  • 41. Data: 2022-02-13 23:24:12
    Temat: Re: Mała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > tylko pompy ciepla Peltiera to przyszlość
    >
    > Żadnej sprężarki, żadnego syfu co się psuje i wibruje i psuje się od wibracji, bo
    musi.

    15kW na peltierach, no powodzenia życzę.

  • 42. Data: 2022-02-13 23:35:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 13.02.2022 o 22:35, a a pisze:

    > tylko pompy ciepla Peltiera to przyszlość
    >
    > Żadnej sprężarki, żadnego syfu co się psuje i wibruje i psuje się od wibracji, bo
    musi.

    Peltiery? To już jest przeżytek. Teraz na topie są generatory
    torsyjno-orgonowe. Żadnych elementów ruchomych, żadnego prądu i żadnego
    dostarczania dodatkowej energii. Generator wyłapuje energię orgonu,
    którą mamy całkowicie za darmo. Potrafią także wychwytywać smog
    elektromagnetyczny chroniąc nas przed tym smogiem, a jednocześnie robiąc
    z niego użytek.

    Żeby było ciekawiej to na Allegro są już dostępne akumulatory orgonu.

  • 43. Data: 2022-02-14 00:26:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 13 lutego 2022 o 23:24:15 UTC+1 Irek.N. napisał(a):

    > 15kW na peltierach, no powodzenia życzę.
    Nie jest problemem zrobienie pompy ciepła na peltierach żeby miała 15 czy 150 kW.
    Problemem jest zrobienie zeby miała COP powyżej 1.

  • 44. Data: 2022-02-14 07:47:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Basen mam owalny, po prostokącie to będzie jakieś 10 x 4,5 x 1,2m.
    > Wlazło ponad 52m3 wody.
    > Jak to liczyłem na jesieni to mi wychodzi PC jakieś 14-16kW mocy grzewczej.
    > Nówka to jakieś 8-10k PLN. Za tyle mam 2 tygodnie dla dwóch osób przy
    > basenie z wodą 32st. w pierwszej linii brzegowej na południu Hiszpanii :-)

    Basen był tańszy?

  • 45. Data: 2022-02-14 08:11:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/02/2022 19:15, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Pod poprzedni basen kładłem styro podłogowy - nic się z nim nie działo.

    No właśnie u mnie też nic, do momentu rozpoczęcia grzania :/

  • 46. Data: 2022-02-14 08:17:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 08:11 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > No właśnie u mnie też nic, do momentu rozpoczęcia grzania :/

    A to był XPS - taki niebieski/różowy czy zwykły styro "podłogowy"?

  • 47. Data: 2022-02-14 08:19:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 07:47 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Basen był tańszy?

    dobra, już dobra - nie drążmy tematu :-)

    TG

  • 48. Data: 2022-02-14 08:19:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/02/2022 08:17, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > A to był XPS - taki niebieski/różowy czy zwykły styro "podłogowy"?

    Zwykły. XPS był a drogi. Coś by pomógł?

    Swoją drogą mam osiadającą, pewnie z tych samych powodów, podłogę w
    łazience, gdzie w ogrzewanie podłogowe wciskałem czasami powyżej 50C.

  • 49. Data: 2022-02-14 08:55:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.02.2022 08:19, heby wrote:
    > Zwykły. XPS był a drogi. Coś by pomógł?

    Jeżeli w rurki wpuszczasz 50C to na pewno przyczyną nie jest
    temperatura. XPS jest bardziej sprasowany, ale ciągle ten sam materiał.

    > Swoją drogą mam osiadającą, pewnie z tych samych powodów, podłogę w
    > łazience, gdzie w ogrzewanie podłogowe wciskałem czasami powyżej 50C.

    "Styropian jest odporny na długotrwałe działanie wysokich temperatur,
    (do 80 stopni Celsjusza, choć dopuszcza się również krótkotrwały kontakt
    styropianu z temperaturą do ok. 100 stopni Celsjusza)."

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 50. Data: 2022-02-14 09:13:07
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.02.2022 16:08, heby wrote:
    > To bez znaczenia w sumie. W baniaku musi być 40+ i to wystarcza do
    > normalnego użytkowania. To się utrzumuje przez cały rok, bez dodatkowego
    > obwodu grznia przez pompę tylko cwu.

    Jeżeli potrzebujesz ciągle 40+ to faktycznie nie odczuwasz. Ale przy
    potrzebach które opisałeś, to PC pewnie chodzi od sasa do lasa 24/7/356.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz