco zalejesz pół łazienki i masz
    mało miejsca dookoła.

    > Ale ja nie chcę ani wskakiwać, ani od razu - jeśli korzystam z wanny, to robię
    sobie kąpiel z pianą i wszelkimi "ansami", więc celebruję, muszę mieć na to czas :-)

    Jeśli ma się jednocześnie wannę i prysznic (najlepsze rozwiązanie) to
    można robić rytuały i nie przejmować się tym, z czego jest zrobiona wanna.
    Niestety jeśli ma ona spełniać rolę prysznica to nie jest już tak fajnie.

    > Wanna nie jest do wskakiwania.
    > A do akrylowej można wskoczyć bez uszczerbku dla... wanny?
    > :-P

    Chodzi mi bardziej o jakiś niekontrolowany zamach, który dla biorącego
    kąpiel ma mniejsze konsekwencje w akrylowej... Albo wręcz wyrżnięcie głową.

    > Metal to metal. Musi być szorowalny, to jedyne moje wymaganie. Marzy mi się wręcz
    wanna nierdzewna, ale nie produkują chyba ładnych wzorów. Marzy mi się taka w fasonie
    retro, naśladująca starodawną cynową, z ozdóbkami, na pięknych nóżkach... Mniam :-

    Ja jestem jak najdalej od takiego retro. Więc się nie zrozumiemy ;-)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 38. Data: 2010-06-17 12:54:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 14:12:45 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Nieprawda. Poprzednią wyrzuciliśmy, bo po prostu była za krótka - poza tym
    > była jak nowa. Miała 20 lat.

    No to pogratulować jakości. :)

    Wanny, które znam, mają już popękany lakier i są po prostu nieprzyjemne w
    dotyku, bo takie szorstkie. Z drugiej strony pewnie przeżyły tyle, co trzy
    akrylowe.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 39. Data: 2010-06-17 13:24:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 14:54:14 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > No to pogratulować jakości. :)

    20 lat wytrzymywać szorowanie ściernymi proszkami i Ace oraz innymi... Mój
    mąż potrafi nanieść pół tony ziemi lub smaru do łazienki, to wanna musiała
    być dobra, komunistyczna jeszcze.
    Teraz nie robią porządnie emalii.

    > Wanny, które znam, mają już popękany lakier i są po prostu nieprzyjemne w
    > dotyku, bo takie szorstkie. Z drugiej strony pewnie przeżyły tyle, co trzy
    > akrylowe.

    No fakt. Niby można wymienić wannę akrylową częsciej, ale i tak to rujnacja
    łazienki...

  • 40. Data: 2010-06-17 14:33:53
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jeśli 150 cm starego typu, żeliwna, głęboka, to wymiarami jest OK.
    Znalazłbym taką i odświeżył.
    Blaszana to będzie gówienko.
    Ew. może jakaś szersza niż standardowe 70 cm??

    -----