  • 1. Data: 2011-08-16 05:15:51
    Temat: [ Elektryka] Łamigłówka prądowo - logiczna
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Mam łamigłówkę prądowo - logiczną:

    Podłączam nowy obwód do zastanej tablicy rozdzielczej (wewn. domu).
    W tablicy mam rozdzielone obwody pomiedzy 3 fazy (eski+różnicówki).

    Podpinam się przewodem N pod wspólny N w tablicy
    a przewodem P pod nowodołożone zabezpieczenie B10
    które zasilam z jednej z faz wychodzących z różnicówki.
    Jako odbiornik - żarówka.

    Uruchamiam i brzdęk - wywala różnicókę.
    Dlaczego?

    PS. Gdy mój nowy obwód zasilę z istniejącego obwodu dla gniazdek - jest ok.

  • 2. Data: 2011-08-16 05:52:00
    Temat: Re: [ Elektryka] Łamigłówka prądowo - logiczna
    Od: "****Einstein****" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witaj
    Ile punktów ma instalacja którą dołożyłeś? Czy jest to wyłącznie jakiś
    przewód na końcu którego podłączasz zarówkę? Jesteś pewien że podpinasz się
    do "Zera"? Wygląda na upływ.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-08-16 06:01:41
    Temat: Re: [ Elektryka] Łamigłówka pr?dowo - logiczna
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "P" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > W tablicy mam rozdzielone obwody pomiedzy 3 fazy (eski+różnicówki).
    >
    > Podpinam się przewodem N pod wspólny N w tablicy......

    Błąd.

  • 4. Data: 2011-08-16 06:06:11
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Użytkownik "****Einstein****" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ile punktów ma instalacja którą dołożyłeś? Czy jest to wyłącznie jakiś
    > przewód na końcu którego podłączasz zarówkę? Jesteś pewien że podpinasz

    Tylko przewód i tylko żarówka.
    PEN nie jest podłączony.
    Podpinam się do Zera (niebieska listwa wspólna).

  • 5. Data: 2011-08-16 06:41:39
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-08-16 07:15, P pisze:
    > Podpinam się przewodem N pod wspólny N w tablicy
    > a przewodem P pod nowodołożone zabezpieczenie B10
    > które zasilam z jednej z faz wychodzących z różnicówki.

    A to jest to samo N co za różnicówką 3f?

  • 6. Data: 2011-08-16 06:44:04
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dlaczego?
    >
    > PS. Gdy mój nowy obwód zasilę z istniejącego obwodu dla gniazdek - jest

    ile różnicówek (bo piszesz że więcej niż 1)?
    czy na pewno nie pomyliłeś N (w sensie czy nie podpinasz się przed
    różnicówką lub za różnicówką ale inną niż dla tego obwodu)?

  • 7. Data: 2011-08-16 07:47:54
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości
    > czy na pewno nie pomyliłeś N (w sensie czy nie podpinasz się przed
    > różnicówką lub za różnicówką ale inną niż dla tego obwodu)?

    Macie rację - to muszę sprawdzić.

  • 8. Data: 2011-08-16 08:13:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "P" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > a przewodem P pod nowodołożone zabezpieczenie B10
    > które zasilam z jednej z faz wychodzących z różnicówki.

    to żadna zagadka

    różnicówka wykazuje różnice pomiędzy prądem płynącym w przewodzie neutralnym
    i fazowym :)

    neutralny odbiornika musi być wpięty w zacisk N różnicówki lub w jakąś szynę
    podpiętą pod N różnicówki.

  • 9. Data: 2011-08-16 08:57:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.08.2011 07:15, P pisze:

    > Podpinam się przewodem N pod wspólny N w tablicy
    > a przewodem P pod nowodołożone zabezpieczenie B10
    > które zasilam z jednej z faz wychodzących z różnicówki.
    > Jako odbiornik - żarówka.

    Ummmm... Do przewodu ochronnego pakujesz przez bezpiecznik B10 fazę??

    Pytanie dodatkowe: to "wspólne N" jest podłączone przed różnicówką czy
    za różnicówką?

  • 10. Data: 2011-08-17 06:46:12
    Temat: Re: Łamigłówka prądowo - logiczna
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    czyli poprawnie będzie:
    podpiąć fazę na wyjściu różnicówki, N też na wyjściu z tej różnicówki
    (jak masz na niej kilka obwodów, to powinna być oddzielna listwa N
    tylko dla niej), no i (o czym nie piszesz) PE do listwy PE w tej
    skrzynce...
    druga wersja (lepsza, bo różnicówki może są dobrane do tego co już
    masz):
    wkładasz nową róznicówkę, podpinasz do odpowiedniej fazy i głównej
    listwy N i za nią dokładasz nowe obwody na dobranych eskach...
    ale te łamigłówki oddaj w ręce fachowca, bo z twojego postu wynika, że
    nie rozumiesz zasady działania różnicówki...

    pozdrawiam
    s_13