eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domLodówka do zabudowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 11. Data: 2009-03-03 11:04:40
    Temat: Re: Lodówka do zabudowy
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Mon, 2 Mar 2009 19:49:04 +0100, Kris napisał(a):

    > A jesli można zapytac co usprawiedliwia tak zabójczą cene tej pralki?

    Podejrzewam, że znacząco niższa skala produkcji, niż pralek popularnych.
    Oczywiście, zapewne także jakość i niezawodność, ale trudno sobie
    wyobrazić, żeby ta pralka była 3x bardziej niezawodna niż pralki po 2300zł.
    Chociaż _podobno_ projektowana jest na 20tys. cykli prania, a standardowe
    tanie pralki na 4000. Z całą pewnością wpływ na cenę ma także marka. No i
    potężna marża - produkty luksusowe zawsze mają wysoki narzut marży,
    ponieważ nie schodzą jak świeże bułeczki, a eksponowane być muszą, co
    kosztuje. Pewnie znalazłby się jeszcze jakiś powód czy dwa :)

    Widzę tu pewną analogię z wyrobami przemysłu samochodowego czy
    elektronicznego.

    T.


  • 12. Data: 2009-03-03 11:21:13
    Temat: Re: Lodówka do zabudowy
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>



    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    news:aw6wdhadsh7a.h13yhnsehldt$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Mon, 2 Mar 2009 19:49:04 +0100, Kris napisał(a):
    >
    >> A jesli można zapytac co usprawiedliwia tak zabójczą cene tej pralki?
    >
    > Podejrzewam, że znacząco niższa skala produkcji, niż pralek popularnych.
    > Oczywiście, zapewne także jakość i niezawodność, ale trudno sobie
    > wyobrazić, żeby ta pralka była 3x bardziej niezawodna niż pralki po
    > 2300zł.
    > Chociaż _podobno_ projektowana jest na 20tys. cykli prania, a standardowe
    > tanie pralki na 4000. Z całą pewnością wpływ na cenę ma także marka. No i
    > potężna marża - produkty luksusowe zawsze mają wysoki narzut marży,
    > ponieważ nie schodzą jak świeże bułeczki, a eksponowane być muszą, co
    > kosztuje. Pewnie znalazłby się jeszcze jakiś powód czy dwa :)
    >
    Czyli ekonomicznego uzasadnienia dla zakupu nie ma.
    Czyli produkt nie dla mnie, chociaz telewizor kupiłem a na siebie nie
    zarobi;))))

    --
    Pozdrawiam

    Krzysiek



  • 13. Data: 2009-03-03 12:37:30
    Temat: Re: Lodówka do zabudowy
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Tue, 3 Mar 2009 12:21:13 +0100, kris napisał(a):

    > Czyli ekonomicznego uzasadnienia dla zakupu nie ma.

    A musi? Dla mnie zaleta takiego zakupu jest następująca - mam największą
    pewność, że będę miał z nią święty spokój. W przypadku żadnej innej marki
    na rynku pewności tej nie mam - problemy bywają nawet z markami uznawanymi
    za niezawodne, jak np. Bosch, także w przypadku droższych modeli. O
    droższych modelach gorszych marek, jak Whirlpool, przez litość nie wspomnę.
    Do tego, jak zeznają posiadacze, bęben tej pralki stosunkowo najmniej
    niszczy pranie. To niby drobiazg, ale w przypadku drogich i delikatnych
    rzeczy ma swoje znaczenie. Niby np. jedwabne kiecki zawsze można wyprać
    ręcznie, ale skoro można się w tym skutecznie wyręczyć pralką...

    > Czyli produkt nie dla mnie, chociaz telewizor kupiłem a na siebie nie
    > zarobi;))))

    To tak jak ja - kupiłem go, jak się okazuje, w ramach samoumartwienia, za
    jego pomocą ćwiczę cierpliwość i powściąganie negatywnych emocji (chodzi o
    nękające reklamy oczywiście).

    T.


