  • 11. Data: 2012-09-18 10:29:45
    Temat: Re: Malowanie i równanie ścian - kilka pytań
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Ergie, 18 wrz 2012 w news:k39acf$j8n$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Jak schodzą to pewnie klejowe więc trzeba wszystko zmyć aż do tynku.

    Spróbuję jeszcze twojego sposobu na większą skalę, ale w tym momencie
    myślę, że odpuszcze gładź - po prostu zedrę wszystko, co ewidentnie chce
    odpadać, zagruntuje i pomaluje licząc, że wytrzyma trochę. Zwykle staram
    sie cos robic na maxa db albo isc po lini najmniejszego oporu. Tu
    wybrałem wersję drugą :)
    Na moje laickie oko, jeśli tynk jest taki słaby, że się prawie sypie i
    jest sporo pęknięc i to dotyczy nawet 40 czy 50 % powierzchni, to
    najlepiej i chyba najłatwiej skuć go w całości i położyć nowy. Niestety
    na to nie mam czasu teraz.
    Szkoda czasu, pracy i pieniędzy żeby wykańczać jakoś super ścianę, która
    jest taka niepewna, bo nie mam pewności, czy ta planowana głdź będzie się
    trzymać, jeśli to tylko tak z grubsza oczyszczę...
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2012-09-18 19:04:12
    Od: <news>

    Użytkownik "Ergie" napisał:
    > Drapie się szpachelką, ale gdy jest słaby tynk to łatwo go
    > uszkodzić, więc IMO lepiej myć. Są też elektryczne drapaki,
    > ale tym to już łatwo o demolkę :-) Praktykowałem obie
    > metody obie są skuteczne i obie bardzo męczące.

    No właśnie męczące, drapanie ściany szpachelką przypomina mi mycie podłogi
    szczoteczką do zębów, da się ale nie o to chodzi:)
    Zresztą po pierwszych próbach szpachelka szybko się przy takim drapaniu
    zdziera:(

  • 13. Data: 2012-09-18 20:09:20
    Od: jaceto <j...@p...fm>

> [...]
    > odsłonić mały obszar prawie do samego tynku albo do ostatniej warstwy
    > farby; tak samo jak przejadę papierem 40 lub szczotą drucianną. Ale
    > nie jest tak że farby złażą leciutko płatami. Czy mogę to uznać za
    > minimalną wystarczającą wytrzymałość do gruntowania?
    > Jeszcze jedno: w ścianie są takie
    > metalowe archaiczne uchwyty do wieszania zasłon, już z lekką rdzą.
    > Czym to potraktować żeby potem ta rdza nie wypłynęła na ścianę? Jakąś
    > zaprawką cementową?
    >
    > Pozdrawiam
    > ps. sory za być może głupie pytania - liczę na wyrozumiałość

    Nie trzeba skrobać farby do cna, wystarczy, że zaczną się pojawiać
    ziarenka tynku.
    Jednak nie może pozostawać farba o wyraźnej grubości (dotyczy farby
    klejowej)
    Co do sypiącego się tynku, to właśnie dlatego daje się najpierw szary
    gips szpachlowy,
    który jest bardzo twardy i wzmacnia tynk.
    Dla oszczędności większe dziury i ubytki powyżej 3 mm grubości
    tynkiem gipsowym Knaufa MP75,
    który jest tani i wystarczający do takich prac (oczywiście jeszcze
    przed szarym gipsem).

  • 14. Data: 2012-09-18 20:27:29
    Od: jaceto <j...@p...fm>

    On 18 Wrz, 10:29, pueblo <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > jest taka niepewna, bo nie mam pewności, czy ta planowana głdź będzie się
    > trzymać, jeśli to tylko tak z grubsza oczyszczę...

    Trudno doradzić nie mając przed sobą tych ścian,
    no ale skuwanie wszystkich tynków to jak dla mnie ostateczność,
    no chyba że przy okazji jakiegoś generalnego remontu całego mieszkania

    pozdro

  • 15. Data: 2012-09-19 09:40:57
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj jaceto, 18 wrz 2012 w news:cf9d0a47-0de0-4569-bce9-6b2dcc827167
    @bv9g2000vbb.googlegroups.com napisałeś/aś:

    > Dla oszczędności większe dziury i ubytki powyżej 3 mm grubości
    > tynkiem gipsowym Knaufa MP75,
    u mnie dziura na 2cm

