  • 21. Data: 2010-11-09 09:17:21
    Temat: Re: Mały dom, tańszy od kawalerki
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 8 Lis, 20:15, Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

> [...]
    ego-niezamoznego-c...

    > Idea niby fajna, ale efektem jej rozpowszechnienia byłoby powstanie
    > zwyczajnych slumsów i to na najlepszych gruntach w centrach wielkich
    > miast.

    Na WIlanowie, naprzeciwko pól golfowych, nad rzeczką, są Ogrody
    Działkowe (ul. Vogla). Kto tam nie byl, polecam wycieczke, pouczajace
    doswiadczenie. kto ma za daleko - mozna obejrzec z w googlu:
    hhttp://tiny.pl/hwck2

    Na tym terenie, w pieknej willowej okolicy, z miejska komuniakcja,
    stoja prawie wylacznie regularne domy mieszkalne. Duze, murowane,
    ocieplone, z tarasami, ogrodami, z mediami.
    Kilka lat temu (jeszcze przed boomem cenowym na mieszkania) mialam
    okazje kupic tam domek. Jeden z mniejszych i skromniejszych,
    aczkolwiek z kompletem mediow i ogrzewaniem i calkiem przyzwoita
    powierzchnia (na parterze salonik+ kuchnia+lazienka+jeszcze jedna
    malenka klitka-pokoik, na poddaszu duza sypialnia).
    Zabraklo mi odwagi ze wzgledu na jego "nie do konca" legalnosc i
    owczesne zapedy wladzy do odebrania ogrodow dzialkowych. Zaluje. Dzis
    juz bym go miala splaconego i nawet gdyby jutro mieli zabrac, to by
    sie zamortyzowal. Ogrody jak byly tak sa, domy (co do jednego
    nielegalne) jak staly tak stoja. Pieknie by sie tam mieszkalo...

  • 22. Data: 2010-11-09 09:46:18
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Niewolnikom, którzy wzięli 30-letni kredyt na mieszkanie za 300 000 po
    > kursie franka 2 zł dedykuję poniższy artykuł:
    >
    > http://maczetaockhama.blogspot.com/2010/07/dom-wolne
    go-niezamoznego-czowieka.html

    > Uwagi do artykułu.
    > 60m2 powierzchni wraz z piwnicą, to więcej niż przeciętne mieszkanie.
    > Prąd i wodę mamy. Kanalizację mając duży teren też można zrobić bez
    > problemu. Internet to żaden problem.

    no dobrze, wiemy juz jak zbudowac bez projektu i wszystkich pozwoleń na nie
    swoim terenie...

    tylko, że na samej budowie budynku nie oszczedzasz tu nic (poza
    współczynnikiem skali)

    a poza tym, czy to nie oznacza, że możesz zrobic dokładnie to samo, co
    opisane w artykule
    ale na własnej działce? działaja tu te same przepisy... a zawsze z
    właścicielem łatwiej

    a jakby działkę dowlnego typu podzielic w szachownicę na 4 czesci
    i na każdej zbudować taką "altankę" w narożniku, stykającą się z sąsiadami
    to mamy już 100 m kwadratowych altanki...

    tylko gdzie tu istotna oszczednosć? bo budynek bedzie taki sam, jak gdybysmy
    budowali "dom mieszkalny" na działce budowlanej z projektem i
    pozwoleniami....

    lepiej doradz, jak zbudowac co się chce na swoim terenie,
    niezaleznie od przeznaczenia działki, planów zagospodarowania i bez pozwoleń
    na budowę domu...
    a tak legalnie się da też ...

  • 23. Data: 2010-11-09 09:52:23
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie swoim terenie...
    >
    > tylko, że na samej budowie budynku nie oszczedzasz tu nic (poza

    Czyli mówisz, że koszt takiego budynku, to 300 000 zł?

    > a poza tym, czy to nie oznacza, że możesz zrobic dokładnie to samo, co
    > opisane w artykule
    > ale na własnej działce? działaja tu te same przepisy... a zawsze z
    > właścicielem łatwiej

    Oczywiście że tak jest. Chodzi o pomysł.

    > a jakby działkę dowlnego typu podzielic w szachownicę na 4 czesci
    > i na każdej zbudować taką "altankę" w narożniku, stykającą się z sąsiadami
    > to mamy już 100 m kwadratowych altanki...

    Brawo! :)

    > tylko gdzie tu istotna oszczednosć? bo budynek bedzie taki sam, jak
    > gdybysmy budowali "dom mieszkalny" na działce budowlanej z projektem i
    > pozwoleniami....