  • 14. Data: 2009-03-03 13:05:04
    Temat: Re: Lodówka do zabudowy
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    > A musi? Dla mnie zaleta takiego zakupu jest następująca - mam największą
    > pewność, że będę miał z nią święty spokój. W przypadku żadnej innej marki
    > na rynku pewności tej nie mam - problemy bywają nawet z markami uznawanymi

    W przypadku Miele również nie masz pewności. Uległeś po prostu iluzji
    stworzonej przez dział marketingu.

    --
    Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/


  • 15. Data: 2009-03-03 13:55:24
    Temat: Re: Lodówka do zabudowy
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    wiadomości news:gojaev$mle$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    >> A musi? Dla mnie zaleta takiego zakupu jest następująca - mam największą
    >> pewność, że będę miał z nią święty spokój. W przypadku żadnej innej marki
    >> na rynku pewności tej nie mam - problemy bywają nawet z markami
    >> uznawanymi
    >
    > W przypadku Miele również nie masz pewności. Uległeś po prostu iluzji
    > stworzonej przez dział marketingu.
    >
    Pewnie masz racje. Ja jak do tej pory pralkę kupowałem rza na ok 10lat.
    Ostatnią 7 lat temu za 1200zł idziała i problemów zadnych
    Ale ja sam w marketingu swoje przepracowałem to tak łatwo się na ich
    sztuczki nie nabieram;)))


    --
    Pozdrawiam

    Krzysiek



  • 16. Data: 2009-03-03 15:42:18
    Temat: Re: Lodówka do zabudowy
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Tue, 3 Mar 2009 14:05:04 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > W przypadku Miele również nie masz pewności. Uległeś po prostu iluzji
    > stworzonej przez dział marketingu.

    Nie, nie mam pewności - mam stosunkowo największą pewność ze wszystkich
    marek na rynku. Ale każde urządzenie może się zepsuć, nawet łom.

    I - nie, nie uległem iluzji - bo przecież Miele praktycznie nie prowadzi na
    naszym rynku akcji promocyjnej, wiele osób nawet nie zna tej marki, nie ma
    o niej pojęcia. Ja tę markę znam od strony opinii użytkowników. Można
    powiedzieć, że to legenda i jak każda nie jest prawdziwa - ale serwisanci
    AGD są odporni na reklamę i też potwierdzają, że Miele (w przypadku pralek)
    jest liderem jakości (i cen oczywiście). A w każdym razie - było, bo jak
    zwykle opinia rynku jest spóźniona o jakieś 5 lat, czego przykładem są
    takie marki jak Candy i Whirlpool. Ich obecna jakość podobno nie dorównuje
    ich opinii sprzed 5, a co dopiero 10 czy 15 lat.

    T.


  • 17. Data: 2009-03-03 16:44:56
    Temat: Re: Lodówka do zabudowy
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    news:1vhl88uyp0lds$.zv8zzmi2n7yt.dlg@40tude.net...
    > I - nie, nie uległem iluzji - bo przecież Miele praktycznie nie prowadzi
    > na
    > naszym rynku akcji promocyjnej, wiele osób nawet nie zna tej marki, nie ma

    Czyżby?
    Uważasz, że przypadkowo stoją na eksponowanych miejscach np w tym wielkim
    sklepie AGD koło KFC na wrocławskich Bielanach, czy wielu innych
    supermarketach AGD? Praktycznie każdy sklep AGD eksponuje właśnie Miele.
    Znając zasady promocji, korumpowanie supermarketów przez producentów by
    towar był ustawiony korzystniej można domyślać się przyczyn ekspozycji
    Miele...

    > AGD są odporni na reklamę i też potwierdzają, że Miele (w przypadku
    > pralek)
    > jest liderem jakości (i cen oczywiście). A w każdym razie - było, bo jak

    Owszem. Daję 20-50% więcej za "firmę", kiedy chodzi o renomowane urzadzenie
    służące do podtrzymania życia czy ratowania tegoż. Tutaj nie oszczędzam.