    Dziękuję za cenne rady - na pewno przydadzą się na przyszłość.
    Szczerze mówiąc przestraszsyłem się tego tynku, bo pamiętam jak pomagałem
    znajomemu w malowaniu i jak odpadł nam duży kawał zaczęliśmy sprawdzać
    dalej i dalej, obudziliśmy się z pokojem bez tynku :)

    Witaj jaceto, 18 wrz 2012 w news:d7dd857a-4232-41d2-828c-5ae40a2b1922
    @gk4g2000vbb.googlegroups.com napisałeś/aś:

    > Trudno doradzic nie majac przed soba tych scian,

    najgorsze miejsce:
    http://www.bankfotek.pl/view/1328945
    pozdrawiam

  • 16. Data: 2012-09-19 09:41:17
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj , 18 wrz 2012 w news:5058a6c5$0$26683$65785112@news.neostrada.pl
    napisałeś/aś:

> [...]
    > podłogi szczoteczką do zębów, da się ale nie o to chodzi:)
    > Zresztą po pierwszych próbach szpachelka szybko się przy takim

    Sczotka drucianna też db sobie radzi, ale to w zależności od ściany -
    każda ma swoje preferencje - raz odpada farba, raz farba z tynkiem, a raz
    nic nie chce
    Czasami skuteczną metodą jest robienie nacięć krawędzią szpachelki -
    takich w kratkę. Potem szybciej odpada.
    Zauważyłem - i następnym razem tak zrobię - że dobrze sprawdza się papier
    ścierny drobny: 100-120. Założę go na tarczę i rozpirzę to co nie chciało
    normalnie odejść. Tylko trzeba się przygotować na chmury pyłu i wszystko
    porządnie zabezpieczyć, a najbardziej siebie.

  • 17. Data: 2012-09-19 12:21:46
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 19 września 2012 09:41:17 UTC+2 użytkownik pueblo napisał:
> [...]
    >
    > normalnie odejść. Tylko trzeba się przygotować na chmury pyłu i wszystko
    >
    > porządnie zabezpieczyć, a najbardziej siebie.

    Najpierw poszukaj w marketach siatek sciernych.
    One ciutke lepiej drą niz papier.
    Prace kątówką/wiertarką odradzam. Pyłu masa a wydajnosc taka sobie.
    Jak warstwy odchodzą to zdrapac szpachla, jak nie odchodzą to drapac tylko jesli
    konieczne (np lamperia olejna albo przekonanie zony).
    sciane mozna pomoczyc lub opalic, wtedy czasem lepiej odchodzi.

  • 18. Data: 2012-09-19 15:38:17
    Od: <news>

    Użytkownik "pueblo" napisał:
> [...]
    > normalnie odejść. Tylko trzeba się przygotować na chmury pyłu
    > i wszystko porządnie zabezpieczyć, a najbardziej siebie.

    Widzę ze nie ma dobrej metody, szczotka druciana bierze, ale zdziera razem z
    tynkiem, chyba będzie się trzeba zaopatrzyć w taki zdzierak z ostrzem z
    węglika spiekanego, wygląda to jak jednorazowa maszynka do golenia i jest
    dość drogie:)

  • 19. Data: 2012-09-19 18:40:50
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    pueblo wrote:

    > Szczerze mówiąc przestraszsyłem się tego tynku, bo pamiętam jak pomagałem
    > znajomemu w malowaniu i jak odpadł nam duży kawał zaczęliśmy sprawdzać
    > dalej i dalej, obudziliśmy się z pokojem bez tynku :)

    Wiesz, to oczywiście Twoja sprawa, ale jak Ci tak łatwo tynk schodzi,
    to już jest do kitu. Czemu więc się go nie pozbyć, póki i tak masz
    rozpierduchę, i porządnie położyć nowy? Roboty będzie więcej, ale
    za to nie będzie odstawiania chały...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2012-09-19 22:58:22
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Piotr Wyderski, 19 wrz 2012 w
    news:k3csij$vb7$1@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:
    Czemu więc się go nie pozbyć, póki i
    > tak masz rozpierduchę, i porządnie położyć nowy? Roboty będzie
    > więcej, ale za to nie będzie odstawiania chały...

    Zgadzam się, ale na nie mam tyle czasu żeby to zrobić teraz, zwłaszcza
    samemu. Tragedii nie ma - ściany nie odpadają -za to pokój będzie na
    jakiś czas o odświeżony.