    A ja myślę, że będzie kosztował pięciocyfrową, a nie sześciocyfrową sumę.
    Tzn ja bym umiał za tyle zbudować.

    > lepiej doradz, jak zbudowac co się chce na swoim terenie,
    > niezaleznie od przeznaczenia działki, planów zagospodarowania i bez
    > pozwoleń na budowę domu...
    > a tak legalnie się da też ...

    Punktem wyjścia może być właśnie taki budynek 25m2. Należy przed jego budową
    mieć dla niego nowe zastosowanie, kiedy obok postawisz chatę 200m2. Np
    pomieszczenie gospodarcze dla zwierząt, garaż, warsztat, firma.

    Chodzi przede wszstkim o to, że cokolwiek kupisz na kredyt kosztuje dwa razy
    tyle. Po co płacić dwa razy tyle za dom?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 24. Data: 2010-11-09 10:26:37
    Temat: Re: Mały dom, tańszy od kawalerki [CROSSPOST]
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jan Werbinski wrote:

    > Crosspost wyraźnie widać w nagłówku. Dla każdego, kto umie czytać
    > oczywiście.

    Co oczywiście w żaden sposób nie redukuje burackości takiego
    działania...

    witrak()

  • 25. Data: 2010-11-09 10:38:34
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 9, 10:52 am, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > A ja myślę, że będzie kosztował pięciocyfrową, a nie sześciocyfrową sumę.
    > Tzn ja bym umiał za tyle zbudować.

    Ja tez tego nie rozumiem - skoro jestes w stanie wybudowac tanio na
    cudzej ziemi/ogrodku dzialkowym to w czym problem zeby wybudowac za ta
    sama kwote na swojej wlasnej ziemi - dajmy na to nawet nielegalnie,
    bez bawienia sie w papierologie.

  • 26. Data: 2010-11-09 10:47:17
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >cudzej ziemi/ogrodku dzialkowym to w czym problem zeby wybudowac za ta
    >sama kwote na swojej wlasnej ziemi - dajmy na to nawet nielegalnie,

    Ktoś tu kiedyś dawał linka na dom z kontenerów.
    Wystarczy kupić działkę, przywieźć kilka kontenerów i postawic obok siebie.
    Czy jest jakas urzędnicza moc aby zabronić mi noclegu w kontenerze?

    Marek

  • 27. Data: 2010-11-09 10:50:24
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 9, 11:47 am, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > U ytkownik "BK" <b...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:465fb0a0-0435-4171-9804-a1cc484cfc9c@s5g2000y
    qm.googlegroups.com...

    > Kto tu kiedy dawa linka na dom z kontener w.
    > Wystarczy kupi dzia k , przywie kilka kontener w i postawic obok siebie.
    > Czy jest jakas urz dnicza moc aby zabroni mi noclegu w kontenerze?
    >
    > Marek

    Nie i to jest moim zdaniem juz znacznie lepsze i zupelnie legalne
    rozwiazanie - na swojej dzialce mozna sobie postawic przenosny (w
    zalozeniu) kontener i miec wszystko w nosie. Tanio, legalnie i bez
    ryzyka, ze ktos Cie podkabluje i bedziesz sie musial sie zbierac.

    Nie wiem na czym polega sens i jakas wartosc dodana genialnego pomyslu
    mieszkania w murowanej altanie na ogrodku dzialkowym. Pomysl rownie
    dobry jak koczowanie na dworcu centralnym.

  • 28. Data: 2010-11-09 10:50:50
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]

    cudzej ziemi/ogrodku dzialkowym to w czym problem zeby wybudowac za ta
    sama kwote na swojej wlasnej ziemi - dajmy na to nawet nielegalnie,
    ===============

    Żaden!!!!!!!!!!!! Czy to ja mówię, że jest jakiś problem??????????????????

  • 29. Data: 2010-11-09 10:52:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Co oczywiście w żaden sposób nie redukuje burackości takiego
    > działania...

    Burackie jest dyskutowanie nie przedstawiając się.

  • 30. Data: 2010-11-09 10:55:40
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 9, 11:50 am, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
> [...]
    >
    > --
    > Jan Werbi ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Tak Ty wmawiasz, ze jest taki problem.

    Oglaszasz "nowy" pomysl taniego budownictwa, ktore w zalozeniu pozwala
    zyc bez kredytu hipotecznego przy czym w zaden sposob to budownictwo
    nie jest "nowe" "tanie" etc.

    Caly "myk" domu tanszego od mieszkania sprowadza sie do tego zeby go
    postawic nielegalnie na cudzej ziemi.

    Pytanie wiec w czym to budownictwo jest lepsze od normalnego
    budownictwa? Gdzie roznica? Gdzie wartosc dodana?