    Nie dam jednak 400% więcej za PRALKĘ!
    :-D

    --
    Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/


  • 18. Data: 2009-03-03 17:18:55
    Temat: Re: Lodówka do zabudowy
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 3 Mar, 14:55, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomościnews:gojaev$mle$1@nemesis.news.neostrada.p
    l...> Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    > >> A musi? Dla mnie zaleta takiego zakupu jest następująca - mam największą
    > >> pewność, że będę miał z nią święty spokój. W przypadku żadnej innej marki
    > >> na rynku pewności tej nie mam - problemy bywają nawet z markami
    > >> uznawanymi
    >
    > > W przypadku Miele również nie masz pewności. Uległeś po prostu iluzji
    > > stworzonej przez dział marketingu.
    >
    > Pewnie masz racje. Ja jak do tej pory pralkę kupowałem rza na ok 10lat.
    > Ostatnią 7 lat temu za 1200zł idziała i problemów zadnych
    > Ale ja sam w marketingu swoje przepracowałem to tak łatwo się na ich
    > sztuczki nie nabieram;)))
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    He..he, wprost przeciwnie - działa tu odwrotna logika marketingowa -
    jeden kupuje, bo mu tak wciskają, drugi, "świadomy" sprawdza.... i
    kupuje, bo reklama musi się w jakieś, łatwej do skontrolowania przez
    klienta, części sprawdzać...


  • 19. Data: 2009-03-03 17:54:23
    Temat: Re: Lodówka do zabudowy
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Tue, 3 Mar 2009 17:44:56 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > Uważasz, że przypadkowo stoją na eksponowanych miejscach np w tym wielkim
    > sklepie AGD koło KFC na wrocławskich Bielanach, czy wielu innych

    Tam akurat nie byłem...

    > supermarketach AGD? Praktycznie każdy sklep AGD eksponuje właśnie Miele.

    ...ale wszędzie indziej pralki Miele stoją "w tłumie" - czasem trzeba
    pochodzić, żeby znaleźć, dobrze jeśli są zgrupowane w jednym miejscu. Na
    "wystawkach" częściej widuję sprzęt innych producentów. Nikt też klienta
    nie rozpieszcza materiałami reklamowymi. No i - LBNL - nie widziałem dotąd
    w polskich massmediach akcji reklamowych Miele, takich jak np. Whirlpoola
    czy Boscha, Amiki i in. A to decyduje o rozpoznawalności marki.

    > Znając zasady promocji, korumpowanie supermarketów przez producentów by
    > towar był ustawiony korzystniej można domyślać się przyczyn ekspozycji
    > Miele...

    Naprawdę - bywam od lat w kilkunastu wielkich i średnich sklepach z AGD i
    nigdzie nie widziałem wyróżniania marki Miele, naprawdę. gdybym jej nie
    znał skądinąd, to tylko cena mogłaby zwrócić moją uwagę - nic ponadto.

    > Nie dam jednak 400% więcej za PRALKĘ!

    A ja dam - kto mi zabroni?

    T.


  • 20. Data: 2009-03-03 18:26:17
    Temat: Re: Lodówka do zabudowy
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Tue, 3 Mar 2009 17:44:56 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > Owszem. Daję 20-50% więcej za "firmę", kiedy chodzi o renomowane urzadzenie
    > służące do podtrzymania życia czy ratowania tegoż. Tutaj nie oszczędzam.
    >
    > Nie dam jednak 400% więcej za PRALKĘ!

    No to jeszcze tak: pralka kosztuje 7600, 4x mniej to 1900. Plus powiedzmy
    30% "za firmę" daje jakieś 2500.
    Czy faktycznie jesteś w stanie kupić pralkę kosztującą 2500, która będzie
    równie dobra? Pod względem funkcji, niezawodności, długowieczności i
    jakości prania? Hałas pomijam, choć jest dla mnie ważny - musiałby się
    wypowiedzieć jakiś doświadczony serwisant.

    T.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1