  • 21. Data: 2009-06-26 05:29:26
    Temat: Re: "Liczniki wody" wodomierze 1,0 1,5 2,5
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:h20q0k$ct$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A nie wiem czy nie taniej by wyszło np jeszcze mniejszy i odpowiednią
    > zwężkę do niego. Tylko trzeba by znać wymagany przepływ.
    >
    > A tak z ciekawości jakiej firmy proponujesz ? E+H (nie są droższe no chyba
    > że seria 10)
    >

    > Dla fanów tego rozwiązania. Te urządzenia wymagają zasilania żeby
    > działały. Stosowanie ich domu to strzelanie z armaty do muchy. Ale jak
    > ktoś takie coś chce to ja chetnie pomogę w zbudowaniu systemu żeby
    > odczytywać na panelu operatorskim w przedpokoju albo na domowym PC, lub
> [...]

    Nie :-) Produkcja krajowa :-)
    www.enko.pl
    Producent przeplywomierzy elektromagnetyczych od prawie 20 lat.
    Mniejsze? Prosze bardzo :-) Sprzedajemy przeplywomierze elektromagnetyczne
    juz od DM 3 az do DN 2000.
    Niestety z wykladzina tarflenowa jedynie do DN 400. Jednak mamy rowniez
    dopuszczenie wiekszych srednic z wykladzina gumowa do celow spozywczych heh.
    Fakt, nie sa to przeplywomierze do zastosoania "w domu"... no chyba ze ktos
    chce. Wykonanie z zasilaniem 230V lub 24V.

  • 22. Data: 2009-06-27 10:34:18
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Rafal pisze:
    > Na logikę biorąc to nie.
    > A ten wirnik mierzy raczej prędkość przepływu niż objętość.
    W zasadzie mnie interesuje właśnie prędkość przepływu. A objętość można
    by policzyć pi*drzwi z prędkości i przekroju, ale nie jest mi potrzebna.

    W zasadzie interesuje mnie sam fakt wykrywania przepływu i "mniej
    więcej" jak mocny on jest, a nie pomiar "ile wody przepłynęło".

    Może zdradzę do czego (przeważnie) to stosuję. Zakładam taki "wykrywacz
    przepływu" na rurach idących do kranu, do ciepłej wody, by wykryć fakt
    jego odkręcenia (i "mocy" odkręcenia, wystarczy w kilku zakresach,
    "troszkę cieknie" "średnio" "leci na maksa"), by wysterować kotłem
    CO/CWU, zaworem trójdrożnym do zasobnika CWU, ew. grzałką elektryczną.

    W normalnym układzie - żona odkręca kurek do wanny, woda ciepła się
    leje, w zasobniku CWU ciepła ~45'C wypływa, zimna ~17'C wpływa, mieszają
    się, spada temperatura wody w zasobniku (dość powoli) aż zostanie
    wykryty ten spadek (z założoną histerezą, wychodzi przeważnie przy
    ~40'C) przez czujnik temp, zostanie wysterowany piec - włączy pompę,
    zapali się gaz, nagrzeje wode w obiegu do zbiornika, nagrzeje
    powłokę/wężownicę, i zacznie nagrzewać wodę w zbiorniku (która od
    mieszania już ma ledwo 30'C). A w tym czasie już żona się wykąpała,
    wskakuje ja... i czekam aż się woda nagrzeje :/

    W moim układzie - żona odkręca kurek od wanny, leci ciepła woda i
    zostaje ten przepływ wykryty halotronem (i moim sterownikiem do CO/CWU).
    Gdy przepływ jest znaczny (a nie taki "trochę ciurka") i trwa >1min
    (czyli nie jest to tylko spłukanie wanny) to od razu załącza się grzanie
    CWU, płaszcz/wężownica od razu jest grzana na temperaturę ~ 70-80'C, i
    zimna woda wpływająca do zbiornika CWU jest od razu podgrzewana, tak że
    temperatura w zasobniku praktycznie nie spada wcale.

    Tak, wiem że problem można rozwiązać prościej - kąpać się przed żoną ;>

    > 1. Wirnik szczelnie (w miarę) wypełnia kanał przepływowy?
    Zdefiniuj szczelnie ;) na moje obserwacje to tam może zostawać ~0.5mm
    luzu, albo może i mniej.

    > 2. Czy dodając dodatkowe elementy w pobliżu wirnika (haltron), oraz
    > usuwając inne obecne (przekładnie sprzężone magnesami z wirnikiem) nie
    > wpływasz zbytnio na opory obrotu tego wirnika, co z hipotetycznym pkt 1.
    > w przypadku nieszczelnego wirnika znacząco wpłynie na wynik pomiaru.
    Na pewno wpływam - zmniejszam bezwładność wirnika, ale w cieczy jest ona
    pomijalna (z sprzężoną przekładnią i bez) w stosunku do bezwładności
    cieczy pomiędzy łopatkami.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173