  • 11. Data: 2017-01-10 09:20:35
    Temat: Re: LED z przyjemnym światłem
    Od: quent <x...@x...com>

    On 09.01.2017 16:04, Maciek wrote:

    > Czołem,
    >
    > Szukam "żarówek" LED z o przyjemnej barwie światła.
    > Czy jest coś, co dobrze imituje ciepłe, żółtawe światło tradycyjnej żarówki
    > z żarnikiem wolframowym?
    > To, co przeglądałem - kilka marek, średnia półka cenowa, e27 po jakieś 15
    > zł - mimo deklarowanej temp. 2700K daje lekko siny odcień skóry.

    Także długo szukałem.
    To co sprzedaje Ikea ma ładne światło.
    Drogie są ale przy okazji nadają się do ściemniaczy.
    Polecam

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2017-01-10 10:45:07
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 stycznia 2017 16:04:40 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > To, co przeglądałem - kilka marek, średnia półka cenowa, e27 po jakieś 15
    > zł - mimo deklarowanej temp. 2700K daje lekko siny odcień skóry.

    Ostatnio w castramie maja calkiem fajne ledówki firmy diall (marka wlasna castoramy).
    Cena to 9-11-14 pln za odpowiedniki 60-75-100W.

    Wkrecilem obok halogenu i wyglada calkiem ok.

  • 13. Data: 2017-01-10 10:46:41
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zrób zdjęcie aparatem, to sie przekonasz.

    -----

  • 14. Data: 2017-01-10 11:00:08
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 10 stycznia 2017 09:16:00 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > Tu bym się trochę nie zgodził. Coś mi się wydaje że wyższe ra od żarówek
    > wolframowych ma halogenowa, stosowana w np w autach, żeby kierowca
    > lepiej widział. tam gdzie odwzorowanie kolorów musi być najlepsze na
    > jakie nas stać, czyli w projektorach, rzutnikach, stosujemy? coś co ma
    > prawie ra=100. wiesz co? Myślę że wiesz

    Chiba nie :)

    Hint: potrzeba tak naprawde tylko rgb. I to nie w widmie ciągłym.

    Weź sobie siatke dyfrakcyjna i zobacz jakie widmo ma telewizor czy monitor.

    Dobrze kombinujesz ale wnioski lekko na wyrost.

    Bo odwzorowanie barwy na monitorze to inny mechanizm niz oświetlenie prawdziwego
    przedmiotu który zmienia światło padające w chwili odbicia...

  • 15. Data: 2017-01-10 11:01:23
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-01-09 o 16:04, Maciek pisze:

> [...]
    > To, co przeglądałem - kilka marek, średnia półka cenowa, e27 po jakieś 15
    > zł - mimo deklarowanej temp. 2700K daje lekko siny odcień skóry.

    Też jestem uczulony na "ledową" barwę. I potwierdzam, że nawet te ciepłe
    często mają i tak taki jakiś zielonkawo-ponury odcień.
    Nie mniej z tych co na razie testowałem to najlepiej mi wypadają żarówki
    z LIDLa i Ikei. Oczywiście mówię o tych 2700 K, bo innych nie kupuję.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 16. Data: 2017-01-10 11:58:56
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mnie takie ciepłe światło denerwuje, wydaje się za żółte i zbyt ciemne, wolałbym
    chłodniejsze (np. 3500-4000K), ale trudno kupić (powiedzmy 935-940).
    Można utrafić zarówki 865 / 965 (chyba w Castoramie kupowałem), ale z kolei do
    mieszkania za niebieskie, za to dobre do jakichś schowków/garaży czy podobnych
    pomieszczeń gospodarczych.

    -----

  • 17. Data: 2017-01-10 15:14:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 9 Jan 2017 16:04:43 +0100, w
    <1h9ukyu140yqm$.1fw6p3zml5iam.dlg@40tude.net>, Maciek <d...@p...onet.pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > To, co przeglądałem - kilka marek, średnia półka cenowa, e27 po jakieś 15
    > zł - mimo deklarowanej temp. 2700K daje lekko siny odcień skóry.

    Daj znać jak znajdziesz -- nie widziałem LED z temp. 2500K, te 2700K pewnie też
    naciągane.

  • 18. Data: 2017-01-10 16:14:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Jan 2017 08:33:18 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > Jeżeli szukasz światła najbardziej zbliżonego do zwykłej żarówki to
    > szukaj lamp o temperaturze barwowej 2500-3000K (Kelvinów) i Ra jak
    > najbliższym liczby 100. Ra=80 to całkiem dobry parametr. Przy Ra=80
    > źródło może emitować światło o zabarwieniu sino-niebieskim, neutralnym
    > lub żółtym. To jakie będzie zabarwienie światła zależy w tym przypadku
    > tylko i wyłącznie od temperatury barwowej.

    Takie mam w domu. Kupiłem chyba w IKEA razem z lampą, albo w jakimś
    markecie. Opisane na pudełku Ra > 80, temp 3000 K. Dają taki sam sinawy
    odcień skóry jak tem, które oglądałem ostatnio w sklepie (tylko te ostatnie
    iały dekl. temp. barwową 2700K).

    Żarówki wolframowe nie są "zakazane". Można je w każdym sklepie kupić...
    jako warsztatowe.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 19. Data: 2017-01-10 16:17:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 09 Jan 2017 23:17:14 +0100, ToMasz napisał(a):

    > ze względów ekonomicznych, raczej nie kupisz. rozwiązanie:
    > kup taśmę led zimną i ciepłą. nawiń na... butelkę (a jeszcze lepiej
    > metalową puszkę), daj do środka zasilacz, będziesz miał "żarówkę"
    > niemalże wieczną. układając równolegle zimne i ciepłe diody poszerzasz
    > współczynnik oddawania barw. przynajmniej tak stwierdzają nasze oczy.
    > jak chcesz osiągnąć szczyty szczytów, to kup do budowy tej żarówki,
    > taśmy o jak najwyższym ra. tyle ze 5m kosztuje ponad 100zł

    Wygrywasz konkurs na nerda :) Ja na razie rozważałem tylko układ diod R,G,
    i B za kondensorem z powiększalnika :))

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 20. Data: 2017-01-10 17:32:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-09 16:04, Maciek wrote:
    > [...] - mimo deklarowanej temp. 2700K daje lekko siny odcień skóry.

    A może by tak mniej siedzieć przed komputerem, więcej na świeżym
    powietrzu. Wtedy i z 4000K powinieneś być zadowolony ;-)

    MSPANC

    Piotrek