  • 31. Data: 2010-01-06 19:47:39
    Temat: Re: Letnisko zimą...
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 06 Jan 2010 19:54:27 +0100, JerzyN napisał(a):

    > http://www.artgranit.pl/kamien-lupany-w-plastry-wp-2
    01-%28a-b%29,120.html

    No fajno, ale w zakładzie kamieniarskim to mają do tego odpowiednie
    narzędzia i umiejętności, a mnie chodziło o sposoby chałupnicze, żtp.
    --

    Ikselka.

  • 32. Data: 2010-01-06 19:48:30
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 06 Jan 2010 11:10:45 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

    > :)
    > obracanie kamienia polega na opukiwaniu koncem mlotka
    > kamienia i trasowaniu plaszczyzny po ktorej ma pekac
    > i im dluzej go opukujesz tym powinien rowniej peknać.
    > Zasadniczo moglbym kupic plyte granitowa
    > i z niej wyciac te platki, ktore pozniej osadzilbym na beton
    > ale to byloby za proste jak na mnie
    > :)
    > Niektorzy dla sprawdzenia swoich mozliwosci wsponaja sie na szczyty
    > gory, inni zdobywaja bieguny, ja nie lubie jezdzic i musze sie zadowolic
> [...]

    Powodzenia zatem, trzymam kciuki. Daj fotki, bo jestem ciekawa, jak wyszło,
    serio :-)
    --

    Ikselka.

  • 33. Data: 2010-01-06 20:44:54
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Tadeusz Smal pisze:

> [...]
    > Sam tez rozbiłem juz w ten sposob kilka kamulców podobnej wielkosci
    > http://trawki.pl/images/dom/murek.JPG
    > Faktem ,ze te ktore pozniej wmurowywałem w sciane nie musiały miec az
    > tak równych plaszczyzn ja te, ktore będą leżały w płaszczyźnie tarasu.
    > Bez elektronarzędzi się nie obędzie na etapie na etapie wyrównywania
    > Mogłbym ten kwiat ułożyć z drobniejszych kamieni
    > ale taki jednorodny będzie efektowniej wyglądał.
    > Przerabiałem to na etapie murków, te z mniejszych kamieni szybciej i
    > łatwiej się muruje ale ten z dużych kamulców jest jakby bardziej rasowy

    Jak zrobisz murki i ścieżki to zrób sobie coś takiego:
    http://www.stthomas.edu/Mathematics/images/thumbnail
    s/4canoes/canoesLarge.jpg
    ;-)

    --
    pozdr. Jerzy

  • 34. Data: 2010-01-06 21:31:22
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    XL pisze:

    01-%28a-b%29,120.html

    > No fajno, ale w zakładzie kamieniarskim to mają do tego odpowiednie
    > narzędzia i umiejętności, a mnie chodziło o sposoby chałupnicze, żtp.

    cyt.: "Pękniecie pójdzie jak samo będzie chciało. To nie tak, jak z

  • 35. Data: 2010-01-06 22:46:29
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Mogłbym ten kwiat ułożyć z drobniejszych kamieni
    > ale taki jednorodny będzie efektowniej wyglądał.

    Każdy ma swoje sposoby na rozrywkę.Parę lat temu,przy pomocy plastykowewj
    rurki wydłubałem w ziemi dziurę 6m głęboką,ponad 20 cm szeroką.Wsadziłem
    w nią rurę i wyszła studnia.Bez żadnych urządeń,tymi palcami...
    Pozdrawiam.mirzan

  • 36. Data: 2010-01-07 16:10:25
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 06 Jan 2010 23:46:29 +0100, mirzan napisał(a):

    > Każdy ma swoje sposoby na rozrywkę.Parę lat temu,przy pomocy plastykowewj
    > rurki wydłubałem w ziemi dziurę 6m głęboką,ponad 20 cm szeroką.Wsadziłem
    > w nią rurę i wyszła studnia.Bez żadnych urządeń,tymi palcami...

    Niesamowite!
    To pewnie masz piasek, jak my ;-PPP
    Mnie to interesuje, bo chcemy zainstalowac pompę "abisynkę" na podwórku.
    Ciekawe, jak rozwiązałeś zakończenie tej rury - chodzi o tzw smok do
    pompy...
    --

    Ikselka.

  • 37. Data: 2010-01-07 16:11:28
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 06 Jan 2010 22:31:22 +0100, JerzyN napisał(a):

    > cyt.: "Pękniecie pójdzie jak samo będzie chciało. To nie tak, jak z
    > łupkami czy piaskowcem. Tak powiedział
    > mój znajomy, właściciel *wielkiego zakładu*, gdzie tną skały wszelkie..."

    No nie rozumiem - oni tną, ale samemu niekoniecznie się da.
    --

    Ikselka.

  • 38. Data: 2010-01-07 17:59:19
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    > Mnie to interesuje, bo chcemy zainstalowac pompę "abisynkę" na podwórku.
    > Ciekawe, jak rozwiązałeś zakończenie tej rury - chodzi o tzw smok do

    Glina jak beton,15 m grubości.Wiem,bo tymi palcami zrobiłem dziurę na wylot,
    przez glinę.Do dziury wsadziłem rurę fi200,obsypałem żwirem i do rury wchodzi
    woda.W rurze mieści sie beczka wody,100 litrów.W rurze siedzi ruska pompka
    i psika.
    Dziura sama sie zakończyła dużym kamieniem.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 39. Data: 2010-01-07 18:03:14
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > i psika.
    > Dziura sama sie zakończyła dużym kamieniem.

    Witam i życzę powodzenia w Nowym Roku.

    Z czasem się zamuli. Lepiej było nasypać do rury żwir i piasek jako
    filtr i nad dnem zwiesić pompkę, albo filtr siatkowy i podłączyć mały
    agregat hydroforowy, o ile nie ma obawy o kradzież.

  • 40. Data: 2010-01-07 18:25:39
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 Jan 2010 19:03:14 +0100, Prawusek napisał(a):

> [...]
    > filtr i nad dnem zwiesić pompkę, albo filtr siatkowy i podłączyć mały
    > agregat hydroforowy, o ile nie ma obawy o kradzież.

    Właśnie mi o to chodziło. Czyli M. nie rozwiązał sprawy zamulania, a zamuli
    się jak dwa a dwa cztery.
    --

    Ikselka.