  • 51. Data: 2011-12-14 07:21:51
    Temat: Re: Magazynowanie energii latem...
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4ee74750$0$1456$65785112@news.neostrada.pl...

    > kluczową rplę w tym przedsiębiorstwie odgrywa słowo "komunalne", czyli
    > jakaś
    > "państwowa" firma,
    Komunalne to nie państwowe. Określenie komunalne odnosi się do zakresu
    działalności i osobiście znam co najmniej dwie firmy komunalne będące
    spólkami całkowicie prywatnymi. Komunalne oznacza, że przedsiębiorstwo
    zajmuje się obsługą potrzeb komunalnych, czyli potrzeb życiowych zbiorowości
    mieszkańców: wywozem i utylizacją śmieci, dostawami wody, odprowadzaniem i
    oczyszczaniem ścieków, konserwacją terenów zielonych, sprzątaniem, w
    niektórych przypadkach włącza się także w ten zakres także usługi
    pogrzebowe.

    Firmy takie działają jako spółki prawa handlowego będąc także właśnością jak
    to określasz "państwową" (ciekawe co przez to rozumiesz) i jako takie muszą
    w swej działalności kierować się zapisami KH. Myślisz że utrzymywanoby
    ogromne spółki nie wychodzące na swej działalności nawet na "zero" czyli nie
    pokrywające swych kosztów ?
    Podział zysków , zatrudnianie i wynagrodzenia pracowników jest sprawą
    właściciela i zarządu spółki spółki. Stanowiska i kasa trafiają w ręce osób
    które m.in. wskazujesz w wyborach więc po co ta piana ?
    --
    Jackare

  • 52. Data: 2011-12-14 13:03:35
    Od: <news>

    Użytkownik "Jackare" napisał:
> [...]
    > utrzymywanoby ogromne spółki nie wychodzące na swej działalności nawet
    > na "zero" czyli nie pokrywające swych kosztów ?

    tak, od dziesięcioleci się tak robiło za komuny a obecnie eurokołchoz coś ci
    mówi?

    > więc po co ta piana ?

    o to jaki podatek ta niby prywatna firma płaci za wytwarzanie owego biogazu,
    oraz jaki podatek płaci od wytwarzanego prądu generatorami zasilanymi owym
    gazem?

  • 53. Data: 2011-12-15 13:38:09
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > tak, od dziesięcioleci się tak robiło za komuny a obecnie eurokołchoz coś
    > ci mówi?

    To już wprawdzie OT i NTG więc piszę ostatni raz w tej materii:
    Ile miałeś lat "za komuny" ? Czy potrafisz rozróżnić pojęcia
    "porzedsiębiorstwo państwowe" i "spółka prawa handlowego" (nawet jeżeli
    właścicielem tej ostatniej jest skarb państwa)
    Co wiesz o podatkach pobieranych za komuny, ich wysokości i sposobie
    redystrybucji środków. Ja nic i chyba na palcach jednej ręki możnaby
    policzyć osoby które coś szczegółowego na ten temat wiedzą - podatków
    bezpośrednich, a zwłaszcza podatku dochodowego większość ludzi nie płaciła,
    więc nikt nie wiedział i się specjalnie nie interesował jaka jest jego
    wysokość i jak jest redystrybuowany.

    > o to jaki podatek ta niby prywatna firma płaci za wytwarzanie owego
    > biogazu, oraz jaki podatek płaci od wytwarzanego prądu generatorami
    > zasilanymi owym gazem?

    Nie wiem ale mogę napisać co zgaduję:
    zgaduję że ten podatek jest albo minimalny albo nie istnieje gdyż prąd jest
    odsprzedawany W CAŁOŚCI do sieci publicznej i płaci najwyżej CIT od zysków
    ze sprzedaży. Zgaduję też że podatek ten byłby wysoki i bardzo zniechęcający
    gdyby firma ta korzystała bezpośrednio sama z produowanej przez siebie
    energii elektrycznej. Mogę też zgadywać że firma ta być może otrzymała
    jakieś dofinansowanie (z UE lub inne) na produkcję ekologicznej energii i
    choć osobiście nie jestem zwolennikimem obecnego ekoterroru to
    dofinansowanie tego typu projektów popierałbym głosując obydwiema rękami -
    odzyskiwane jest coś co i tak wydziuela się z zalegających stert śmieci

  • 54. Data: 2011-12-15 15:09:16
    Od: <news>

> [...]
    > podatku dochodowego większość ludzi nie płaciła, więc nikt
    > nie wiedział i się specjalnie nie interesował jaka jest jego

    hói cię obchodzi ile miałem lat za komuny, jak nie masz pojęcia to się
    dowiedz od dziadka lub babki, chyba że są tak samo niekumate jak ty, widzę
    ze jesteś starym komuchem którego w oczy kole to co było i co wtedy robił,
    myślisz że jak umrą wszyscy co pamiętają komunę to pamięć zaginie?
    jesteś śmieszny i błaźnisz się publicznie!
    pewnie ci się to w głowie nie mieści ale ja wiem że w 1611 roku miał miejsce
    hołd ruski przed Zygmuntek III Wazą, mimo że na 100% nikt z tamtego okresu
    już nie żyje!

    > Nie wiem ale mogę napisać co zgaduję:

    jak nie wiesz to weź się kurwa dowiedz!!!
    a nie wypisuj tutaj dwoje farmazony i pobożne życzenia, dodam tylko że
    podatki są tak wysokie żeby produkcja gazu i prądu się nie opłacała, żeby
    taniej było kupić koszmarnie drogo od monopolisty, no chyba że ktoś nie
    płaci podatków, ale takie rzeczy uchodzą tylko kolesiom do koryta!

  • 55. Data: 2011-12-15 15:25:32
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >płaci podatków, ale takie rzeczy uchodzą tylko kolesiom do koryta!

    Przenieś się z tym swoim chamskim językiem i głupotami które wypisujesz na
    jakąś inna grupe.
    W piaskownicy takiego języka nie używaj bo Tobie któryś z rodziców do tyłka
    nakopie.

  • 56. Data: 2011-12-15 15:58:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >aleś mnie nastraszył Krysiu, ojojoj!
    >poza tym jak zwykle nic w temacie?

    Mam nadzieje że równie szybko znikniesz z tej grupy tak jak sie na niej
    pojawieś
    A kysz.

  • 57. Data: 2011-12-15 15:59:18
    Od: <news>

  • 58. Data: 2011-12-15 19:44:38
    Od: <news>

    Użytkownik "Kris" napisał:

    > Mam nadzieje że równie szybko znikniesz z tej grupy
    > tak jak sie na niej pojawieś A kysz.

    ja wcale tutaj przesiadywać tak jak ty nie zamierzam, mam wiele ciekawszych
    zajęć niż gadanie z kimś kto nie ma nic do powiedzenia a na dodatek z kimś
    kto jak widać żadko na budowach bywa bo budowlana gwara go razi, nara.

  • 59. Data: 2011-12-16 04:03:05
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > Myślę, że szybciej potaniej technologia fotowoltaiczna i pojemne
    > akumulatory, a wtedy solary odejdą do lamusa.

    ogniwa tak, akumulatory bardzo wątpie

  • 60. Data: 2011-12-16 04:20:08
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    ja cie bardzo przepraszam ale czemu wchodzisz w dyskusje z trolem....