  • 1. Data: 2013-08-12 20:07:01
    Temat: Łopata do śniegu w sierpniu
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Jabłonie obrodziły w tym roku bardzo mocno. Przerywałem już dwa razy i
    tak szacuję, że 1/2 owoców zerwałem, jak miały ok 2 cm wielkości.
    Teraz w czasie suszy jabłonie zrzuciły samodzielnie masę jabłek. Czyżby
    miały jakiś mechanizm regulacyjny?
    Zbieranie ręczne opadówek nie za bardzo mi się podoba więc wziąłem
    grabie i łopatę do śniegu i tym zestawem zebrałem w pół godziny trzy
    taczki. Na dziś koniec, bo komary szaleją. Reszta jutro.
    Nie sądziłem, że łopata do śniegu tak dobrze się sprawdzi w sierpniu ;-)
    Jacek

  • 2. Data: 2013-08-12 20:43:54
    Temat: Re: Łopata do śniegu w sierpniu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

> [...]
    > taczki. Na dziś koniec, bo komary szaleją. Reszta jutro.
    > Nie sądziłem, że łopata do śniegu tak dobrze się sprawdzi w sierpniu ;-)

    Łopata do śniegu?! Można gdzieś taką kupić, ktoś tym handluje? Kiedy mnie
    w zimie śnieg przysypał, to pojechałem do sklepu i kupiłem "łopatę do
    zboża". Do śniegu nie mieli, ale wytłumaczyli mi, że ta się również nada,
    a nawet jest lepsza, bo tańsza -- obłożona niższym VAT-em. Z podobnych
    przyczyn nie mieli tam taczek, takich do wożenia zaprawy na budowie. Bo
    to takie z jednym kółkiem nazywa się "ręczny transporter rolniczy". Cement
    piaskiem i wodą też najlepiej mieszać w "mieszalniku do pasz", który gdyby
    nie był tak opisany przez fachowca, każdy by nazwał "betoniarką".

    Nie wiem, czy te różnice w podatku wciąż są aktualne, ale Tradycja jest
    chyba wciąż żywa. A teraz sierpień mamy i zniwa, więc ta łopata do zboża
    jest jak najbardziej na miejscu.

    Jarek

    --
    Szukali jej w brygadzie żniwnej