  • 11. Data: 2010-06-09 19:53:20
    Temat: Re: LED potrzeba malo swiatla.
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    news:z43gdjqm8vh7.18jyp7jf49vq0.dlg@40tude.net...

    > Też jestem zainteresowany

    Niestety nie pomoge drodzy Panowie. Tasme dostalem od zaprzyjaznionej firmy
    reklamowej, ale na oko nie rozni sie niczym od dostepnych na popularnym
    portalu aukcyjnym.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-06-09 19:55:21
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > kup lepszy zasilacz, znaczy elektroniczny a nie z rezystorem.

    Zasilacz nic mi nie zmieni, aktualny jest elektroniczny dedykowany 60W bez
    minimalnego obciazenia.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-06-09 20:02:04
    Od: Rafal <n...@g...pl>

    On 09.06.2010 10:51, Maniek4 wrote:
> [...]
    >
    > Potrzebuje podswietlic sufit czyms w rodzaju tasmy led. Podswietlenie ma byc
    > wylacznie dekoracyjne. Zakupilem sobie ostatnio tasme led 5m smd 300 led i
    > niestety porazka. Swieci to jak latarnia morska, calkiem fajnie ale niestety
    > zupelnie nie o to mi chodzi. Sa tez tasmy 150 led, ale po opisie trudno cos
    > zgadnac. To co kupilem wykorzystam do oswietlenia pod szafkami w kuchni, ale
    > wiecej eksperymentow nie potrzebuje. Macie jakies typy na takie oswietlenie?
    > Weze led, cos co da duzo mniej swiatla? Teraz wszyscy przescigaja sie z
    > mocami a mi chodzi zupelnie o cos innego.

    Podziel na dwa równe obwody i podłącz szeregowo.

  • 14. Data: 2010-06-09 20:32:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 9 Jun 2010 21:53:20 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Niestety nie pomoge drodzy Panowie. Tasme dostalem od zaprzyjaznionej firmy
    > reklamowej, ale na oko nie rozni sie niczym od dostepnych na popularnym
    > portalu aukcyjnym.

    A moze moglbys zobaczyc czy nie ma gdzies na niej opisanych parametrow?
    Czasem pisza drobnym druczkiem na płytce jakie są diody (ile lumenów itp).
    Niestety te taśmy które oglądałem świecą, ba, nawet oślepiają jak się
    spojrzysz z bliska, ale nie oświetlają niczego...

    --
    best regards,
    scream

  • 15. Data: 2010-06-09 21:04:36
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

    > Dnia Wed, 9 Jun 2010 21:53:20 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Niestety te taśmy które oglądałem świecą, ba, nawet oślepiają jak się
    > spojrzysz z bliska, ale nie oświetlają niczego...

    http://www.allegro.pl/item1037895523_pasek_led_tasma
    _smd_5cm_bialy_najtaniej_wawa_fv.html
    taka tasma (kolor biały zimny) odcinek 50cm pod szafkami w kuchni swieci
    mocniej niz 4x 10W halogen
    12V

    a tu wersja jeszcze mocniejsza:
    http://www.allegro.pl/item1070384633_paski_led_tasma
    _smd_listwa_300_diod_5050_5_m_wodna.html

    Jedyne co mnie z nimi łaczy to to ze u nich kupowałem ledy z pierwszego
    linku

    Przemek
    www.kluchojady.waw.pl

  • 16. Data: 2010-06-09 23:27:45
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > Niestety te taśmy które oglądałem świecą, ba, nawet oślepiają jak się
    > spojrzysz z bliska, ale nie oświetlają niczego...

