  • 31. Data: 2010-08-15 17:32:59
    Temat: Re: MDF czy plyta wiorowa?
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    news:3702c902-f241-4c1a-a1ca-cba0ebb5746f@l14g2000yq
    l.googlegroups.com...
    > Typowy rzemieslnik wykonujacy meble kuchenne czy szafy na wymiar nie tnie
    > ani nie okleja plyt tylko zamawia je w specjalizowanych firmach. U mnie
    > jest to np. Dorex (http://dorex.net.pl/menu/uslugi). Drugi "poziom" to
    > male, kilkuosobowe firmy, które maja juz swoje maszyny i sami oklejaja i
    > tna.

    U mnie jest chyba ten 2 poziom bo nawet pokazywal mi jak je maluja lub
    oklejaja. Tylko czy to daje jakakolwiek gwarancje?
    ----------

    Oni dają nawet 10 lat gwarancji, ale za rok ta firma już nie będzie istnieć,
    a na jej miejsce będzie inna z tą samą ofertą.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 32. Data: 2010-08-15 17:35:40
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-14 22:52, Kadar pisze:
    > zaproponuja a nie to co ja chcialbym, zeby bylo. Tyle, ze tu korpusy
    > robia z MDF co wydaje mi sie materialem znacznie trwalszym i
    > stabilniejszym.
    > Co wybrać?
    Na korpusy tylko plyte wiorowa.
    Nic nie uzasadnia stosowania MDF-a na korpus.
    Ani wytrzymalosc (wior spokojnie udzwignie pare ton) ani rzekoma
    odpornosc na blizej nieokreslone czynniki.
    MDF/HDF stosuje sie na fronty aby zmniejszyc do minimum koniecznosc
    szpachlowania niedokladnosci krawedzi po frezowaniu. Frezarka lubi
    wyrywac wieksze kawalki wiora na rogach.

    Reasumujac na korpus tylko i wylacznie wior.
    Cena to okolo 110-135 zl za formatke 2.8 x 2.07 m.
    Wybor wzorow przeogromny.

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 33. Data: 2010-08-15 20:29:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-08-2010 o 15:37:52 William Bonawentura <n...@m...nie.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wycenę FRONTÓW za m2 robi każdy ich producent. Tobie się chyba pomyliło
    > z wyceną za mb kuchni. Ponieważ w typowej zabudowie kuchni ilość FRONTÓW
    > robionych na wymiar nie przekracza 20% ich ogólnej ilości, zaś cena
    > frontu w szafce to ok. 30% materiału to ogólnie zrobienie kuchni "na
    > wymiar" nie powinno podnieść jej ceny o więcej niż 5%.
    Ty gdybasz a ja ostatnio robiłem kuchnię i tyle w tym temacie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 34. Data: 2010-08-15 20:42:53
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości
    > Co do IKEI i jej podobnych to nie ma co sie oszukiwac ze jezeli mówimy o
    > meblach to klientów tam sprowadza cena nie jakosc a o indywidualnosci nie
    > bede wspominal.

    Nieindywidualiści muszą sztucznie kreować swój indywidualizm przez nietypowe
    meble.

  • 35. Data: 2010-08-15 20:58:46
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Jan Werbiński nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Dlatego napisałem o Ikei.
    > Markowe i w umiarkowanej cenie. Wysoka jakość i trwałość. Rekordowo długa
    > gwarancja. Elastyczność konfiguracji. Dostępność większości elementów po
    > latach umożliwia przeróbki i rozwój w czasie.

    Tylko kupując Ikeę skazujesz się na ichniejsze wymiary, które nie są
    kompatybilne z żadnym istniejącym systemem na świecie.
    Przem

  • 36. Data: 2010-08-16 02:05:53
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jan Werbiński nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >
    > Tylko kupując Ikeę skazujesz się na ichniejsze wymiary, które nie są
    > kompatybilne z żadnym istniejącym systemem na świecie.
    > Przem

    Systemem czego?
    AGD pasuje. Ikea ma szafki o szerokości od 30 do 80 cm, co 10 cm. Głębokość
    pełne 60. Szafki z innej tańszej firmy mają te same szerokości różniące się
    o 10 cm. Szafki z firmy robiącej na wymiar również mają szerokości różniące
    się o 10 cm.
    Co nie jest zgodne z istniejącym systemem? Jakim systemem?

  • 37. Data: 2010-08-16 08:05:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Lew pisze:

    > Na korpusy tylko plyte wiorowa.

    A jak ktoś ma kasę - sklejkę :)

    Mam zdobyczne staaaaaaaaaaaaaaaaaaaare biurko robione ze sklejki.

    Ogromne, wygodne a dużo lżejsze od znacznie mniejszych wiórowych.

    I odporniejsze - trochę postało "pod chmurką" i muszę tylko blat odnowić
    (który zresztą i tak był wcześniej uszkodzony mechanicznie).

  • 38. Data: 2010-08-16 08:59:12
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 16 Sie, 04:05, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:
> [...]
    > się o 10 cm.
    > Co nie jest zgodne z istniejącym systemem? Jakim systemem?

    Nie do końca IKEA ma wszystkie wymiary ale na pewno da się wszystko
    jakoś dopasowac do prawie każdej kuchni.
    Jak ktos nie widział mebli KUCHENNYCH z IKEA to lepiej żeby ich nie
    krytykowal, są zdecydowanie lepiej zrobione niz pozostałe (wiem bo mam
    jedne i drugie) a w dodatku okucia sa z Bluma a to jedne z najlepszych
    okuć. Mnie kuchnia z IKEA wynisoła jakieś 40% tanij niż kuchnia
    zamawiana u stolarza z podobnym standardem wykończenia i okuć.
    Na pewno nie jest tak uniwersalna jak robiona na wymiar ale nie można
    powiedzieć że jest złej jakości.
    Ja polecam.

    QbaB

  • 39. Data: 2010-08-16 09:08:15
    Od: janek <k...@o...pl>

    On 15 Sie, 22:42, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:
    > Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w
    wiadomościnews:i48qd7$4ke$1@inews.gazeta.pl...

    > Nieindywidualiści muszą sztucznie kreować swój indywidualizm przez nietypowe
    > meble.
    Ale głupota sam to wymyślasz? Z takim podejściem to żylibyśmy w
    szarych blokach i ubierali w niebieskie mundurki .
    Jan

  • 40. Data: 2010-08-16 09:37:14
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...
> [...]
    Ale głupota sam to wymyślasz? Z takim podejściem to żylibyśmy w
    szarych blokach i ubierali w niebieskie mundurki .

    ---------

    Za to żyjecie w kolorowych blokach, myślicie jednocześnie to samo (np
    ostatnia żałoba) i kupujecie w tych samych sieciowych sklepach.