  • 1. Data: 2011-03-04 20:34:14
    Temat: "Łupak" do drewna
    Od: wolim <n...@t...pl>

    No witam.
    Szukałem na alledrogo siekiery do rozłupywania i znalazłem dziwne
    urządzenie...

    http://allegro.pl/lupak-z-regulowanym-ciezarem-fiska
    rs-121100-i1471843165.html

    Czy ktoś mógłby mnie oświecić jak toto działa? Z rysunków niewiele
    wynika, tym bardziej, że w opisie urządzenia stoi, że nie wymaga
    używania siły fizycznej :)

    Pozdry,
    MW

  • 2. Data: 2011-03-04 21:17:01
    Temat: Re: "Łupak" do drewna
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "wolim" <n...@t...pl> wrote:
> [...]
    > bardziej, że w opisie urządzenia stoi, że nie wymaga używania siły fizycznej

    Wystarczy siła woli? :)
    Ciekawe. Nowość jakaś musi być, może w castoramie już mają.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-03-04 21:22:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartek wrote:

    rs-121100-i1471843165.html

    > Wystarczy siła woli? :)
    > Ciekawe. Nowość jakaś musi być, może w castoramie już mają.

    imho to jest młotek dynamiczny...

    na trzpieniu jeździ ciężarek, rozpędzasz go i jak sie zatrzymuje w pozycji
    końcowej to przekazuje energię do klina wbijającego się w drewno.

  • 4. Data: 2011-03-05 12:11:22
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Mar 2011 22:22:00 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > na trzpieniu jeździ ciężarek, rozpędzasz go i jak sie zatrzymuje w pozycji
    > końcowej to przekazuje energię do klina wbijającego się w drewno.

    No, jak to nie wymaga sily fizycznej, to ja dziekuje - wole moje siekiery i
    kliny.

    --
    Maciek

  • 5. Data: 2011-03-05 12:13:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Mar, 21:34, wolim <n...@t...pl> wrote:
> [...]
    rs-121100-i147184...

    > Czy ktoś mógłby mnie oświecić jak toto działa? Z rysunków niewiele

    Nie wyglupiaj sie tylko kupuj najwiekszego Fiskarsa do lupania. Bedzie
    pan zadowolony :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-03-05 14:18:48
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-03-05 13:13, Adam pisze:

    rs-121100-i147184...

    > Nie wyglupiaj sie tylko kupuj najwiekszego Fiskarsa do lupania. Bedzie
    > pan zadowolony :)
    > pozdr.

    Ja nie mam nawet zamiaru tego czegoś kupować... tak tylko się natknąłem
    i pytam jak to może działać :)

    Pozdry,
    MW

  • 7. Data: 2011-03-05 23:31:43
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-03-04 21:34, wolim pisze:
    > Czy ktoś mógłby mnie oświecić jak toto działa? Z rysunków niewiele
    > wynika, tym bardziej, że w opisie urządzenia stoi, że nie wymaga
    > używania siły fizycznej :)

    stoi "dużej siły fizycznej"

    Sierp

  • 8. Data: 2011-03-07 06:22:32
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości
    > stoi "dużej siły fizycznej"

    ja tam widzę "sity" :-)

  • 9. Data: 2011-03-07 17:45:11
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    Z rysunków niewiele
    > wynika, tym bardziej, że w opisie urządzenia stoi, że nie wymaga używania
    > siły fizycznej :)

    jak nie wymaga siły to dla dziewczyn.....

  • 10. Data: 2011-03-07 20:07:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:
> [...]
    >
    > Czy ktoś mógłby mnie oświecić jak toto działa? Z rysunków niewiele
    > wynika, tym bardziej, że w opisie urządzenia stoi, że nie wymaga

    szukałem z ciekawości na stronie Fiskarsa i ...

    nie znalazłem czegoś takiego, chyab podeślę ten link do ich działu
    sprzedarzy, bo pewnie nawet nie wiedza, że coś takiego produkują.