  • 1. Data: 2010-03-11 04:11:38
    Temat: MEBLE OGRODOWE
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    From: "Panslavista" <p...@i...pl>
    Subject: MEBLE OGRODOWE
    Date: 11 marca 2010 05:00

    Dosyć stylowo wyglądają nogi do stołu, ławek, gril z żeliwa. Na zimę
    można blat i siedziska odłączyć od nóg i schować - dłużej zachowają wygląd i
    użyteczność.
    Ze względu na materiał takie nogi zachowują lekkość wyglądu:
    http://www.zielinski.waw.pl/store/easyshop.cgi?vid=x
    txfphkmcwropkhyxrrlnvpfsrjbopis&com=IT/2&kategoria=1
    7

    http://www.zielinski.waw.pl/store/easyshop.cgi?vid=x
    txfphkmcwropkhyxrrlnvpfsrjbopis&com=IT/2&kategoria=2
    0

    Wygodniejsze są krzesła niż ławy, zwłaszcza dla dzieci i osób starszych:
    http://www.zielinski.waw.pl/store/easyshop.cgi?vid=x
    txfphkmcwropkhyxrrlnvpfsrjbopis&com=IT/2&kategoria=1
    9

    http://www.odlewnia.sarzyna.pl/

    http://www.swiatodlewow.com.pl/lawki.htm
    http://www.swiatodlewow.com.pl/Meble%20ogrodowe/baro
    k.jpg
    http://www.swiatodlewow.com.pl/oswietlenie.htm

    Pod tymi adresami znaleźć można kociołki i ruszty do gotowania i smażenia w
    ogrodzie, a nawet piec, króry obie te funkcje skutecznie wypełni, a jeżeli
    ktoś ma swój sad lub łatwy dostęp do sezonowych owoców może smażyć
    marmolady, powidła czy suszyć owoce, grzyby, czy nawet wędliny:

  • 2. Data: 2010-03-11 19:40:39
    Temat: Re: MEBLE OGRODOWE
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 05:11:38 +0100, Panslavista napisał(a):

> [...]
    > ktoś ma swój sad lub łatwy dostęp do sezonowych owoców może smażyć
    > marmolady, powidła czy suszyć owoce, grzyby, czy nawet wędliny:

    Mam komplet podobny - stół, 2 ławki z oparciem i fotel:
    http://www.zielinski.waw.pl/store/easyshop.cgi?vid=x
    txfphkmcwropkhyxrrlnvpfsrjbopis&com=PT/682
    Stolarz dorobił drewniane elementy do przykręcenie na siedzenia i oparcia
    oraz na blat stołu. Pomalowałam drewniane elementy lakierem do łodzi, a
    metalowe młotkowym brązowym Hammerite'm i jest super :-)
    --

    Ikselka.

  • 3. Data: 2010-03-12 05:38:21
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > oraz na blat stołu. Pomalowałam drewniane elementy lakierem do łodzi, a
    > metalowe młotkowym brązowym Hammerite'm i jest super :-)

    Dokładnie - drewno musi być dobrze nasycone lakierem, zwłaszcza w miejscach
    łączeń z inną deską czy nawet z metalem, także otwory na śruby i wkręty,
    gdyż korozja, bakterie i grzyby szybko je zniszczą. Warto więc szpachlować
    wszelkie otwory od góry papką lakieru i trocin - to nie tylko maskowanie,
    podobnie deski i listwy - wyfrezować wzdłuż brzegów (od spodu) rowki,
    tworząc okapy - nie pozwolą na zaciekanie wody na całą szerokość deski czy
    listwy, a zostawiony pasek przy samym brzegu nie utrzyma wody ze skroplin
    czy opadowej zbyt dużo, a więc będzie wysychał szybko...
    Trzeba pamiętać, aby zrobić coś w rodzaju daszka z listew lub drutu z
    folią, ale taką, na której woda nie będzie się od spodu skraplać. Absolutnie
    nie przykrywamy stołu i innych mebli folią bezpośrednio - wilgoć pod nią
    skuteczniejsza będzie od opadów. Ten daszek za niewielkie pieniądze może być
    zrobiony z plandeki poliestrowej, ważne, aby nie leżała ona płasko, a miała
    dość duży kąt - dla szybkiego spływu wody lub zsuwania się śniegu - wtedy
    meble ogrodowe będą mogły być cały rok w miejscu ustawienia. W końcu daszek
    i plandeka są daleko lżejsze i można je poskładać...

  • 4. Data: 2010-03-12 15:05:51
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    On 3/12/2010 12:38 AM, Panslavista wrote:

    > Dokładnie - drewno musi być dobrze nasycone lakierem, zwłaszcza w miejscach
    > łączeń z inną deską czy nawet z metalem, także otwory na śruby i wkręty,
    > gdyż korozja, bakterie i grzyby szybko je zniszczą.

    Dobre drewno nie musi. Moje meble zrobione z "western red cedar"
    (Thuja plicata) bez żadnego lakieru stoją na dworze około 10 lat
    i jeszcze jakoś się trzymają.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 5. Data: 2010-03-14 17:36:13
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Mar 2010 10:05:51 -0500, Michal Misiurewicz napisał(a):

    > Dobre drewno nie musi. Moje meble zrobione z "western red cedar"
    > (Thuja plicata) bez żadnego lakieru stoją na dworze około 10 lat
> [...]

    Moje najpierw potraktowałam Drewnochronem, potem nasyciłam lakierem do
    łodzi kilkakrotnie, zwłaszcza te miejsca, gdzie były poprzeczne przekroje
    przez słoje oraz miejsca, gdzie sa otwory na wkręty. Nic się nie dzieje -
    jakiś 7 rok.
    --

    Ikselka.