  • 51. Data: 2017-08-05 07:38:00
    Temat: Re: Mało prundu w sieci
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Pcimol" napisał w wiadomości grup

    >Być może są bez sensu, bo stosunek kosztów do korzyści jest niekorzystny z
    >ekonomicznego (energetycznego) punktu widenia. Nie z politycznego.

    Tym przypadku to co nazywasz "polityka" de facto jest ekonomia, negocjacje
    inaczej przebiegają gdy obie strony wiedza, ze kupujący ma alternatywę.
    Zwłaszcza gdy towar ma dlań znaczenie strategiczne. Żadna polityka, zwykła
    gra rynkowa.

  • 52. Data: 2017-08-05 21:58:36
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.08.2017 11:07, Lisciasty wrote:

    > Zbudowaliśmy propagandowy gazoport za kilka miliardów, zwróci się pewnie
    > za 200 lat (nie żebym krytykował, nie znam się, a poza tym jakaś namiastka

    Powinniśmy zbudować kilka elektrowni atomowych i ze zużytego paliwa
    odzyskiwać Pluton na bombę atomową.

  • 53. Data: 2017-08-07 13:54:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    "Ministerstwo Energii nadal nie wie, czy państwowe koncerny energetyczne
    mają budować elektrownię jądrową. Poniesione dotychczas koszty projektu
    jądrowego przekraczają już tymczasem 260 mln zł."

    "Ministerstwo Energii zaznacza, że cały czas ,,przygląda się różnym rozwiązaniom"
    w technologiach jądrowych, czemu służyć mają wyjazdy przedstawicieli resortu
    m.in. do Chin, Korei Południowej, Szwecji czy Stanów Zjednoczonych."

    Też bym się chętnie "poprzyglądał" różnym rozwiązaniom, jeżdżąc po świecie
    za kasę podatnika. Żyć, nie umierać ;)

    L.

  • 54. Data: 2017-08-07 15:29:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    >
    > Też bym się chętnie "poprzyglądał" różnym rozwiązaniom, jeżdżąc po
    > świecie za kasę podatnika. Żyć, nie umierać ;)

    No bo trzeba zacząć od przekonania rodaków, że od tych wszystkich
    elektroni atomowych wcale się nie umiera.

    Jarek

    --
    Właśnie nową zaczął podróż,
    by ją skończyć w Pacanowie.

  • 55. Data: 2017-08-07 22:16:33
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Powinniśmy zbudować kilka elektrowni atomowych i ze zużytego paliwa
    >odzyskiwać Pluton na bombę atomową.

    Ojej, i rzucić na francę!

    Kurwa, kiki, jak ty wogle funkcjonujesz z tak porażająco infantylnym
    "rozumem"?

  • 56. Data: 2017-08-07 22:56:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niemcy wylaczyli i zdemontowali elektrownie atomowe. Mialy jeszcze kilka lat resursu.
    Dasz sobie pociac fiuta w talarki za to ze nie produkowali w nich bojowych materialow
    rozszczepialnych?

  • 57. Data: 2017-08-08 12:14:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 sierpnia 2017 15:29:04 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > No bo trzeba zacząć od przekonania rodaków, że od tych wszystkich
    > elektroni atomowych wcale się nie umiera.

    Póki co Tchórzewskiemu zupełnie peron odjechał. Zapytany z kim będziemy
    budować atomówkę, z Francją czy Chinami, odpowiedział że sami wybudujemy.

    L.

  • 58. Data: 2017-08-08 12:38:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Póki co Tchórzewskiemu zupełnie peron odjechał. Zapytany z kim będziemy
    > budować atomówkę, z Francją czy Chinami, odpowiedział że sami wybudujemy.

    Uświerknie przy tym reaktorze zanim mu co wyjdzie.

    --
    Jarek

  • 59. Data: 2017-08-09 08:05:57
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 02.08.2017 10:12, Lisciasty wrote:
    > To jest fatalna wiadomość, bo zamiast przeznaczyć kasę np. na fotowoltaikę,
    http://www.geekweek.pl/aktualnosci/30886/wielki-prob
    lem-z-panelami-solarnymi

    Jakoś nigdy nie byłem przekonany co do pomysłu stosowania paneli
    fotowoltaicznych.
    --
    GreDi

  • 60. Data: 2017-08-09 09:18:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 9 sierpnia 2017 08:05:58 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:
    > Jakoś nigdy nie byłem przekonany co do pomysłu stosowania paneli
    > fotowoltaicznych.

    Koszt recyklingu tony ogniw 200 EUR. Niecałe 5 EUR na panel. A pewnie
    do tego czasu wymyślą jeszcze jakieś lepsze technologie przetwarzania.

    L.