  • 11. Data: 2013-10-10 22:20:18
    Temat: Re: Lokalizacja zaworów gazowych.
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    news:l371js$rnf$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie będzie, bo będzie zastawiony szafką. Plan awaryjny to wyjęcie
    > szafki na czas odbioru...

    Jeżeli jest to szafka z drzwiczkami to możesz po prostu wyciąć w tylnej
    ściance otwór, aby mieć dojście do zaworu.

  • 12. Data: 2013-10-10 22:23:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-10 22:20, uzytkownik wrote:
    > Jeżeli jest to szafka z drzwiczkami to możesz po prostu wyciąć w tylnej
    > ściance otwór, aby mieć dojście do zaworu.

    Dokladnie to pisałem chwile wczesniej. Problem z tym, że taki przepis
    mozna interpretować jak się chce i ktoś może stwierdzić że otwarcie
    drzwiczek i sięgnięcie poprzez garnki to nie jesty latwy dostęp.

  • 13. Data: 2013-10-10 22:30:33
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Dokladnie to pisałem chwile wczesniej. Problem z tym, że taki przepis
    > mozna interpretować jak się chce i ktoś może stwierdzić że otwarcie
    > drzwiczek i sięgnięcie poprzez garnki to nie jesty latwy dostęp.

    Zgadza się. Jest to zbyt subiektywne i tak naprawdę zależy czy
    zaakceptuje do kierbud.
    PINB musiałby być wyjątkowo upierdliwy, żeby sprawdzać kierownika budowy
    :)

  • 14. Data: 2013-10-11 09:29:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    On 2013-10-10 22:20, uzytkownik wrote:
> [...]
    > ściance otwór, aby mieć dojście do zaworu.

    > Dokladnie to pisałem chwile wczesniej. Problem z tym, że taki przepis

    Nie można :-)

    > i ktoś może stwierdzić że otwarcie drzwiczek i sięgnięcie poprzez garnki
    > to nie jesty latwy dostęp.

    Dokładnie tak to jest interpretowane. Zawór nie może być niczym zasłonięty -
    ma być widoczny aby w razie wypadku wystarczył rzut okiem by go
    zlokalizować.

    To że mało kto montuje zawór na wierzchu to zupełnie inna sprawa, ale
    przepis jest przepis. Ja w jednym z wynajmowanych mieszkań miałem problem bo
    mi chcieli gaz zakręcić bo poprzedni wynajmujący zamienił kuchenkę z
    sąsiednią szafką przesuwając ją o 60cm i już była za daleko od zaworu.
    Podczas okresowej kontroli bardzo długo kontroler się tego czepiał ale w
    końcu odpuścił, ale znam dwa przypadku że nie poszło tak łatwo. Raz sprawa
    dotyczyła remontu mieszkania wraz z przebudową instalacji gazowej -
    przyjechali na odbiór i nie odebrali bo zawór był za kuchenką, a raz byłą to
    spora budowa prowadzona przez dewelopera i zawory za szafkami.

    Najlepiej na czas odbioru zdemontuj jedną szafkę i już. Tak właśnie postąpił
    ten deweloper, przy ponownym odbiorze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2013-10-13 13:38:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Nie będzie, bo będzie zastawiony szafką. Plan awaryjny to wyjęcie
    > szafki na czas odbioru...

    ale kto ci ma robic jakis odbiór instalacji gazowej?

  • 16. Data: 2013-10-13 21:06:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-13 13:38, Marek Dyjor wrote:
    > ale kto ci ma robic jakis odbiór instalacji gazowej?

    1. Nadzór. 2. Gazownia.

  • 17. Data: 2013-10-14 13:58:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > 1. Nadzór. 2. Gazownia.

    Nadzór? robisz odbiór częściowy domu? w 95% nadzór budowlany nie nawiedza
    odbieranych domów jednorodzinnych.

    Gazownia? Gazownię inbteresuję papier... oświdczenie kierownika budowy ze
    instalacja jest zrobiona i protokół próby zasadniczej.