  • 1. Data: 2010-05-11 09:53:34
    Temat: Luksfery w drewnianym domku
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Wymyśliłem, że doświetlę blat kuchenny rzędem luksferów ale domek jest
    drewniany i nie bardzo wiem jak wmurować pustaki w drewnianą konstrukcję.
    Można przyjąć, że ściany jeszcze nie ma. Będę ją rozbierać i mogę zrobić
    cokolwiek. W miejscu, gdzie planuję luksfery jest belka, na której chcę je
    oprzeć. Mam wszelkie narzędzia stolarskie i frezowanie czy inne
    ksztatowanie drewna jest do przyjęcia.

    Jak połączyć pustaki z tą belką, jak połaczenie uszczelnić, w ogóle jak do
    tego podejść?

    Dodam, że budowałem już ścianki z luksferów więc zagadnienia technologiczne
    montażu nie są mi obce. Problem tylko w połaczeniu ich z drewnem.

    PC

  • 2. Data: 2010-05-11 10:09:18
    Temat: Re: Luksfery w drewnianym domku
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-11 11:53, PC pisze:
> [...]
    >
    > Dodam, że budowałem już ścianki z luksferów więc zagadnienia technologiczne
    > montażu nie są mi obce. Problem tylko w połaczeniu ich z drewnem.

    A co z estetyką? Jesteś pewien, że nie zepsujesz tymi luksferami klimatu
    drewnianego domku? Ja mam w projekcie luksfery jako doświetlenie schodów
    i właśnie myślę czym te luksfery zastąpić.

    PZDR
    Shaman

  • 3. Data: 2010-05-11 10:17:27
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    > A co z estetyką? Jesteś pewien, że nie zepsujesz tymi luksferami klimatu
    > drewnianego domku? Ja mam w projekcie luksfery jako doświetlenie schodów i
    > właśnie myślę czym te luksfery zastąpić.

    Po pierwsze to nie będą luksfery z jakich można spotkać popielniczki tylko
    piękna, gładka, biała satyna Vitrosilicon.
    Po drugie domek jest drewniany w sensie konstrukcji. Na zewnątrz tynk
    ozdobny itd.

    PC

    P.S.
    Witraż?

  • 4. Data: 2010-05-11 10:49:31
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-11 12:17, PC pisze:

    > Po pierwsze to nie będą luksfery z jakich można spotkać popielniczki tylko
    > piękna, gładka, biała satyna Vitrosilicon.
    Rzeczywiście ładniejsze od zwykłych, ale jak dla mnie to i tak nadają
    się jedynie do przychodni. Ale o gustach się nie dyskutuje - może miałem
    pecha i nie spotkałem jeszcze ładnej realizacji. Ewentualnie mógłbym się
    zastanowić nad czymś takim:
    http://www.sevesglassblock.com/mattone.php?SID=35&ID
    =579

    > Po drugie domek jest drewniany w sensie konstrukcji. Na zewnątrz tynk
    > ozdobny itd.
    Nie znam się, ale myślę, że jak rozwiążesz problem mocowania prętów
    zbrojeniowych to resztę podpowie Ci doświadczenie.

    > P.S.
    > Witraż?
    Raczej nie.. Gdybym potrzebował tych pustaków kilka to kupiłbym coś
    drogiego ale niestandardowego - np. właśnie Seves w metalowych oprawkach
    :) Ale niestety potrzebuję znacznie więcej niż kilka..

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2010-05-11 13:31:19
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Nie wiem czy zaglądałeś do galerii:
    http://www.vitrosilicon.com.pl/gallery/showList/111?
    lang=pol
    Luksfery są wdzięcznym materiałem budowlanym i można poimprowizować.
    Połączyć kolory, wzory lub wielkości. Ja mam w mieszkaniu łuk z luksferów.
    Zakrywa kącik na ubrania i jednocześnie stanowi dyskretne, wieczorne
    oświetlenie.

    PC

  • 6. Data: 2010-05-11 15:12:05
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-11 15:31, PC pisze:
> [...]
    > Połączyć kolory, wzory lub wielkości. Ja mam w mieszkaniu łuk z
    > luksferów. Zakrywa kącik na ubrania i jednocześnie stanowi dyskretne,

    tak, tak.. przeglądnąłem chyba wszystkie w miarę łatwo dostępne galerie
    na necie po tym, jak zacząłem mieć wątpliwości co do szklanych pustaków
    w moim projekcie. I jedynie niestandardowe SEVES mogły by mnie skusić. W
    garażu i owszem, w kuchni jako ścianka.. czemu nie, w budynkach służby
    zdrowia i innej użyteczności publicznej.. super, ale nie w domu jako
    doświetlenie - w tym celu jakoś mi zupełnie nie podchodzą. Jak dla mnie
    pustaki szklane są albo zbyt czyste i sterylne albo zbyt bylejakie (te
    gorszej jakości).

    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2010-05-12 09:13:37
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

> [...]
    > doświetlenie - w tym celu jakoś mi zupełnie nie podchodzą. Jak dla mnie
    > pustaki szklane są albo zbyt czyste i sterylne albo zbyt bylejakie (te

    Mam pytanie trochę inne odnośnie luxferow. Jak jest w przypadku
    luksferów/pustaków szklanych z termoizolacją. Chciałbym w domu okno na zew.
    ( 1,5m x 0,8m ) wsadzić pustaki szklane/ luxfery. Czy dobrze chronia przed
    zimnem, czy może jednak będą straty ciepła w domu dosyć duże ? Czy
    wspólczynnik jest dobry?

    Tomek

  • 8. Data: 2010-05-12 09:18:28
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Za stroną producenta:
    http://www.vitrosilicon.com.pl/static_page/show/86?l
    ang=pol

    Współczynnik przenikania ciepła: U=2,97 [W/m2 x K]

    PC

  • 9. Data: 2010-05-12 17:21:54
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Maj, 11:53, "PC" <l...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Dodam, że budowałem już ścianki z luksferów więc zagadnienia technologiczne
    > montażu nie są mi obce. Problem tylko w połaczeniu ich z drewnem.

    pewnie nie pomoge wiele ale podesle cie na forum stolarskie:
    http://www.e-manta.eu/forum/
    Sprobuj tam zapytac. Pewnie ci cos zajawia i postrasza problemami :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 10. Data: 2010-05-13 08:07:28
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    A gdyby tak zakryć belkę górną i dolną odpowiednio wyprofilowaną blachą do
    obróbki blacharskiej, blachę wkleić na klej elastyczny a na niej montować
    pustaki?

    Widzicie jakieś przeciwwskazania?

    PC