  • 11. Data: 2014-04-30 08:59:25
    Temat: Re: Mały dom z gruntem świetnym dla pompy ciepła - czy warto brać pompę?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 08:34:49 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > A komputery? Te, co chodzďż˝ po 14 godzin na dobďż˝?
    Dla urządzeń chodzących 24godz/dobe w opcji dwutaryfowej wychodzi taniej

  • 12. Data: 2014-04-30 09:05:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-04-30 08:59, Kris pisze:
    > Dla urządzeń chodzących 24godz/dobe w opcji dwutaryfowej wychodzi taniej

    Ale mając w domu biuro - sprzęt chodzi w taryfie drogiej.

    --
    MN

  • 13. Data: 2014-04-30 09:21:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 09:05:19 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ale maj�c w domu biuro - sprz�t chodzi w taryfie drogiej.
    A o każdy Sobie indywidualnie liczy.
    Kiedyś była duża dyskusja na ten temat tu na grupie, gdzies tam nawet symulator
    zawiesiłem gdzie można było wyliczyć czy się opłaca czy i dla mnie wyszło że się nie
    opłaca.
    Tu jest ten kalkulator jakby ktoś chciał się pobawić- tylko nie wiem czy ceny sa
    aktualne

    http://przeklej.org/file/dDo3Eq/energa.xls

  • 14. Data: 2014-04-30 09:22:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 09:05:19 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Ale maj�c w domu biuro - sprz�t chodzi w taryfie drogiej.
    Ale jak masz klub nocny(Cocomo) to zdecydowana większość w drugiej;)

  • 15. Data: 2014-04-30 09:22:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Apr 2014 17:22:37 +0200, Marcin N

    > Problem w tym, że planuję mały domek (rzędu 110 m2) szkieletowy
    > (dobrze ocieplony)

    Jakie ogrzewanie w takim domu?

    > Czy gruntowa pompa ciepła generuje jakieś hałasy podobne do powietrznej?

    Generuje mniejsze hałasy, bo nie pracują wentylatory -- a sam kompresor,
    pomimo że sporo większy niż w lodówce, dużo więcej hałasu nie robi niż
    mniejszy kompresor w lodówce. Przede wszystkim jest tam więcej miejsca na
    odpowiednią amortyzację sprężarki (eliminacja drgań), poza tym stoi to w
    pomieszczeniu gospodarczym, a więc zazwyczaj daleko od ludzi.

    --
    Pozdor Myjk

  • 16. Data: 2014-04-30 11:11:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 08:04:20 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > To PC. A jak wygladało żużycie energi dla pozostałych urządzeń w rozbiciu na
    taryfy.
    > Bo pewnie ze 3tys za prąd oprócz PC w ciągu roku poszło. Masz to rozbite na taryfy?

    Wyszlo minimalnie taniej niz przy normalnej taryfie!
    No tak to wychodzi - urzadzenia pracujace 24/h dzialaja taniej.
    Pralke i zmywarke i tak wlaczam na noc (zwykle jak ide spac czyli kolo
    polnocy albo czasem pozniej). Oswietlenie zjada mi 30 pln / mc w najgorszym
    miesiacu zimy kiedy dni sa najkrotsze, przy czym spora czesc rowniez po 22
    czyli w II taryfie wiec tu tez nie widac ze mialoby byc drozej
    (skoro na rok place za oswietlenie ~200-250 pln, a czesc chodzi w drugiej
    taryfie naturalnie no to ile mozna tu oszczedzic w stosunku do licznika
    jednotaryfowego - stowe na rok jak ktos chodzi przed 22 spac :)

    Takze - po prostu sie oplaca :) W zadnym wypadku nie patrze ktora godzina
    zeby "doczekac" do taniej taryfy bo wiezniem w swoim domu nie jestem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.