  • 1. Data: 2009-10-10 06:46:57
    Temat: Maliny - cięcie
    Od: "leku" <l...@p...wprost.pl>

    Witam,
    Kiedy powinno się prawidłowo ciąć maliny owocujące na pędach
    jednorocznych ? Mam odmianę Polana.
    Na jakiej wysokości od ziemi powinno się je ciąć ?

    pozdrawiam
    leku

  • 2. Data: 2009-10-10 09:30:54
    Temat: Re: Maliny - cięcie
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "leku" szuka leku na maliny:

    > Witam,
    > Kiedy powinno się prawidłowo ciąć maliny owocujące na pędach
    > jednorocznych ? Mam odmianę Polana.
    > Na jakiej wysokości od ziemi powinno się je ciąć ?

    Wycinasz przy samej ziemi pędy zdrewniałe, dwuletnie (te suche badyle).
    Możesz zrobić to teraz (no może po pierwszych przymrozkach, bo przynajmniej
    u mnie jeszcze jakaś tam malinka wisi a krzaczku) lub na wiosnę.
    Pozostawiasz zupełnie bez cięcia pędy jednoroczne, które wytniesz w
    przyszłym roku jako dwuletnie, pozostawiając znowu tylko jednoroczne. I tak
    w koło Macieju;-)

    Zdroofka Johnny

  • 3. Data: 2009-10-10 12:30:22
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    johnny wrote:

    > u mnie jeszcze jakaś tam malinka wisi a krzaczku

    Jakieś leniwe ptaki w Twoich okolicach...

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 4. Data: 2009-10-10 14:29:47
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:hapks5$osj$1@nemesis.news.neostrada.pl johnny
    <j...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > które wytniesz w przyszłym roku jako dwuletnie, pozostawiając znowu
    > tylko jednoroczne. I tak w koło Macieju;-)

    Hejka. Oj, Johnny, Johnny piep..ysz jak potłuczony. :-) Przecież leku
    pyta o Polanę a nie tradycyjne odmiany o których cięciu napisałeś.
    Pozdrawiam odwrotnie Ja...cki

  • 5. Data: 2009-10-10 14:43:13
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "leku" <l...@p...wprost.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Kiedy powinno się prawidłowo ciąć maliny owocujące na pędach
    > jednorocznych ? Mam odmianę Polana.
    > Na jakiej wysokości od ziemi powinno się je ciąć ?

    Tez mam Polany - tnę paskudy (paskudy - bo się rozłażą) równiutko jak leci -
    zostawiam kilkanascie cm. Na wiosnę wyrosną błyskawicznie... mozna już
    teraz.

    --
    serdeczności! zbisa

  • 6. Data: 2009-10-10 16:19:17
    Od: "leku" <l...@p...wprost.pl>

    > Tez mam Polany - tnę paskudy (paskudy - bo się rozłażą) równiutko jak
    > leci -
    > zostawiam kilkanascie cm. Na wiosnę wyrosną błyskawicznie... mozna już
    > teraz.

    Dzięki za radę. Trzeba się brać za cięcie :)
    Chociaż gdzieniegdzie wiszą jeszcze maliny ale pożytku
    z nich już niewiele.

    pozdrawiam
    leku

  • 7. Data: 2009-10-10 19:50:48
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Dirko" powtarza pierdoły:

    > Hejka. Oj, Johnny, Johnny piep..ysz jak potłuczony. :-) Przecież leku
    > pyta o Polanę a nie tradycyjne odmiany o których cięciu napisałeś.

    Oj Dirku!!! Pomyśl chwilke nim zaczniesz siać dezinformacje na grupie.
    Odmiana Polana POTOCZNIE zwana jednoroczną, poprawnie nazywać się winno
    odmianą POWTARZAJĄCĄ owocowanie. W istocie rzeczy drugie kwitnienie i
    owocowanie jest w roku następnym.

    Ale po kolei, łopatologicznie.

    Sadzisz karpę na wiosnę. Rosną pędy. Pierwsze kwitnienie ma miejsce w lipcu,
    a owocowanie późnym latem i przy dobrym układzie pogody trwa nawet do
    przymrozków. Czyli można śmiało powiedzieć że owocuje na pędzie
    jednorocznym. Poczym nadchodzi zima, potem wiosna i co? I nasza Polana
    POWTARZA kwitnienie w tradycyjnym dla malin wiosennym okresie kwitnienia.
    Więc jest już to pęd dwuletni! , który definitywnie wycinamy na jesień lub
    wiosnę bo jest zaschniety na amen. Oczywiscie można wycinać Polanę co roku
    na jeseń, ale wtedy pozbawiamy się drugiego owocowania, wiosennego.

    Pozdrawiam powątpiewająco Johnny

  • 8. Data: 2009-10-10 22:09:17
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:haqp6d$beb$1@nemesis.news.neostrada.pl johnny
    <j...@p...pl> napisał(a):

    Hejka. Proszę, bądź uprzejmy nie odmieniać mojego nicka.

    > Pomyśl chwilke nim zaczniesz siać dezinformacje na grupie.

    Podtrzymuję to, że opisałeś sposób cięcia odmian niepowtarzających.
    Zamiast tłumaczyć łopatologicznie najpierw przeanalizuj temat logicznie. :-)
    Pozdrawiam konsekwentnie Ja...cki

  • 9. Data: 2009-10-12 04:56:42
    Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl>

    Użytkownik johnny napisał:
    (...)
    > Oczywiscie można wycinać Polanę co roku
    > na jeseń, ale wtedy pozbawiamy się drugiego owocowania, wiosennego.

    Pozbawiamy się - świadomie. Akurat polana owocowanie wiosenne ma takie,
    że szkoda pędu, który wycięty poprzedniego roku dałby w sierpniu
    piękne owoce. Stwierdzono empirycznie, bo czasem jakiś zabłąkany pęd
    ocaleje przy jesiennym wycinaniu.

    Najpiękniejszą muzyką przed snem

  • 10. Data: 2009-10-12 05:18:05
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Krystyna Chiger" <k...@h...pl> wrote in message
> [...]
    > http://krycha.kofeina.net choć nie będzie to pewnie myśl złota:
    > Najpiękniejszą muzyką przed snem
    > jest mruczenie szczęśliwego kota. (F.Klimek)

    Mój kot to koci intelektualista i nie mruczy - rozmawia ze mną. mamy wiele
    wspólnych pojęć, a wiec i pasujący język.

    A co do malin - warto część Polany zostawić niewyciętej mi porównać.