  • 1. Data: 2014-07-11 22:43:59
    Temat: Liniowy spadek terenu na działce - jak budować w takim terenie?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mam działkę, która ma spadek na całej swojej długości.

    Przy drodze jest na wysokości 67 m, na przeciwległym końcu o metr niżej.

    Jak podejść do tematu tego spadku? Wyrównywać teren? Zostawić spadek i
    robić jakieś rynienki dla wody?

    Poradźcie.

    Garaż będzie ok 10m od drogi, dom jeszcze metr dalej.

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-07-11 23:05:04
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 11 lipca 2014 22:43:59 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > robić jakieś rynienki dla wody?
    >

    > Poradźcie.
    >

    > Garaż będzie ok 10m od drogi, dom jeszcze metr dalej.

    Buduj na palach.

  • 3. Data: 2014-07-11 23:47:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Jak podejść do tematu tego spadku? Wyrównywać teren? Zostawić spadek i
    > robić jakieś rynienki dla wody?

    Po co?

    > Poradźcie.
    > Garaż będzie ok 10m od drogi, dom jeszcze metr dalej.

    Ale w czym masz problem?

    Nie na[pisałeś jaka długa jest działka. Jeśli to jest np. 40m to masz spadek
    2,5cm na metr. To jest żaden spadek. Na długości domu to będzie jakieś 25cm
    w sam raz aby wjazd do garażu był na poziomie gruntu a z salonu wychodzić na
    taras umieszczony 20cm ponad terenem.

    Taki spadek ma tę zaletę że po deszczu woda nie będzie stała wokół domu
    tylko sobie spokojnie spłynie w dół. W efekcie rzadziej będziesz miał błoto.

    Napisz czego konkretnie się obawiasz to cos poradzę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-07-12 08:07:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-11 23:47, Ergie pisze:

> [...]
    > błoto.
    >
    > Napisz czego konkretnie się obawiasz to cos poradzę.

    Uściślam:

    Działka ma 29 m długości - mierzone prostopadle do drogi. Na tej
    długości się obniża o 1m więc spadek procentowy nie jest zatrważający.

    Jednak najwyższy punkt działki jest właśnie przy drodze. Boję się, że po
    deszczach woda będzie spływać z utwardzonych ścieżek i podjazdów pod sam
    dom. Może masz rację, że problem nie jest poważny, bo - jak piszesz -
    woda sobie potem spłynie dalej aż na ten najdalszy od drogi kraniec
    działki. Tyle, że zapewne napotka jakieś krawężniki albo nierówności na
    podjeździe. W końcu to nie autostrada budowana z milimetrową
    dokładnością. Boję się, że pod samym domem będą mi się tworzyć kałuże.

    --
    MN

  • 5. Data: 2014-07-12 09:59:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przy drodze jest na wysokości 67 m, na przeciwległym końcu o metr niżej.
    > Jak podejść do tematu tego spadku? Wyrównywać teren? Zostawić spadek i

    to zaden spadek, przed wejsciem uksztaltujesz chodniki tak aby woda tam nie
    stala i tyle.

    b.

  • 6. Data: 2014-07-12 14:56:14
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marcin N wrote:
> [...]
    > robić jakieś rynienki dla wody?
    >
    > Poradźcie.
    >
    > Garaż będzie ok 10m od drogi, dom jeszcze metr dalej.

    ja bym wymyślił jeszcze taką górkę na wjeździe żeby z chodzników i
    drogi nie spływało

    jeffrey

  • 7. Data: 2014-07-12 17:28:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.07.14 17:35, Adam pisze:

    > Ja mam od drogi do garazu i wejscia do domu spadek 2,5m wysokosci na 16m
    > dlugosci - zero problemow z woda - wystarczy wlasciwie wyprofilowac
    > spadki na podjezdzie i chodniku i wszystko splywa obok domu dalej - nizej,
    > woda nigdzie nie stoi i nawet po duzej ulewie raz dwa wszystko szybko
    > splynie i nie ma kaluz :)
    >
    > Na dlugosci dzialki ~40m mam jakies 8m roznicy wysokosci.

    8 m różnicy wysokości na długości 40 m, to jest zbocze góry.
    Nie dziwota, że wszystko szybko spływa, bez kałuż. ;-)

    --
    collie

  • 8. Data: 2014-07-12 17:35:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 12 lipca 2014 08:07:48 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]

    splynie i nie ma kaluz :)

    Na dlugosci dzialki ~40m mam jakies 8m roznicy wysokosci.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-07-12 18:00:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 11.07.2014 22:43, Marcin N pisze:
    > Mam działkę, która ma spadek na całej swojej długości.

    No i dobrze. Jak jeszcze nie jest to zbocze północne to bardzo dobrze.
    Jak jest to zbocze południowe to wręcz znakomicie!

    > Przy drodze jest na wysokości 67 m, na przeciwległym końcu o metr niżej.

    Też mi spadek...

    > Jak podejść do tematu tego spadku? Wyrównywać teren? Zostawić spadek i
    > robić jakieś rynienki dla wody?

    Zostaw - woda będzie sobie spływać dalej i nie będziesz miał jeziora na
    posesji.

    Pamiętaj też, że zakłócanie stosunków wodnych jest wzbronione.

  • 10. Data: 2014-07-12 21:25:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 12 lipca 2014 17:28:47 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > 8 m r�nicy wysoko�ci na d�ugo�ci 40 m, to jest zbocze g�ry.
    > Nie dziwota, �e wszystko szybko sp�ywa, bez ka�u�. ;-)

    W sumie przesadzilem - 8m to mam do dna szamba, do poziomu terenu jest 6m :-)
    Od dolu mam drugi garaz dzieki temu, a od przodu nie widac spadku - wszystko
    zasypalem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.