  • 1. Data: 2011-02-20 02:27:49
    Temat: MPZP - neispełnione warunki - co zrobić
    Od: "amba" <a...@m...pl>

    deweloper oddał osiedle z ilością miejsc parkingowych niezgodną z miejscowym
    planem zagospodarowania. Współczynnik powinien być min 1,2 a jest mniej
    (brakuje kilku miejsc, trudno mi wyliczyć chyba ze dwóch). Co zrobić?

  • 2. Data: 2011-02-20 07:37:54
    Temat: Re: MPZP - neispełnione warunki - co zrobić
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-02-20 03:27, amba pisze:
> [...]
    > miejscowym planem zagospodarowania. Współczynnik powinien być min 1,2 a
    > jest mniej (brakuje kilku miejsc, trudno mi wyliczyć chyba ze dwóch). Co

    To jest maksimum, nie minimum.

  • 3. Data: 2011-02-20 11:11:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To jest maksimum, nie minimum.

    Czyli można zrobić 1szt (słownie jedno) na całe osiedle? Puknij sie w czoło
    :-) I po prostu przyjmij do wiedomosci co pisze watkotwórca.

    A co do meritum: problem jest dorobić te dwa miejsca parkingowe?

    b.

  • 4. Data: 2011-02-20 11:20:54
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-02-20 12:11, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Czyli można zrobić 1szt (słownie jedno) na całe osiedle? Puknij sie w
    > czoło :-) I po prostu przyjmij do wiedomosci co pisze watkotwórca.

    Tak, może zrobić jeśli znajdzie inne uzasadnienie że mieszkańcy nie będą
    posiadać samochodu i będzie tego przestrzegał ale na liczbę mieć wpływ
    też wiele innych rzeczy niż tylko MPZP.

  • 5. Data: 2011-02-20 11:38:22
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-02-20 12:11, Budyń pisze:

    > Czyli można zrobić 1szt (słownie jedno) na całe osiedle? Puknij sie w
    > czoło :-) I po prostu przyjmij do wiedomosci co pisze watkotwórca.

    Pewnie można, tylko kto tam kupi mieszkanie.

    Tak podywaguję, bo nie widziałem WSZYSTKICH MPZP ale we wszystkich,
    które widziałem raczej określono maksymalne wartości jakiś parametrów -
    np. maksymalną wysokość zabudowy, maksymalne pokrycie terenu zabudową
    itp. itd.
    Plany raczej ograniczają zapędy inwestorów do "zabetonowania"
    przestrzeni niż określają minimum tego zabetonowania.

    --
    M.

  • 6. Data: 2011-02-20 14:10:35
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Czyli można zrobić 1szt (słownie jedno) na całe osiedle? Puknij sie w
    > czoło :-)

    Sam się puknij. Mowa o współczynniku, nie o ilości miejsc. Współczynnik
    mówi, ile M.P. przypada na jedno mieszkanie na osiedlu.

    J.

  • 7. Data: 2011-02-20 20:26:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2011 12:38, Skimir pisze:

    > Pewnie można, tylko kto tam kupi mieszkanie.

    Osiedlami się nie interesowałem, ale z tego co słyszałem, to już nie można.

    Podobnie jak budując domek jednorodzinny musisz mieć wyznaczone na
    posesji miejsca do parkowania (minimum dwa, OIDP).

    W sumie dość słuszne przepisy, chociaż w praktyce to wygląda tak, że
    ludzie budują sobie garaże, trzymają w nich opał i inne rupiecie, a ja
    muszę robić slalom między samochodami, bo parkują na ulicy.

  • 8. Data: 2011-02-21 10:29:15
    Od: "amba" <a...@m...pl>

    "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
    > Tak, może zrobić jeśli znajdzie inne uzasadnienie że mieszkańcy nie będą
    > posiadać samochodu i będzie tego przestrzegał ale na liczbę mieć wpływ też
    > wiele innych rzeczy niż tylko MPZP.

    cytując za PZP:
    Ustala się wskaźniki parkingowe do obliczania zapotrzebowania inwestycji na
    miejsca postojowe dla samochodów osobowych.
    1. Budynki mieszkalne wielorodzinne 1 mieszkanie MIN 1,2

    W tym planie dla wszystkich innych typów zabudów też są zdefiniowane minima,
    jedynie dla moteli jest podane dokładnie ile.

  • 9. Data: 2011-02-21 10:32:13
    Od: "amba" <a...@m...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > A co do meritum: problem jest dorobić te dwa miejsca parkingowe?

    Budyń, ale zapłacisz za ich wykonanie? :p
    Może być nie można bo: obiektywnie: do bilans terenu, subiektywnie: bo
    ukształtowanie zabudów (trudność manewru/wjazdu, brak zgody wspólnoty etc
    no i oczwiście kasa!!!

    Ale po co MPZP ustala wskaźnik? żebyśmy kupili osiedle gdzie jest brak
    infrastruktury i sobie to budowali sami albo funkcjonowali w sposób
    ograniczony poniżej minimalnych standardów?

    Co zrobić skoro deweloper nie dotrzymał wskaźnika? Jaki urząd tym zawiaduje?

  • 10. Data: 2011-02-21 10:45:48
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "amba" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ograniczony poniżej minimalnych standardów?
    >
    > Co zrobić skoro deweloper nie dotrzymał wskaźnika? Jaki urząd tym

    lokalny PINB (ten kto wydał pozwolenie na budowę)
    zgłoś czym prędzej (najlepiej przed zakończeniem budowy, a już na pewno
    przed zawiązaniem sie wspólnoty mieszkaniowej)