    Co znaczy nie oswietlaja niczego??
    Moze problemem nie sa lumeny a parametr Ra a to juz bardziej kwestia koloru
    samego swiatla? Te moje swieca bardzo ladnym cieplym swiatlem, nie jakims
    tam zoltym. Polki nad kiblem podswietlilem paskami bialymi zimnymi i fakt,
    ze swieca mocno ale jak piszesz malo oswietlaja. :-) Generalnie odradzam
    bialy zimny choc dekoracyjnie jestem jego fanem ale wylacznie w
    drobniejszych elementach wiekszej calosci. No nic...
    Na ulotce ze szpulka nie znalazlem nic o lumenach. Jest moc 30W i napiecie
    12V. Moc raczej nietypowa jak na takie paski, bo wszyscy deklaruja przy
    podobnych paskach zdaje sie 24W. Moze popatrze jeszcze na pasku i jeszcze
    raz na ulotce, jak cos znajde to napisze. A jak dostane pare gratisowych
    paskow z demontazu omylkowego to bede mogl Ci wyslac kawalek.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2010-06-09 23:30:55
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Rafal" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Podziel na dwa równe obwody i podłącz szeregowo.

    Jak szeregowo skoro to jeden odcinek 5m?

    A tak przy okazji dziekujac za zainteresowanie, weze led 230V swieca
    znacznie slabiej gdyby ktos potrzebowal.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2010-06-10 08:48:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 01:27:45 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Co znaczy nie oswietlaja niczego??

    Podejrzewam, że chodzi o długość fali świetlnej :)) Nie znam się na
    fachowej terminologii więc mówię kolokwialnie. To tak jak z najtańszymi
    "żarówkami" LED. Niby masz 36 diod, niby oślepi Cię jak w to spojrzysz, ale
    zamontuj to w pomieszczeniu i będziesz miał nadal ciemno. A przecież
    niektóre żarówki mają całkiem spory kąt świecenia i powinny coś oświetlać.
    Mam taką małą latareczkę z 3 ledami, kupiłem ją parę lat temu jak dopiero
    robiły się popularne te superjasne diody i zapłaciłem za nią sporo; efekt
    jest taki że jak ją zaświecisz w ciemnym pomieszczeniu, to cokolwiek
    znajdującego się dalej niż 50-60 cm od tej latarki będzie po prostu lekko
    podświetlone, natomiast więcej światła uzyskałbyś nawet zapalając
    zapalniczkę.

    (...)
    > raz na ulotce, jak cos znajde to napisze. A jak dostane pare gratisowych
    > paskow z demontazu omylkowego to bede mogl Ci wyslac kawalek.

    Dzięki za dobre chęci, ale ja będę tego potrzebował raczej sporo :)
    Potrzebuję podświetlić półki w regałach sklepowych.

    --
    best regards,
    scream

  • 19. Data: 2010-06-10 09:47:10
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Do takiego dyskretnego oświetlenia idealnie nadają się światłowody.
    Widziałem u kolegi rozgwieżdżone niebo zrobione z projektora zakończonego
    wiązką światłowodów. Światłowody przełożone są przez dziurki w płycie np. na
    suficie, ich układ jest dowolny - w tym wypadku były to konstelacje. Montuje
    się to w czasie robienia sufitu. Potem cały sufit sie maluje a końcówki
    światłowodów obcina. W dzień, gdy światło jest wyłączone płyta wygląda na
    gładką. Po zapaleniu, co łatwo sobie wyobrazić, wygląda rewelacyjnie.

    PC

  • 20. Data: 2010-06-10 10:15:59
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 10.06.2010 11:47, PC wrote:
> [...]
    > sufit sie maluje a końcówki światłowodów obcina. W dzień, gdy światło
    > jest wyłączone płyta wygląda na gładką. Po zapaleniu, co łatwo sobie

    bajer:)
    podkładając filtry różnokolorowe i z różnym wzorem można się fajnie
    pobawić:)
    wiesz może gdzie takie światłowody można by dostać? oraz jaką żarówką
    świeci w te światłowody, czy jakaś soczewka jest potrzebna?
    Podpytaj kolegę, może jakieś foty by się dało skołować.