  • 11. Data: 2009-08-09 20:43:04
    Temat: Re: Mały domek na terenie zalewowym [OT]
    Od: mal <m...@g...com>

    On 9 Sie, 16:26, "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote:

    > Tragiczne w tym jest to, ze ludzie buduja domy na takich granicznych
    > obszarach, placa za opinie uzasadniajace, ze nic sie nie stanie.

    Musisz wiedzieć, że w swojej opinii zawarłam klauzulę we wnioskach, iż
    inwestor powinien ponosić pełną odpowiedzialność za chęć budowy w
    pobliżu rzeki. I mieć świadomość zagrożenia na jakie się naraża.
    W przypadku 'mojego' inwestora chodzi o rzekę na terenie pogórza -
    wiadomo - kapryśną i wylewającą w najbardziej nieprawdopodobny i
    nieprzewidywalny sposób.
    Dość szczęśliwie złożyło się, że zwiad terenowy robiłam 2 dni po
    prawie półmiesięcznych silnych opadach. Rzeka płynęła na wysokości
    mniej więcej połowy koryta.

    Wynagrodzenie za opinię wzięłam symboliczne. To co w niej było
    zawarte powinien zrobić geolog, który wykonywał dokumentację
    geotechniczną. Tak się jednak złożyło, że ten geolog miał tylko
    uprawnienia z geologii inżynierskiej i o wodzie już nie mógł :-) Ot
    i cała prawda nt. pokrętnego i niedoskonałego ustawodawstwa.

    > Oczywiscie sie nie ubezpieczaja, bo po co. A jak przyjdzie powodz to
    > maja czelnosc zadac od panstwa (czyli od innych ludzi) pomocy.

    Tu się zgadzam z Tobą w pełni.

    mal

  • 12. Data: 2009-08-09 22:44:56
    Temat: Re: Mały domek na terenie zalewowym
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    nuclear2001 napisal:
    > no i po takiej powodzi dom może stać gdzie indziej i pod innym kątem ;P no
    > ale dalej w całości ;P

    Gdzie indziej, ale pod takim samym katem.
    Znaczy sie: dalej w jednym kawalku i w pionie :)
    --
    no jak dobrze wyważony... tylko jak jeszcze da sie szczelne okna do piwnicy
    to można sie rano nad morzem obudzic ;P

  • 13. Data: 2009-08-09 23:22:12
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:h5ncbp$83i$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

> [...]
    > --
    > no jak dobrze wyważony... tylko jak jeszcze da sie szczelne okna do piwnicy

    Ale z Was fantaści...
    ;-)
    Policzyliście wyporność czy jak?. Bo moim zdaniem taki dom to pływa
    doskonale ... jak siekiera. I jeżeli nie jest na stoku to nie ma prawa
    się przesunąć.

    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 14. Data: 2009-08-10 05:18:54
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Krzemo napisal:
    > Policzyliście wyporność czy jak?. Bo moim zdaniem taki dom to pływa
    > doskonale ... jak siekiera. I jeżeli nie jest na stoku to nie ma prawa
    > się przesunąć.

    Ma i to jeszcze jak. Policz sile naporu lawiny blotnej pedzacej
    jako fala powodziowa. Tylko sie nie zdziw, jakie wielkosci
    wychodza.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2009-08-10 07:20:47
    Od: lukaSE <l...@g...com>

    A ja bym go postawił na drewnianych słupach - wysokość okolo 2m - od
    razu masz "garaż" i schowek na kosiarke. 35m2 to sam w drewnie
    postawisz z pomocą żony...

  • 16. Data: 2009-08-10 09:51:02
    Od: mal <m...@g...com>

    On 9 Sie, 11:11, "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>
    wrote:

    > Ile szacunkowo może kosztować przygotowanie takiego opracowania które miało
    > by szansę przekonać gminę.

    To powinno być opracowanie podważające plan zagospodarowania
    przestrzennego (o ile taki jest) lub studium uwarunkowań (będący w
    posiadaniu gminy) w części dotyczącej przepływu na rzece, której
    fragment terasy zalewowej zajmuje Twoja działka.

    >Jakiego rzędu to są pieniądze 1,5,10,50 tysięcy
    > PLN ?

    Koszt zależy wprost od obszaru, który będzie podlegał obliczeniom
    hydrologicznym, a także od dostępności informacji hydrologicznych z
    IMGW.
    Te ostatnie są płatne.

    W moim regionie rzadko robi się takie opracowania, ale jeśli już - to
    dotyczą
    one małego obszaru zlewni i są stosunkowo niedrogie. W każdym razie
    poniżej 1 tys.zł.
    W przypadku rzeki Ner - musisz liczyć się z wydatkiem na pewno ok.10
    tys.

    >Bo nie wiem czy przy cenach gruntu w tym regionie i wielkości działki
    > to ma sens.

    Miałoby sens wówczas, gdy przewidywałbyś poważniejszą inwestycję.

    pzdr

    mal

  • 17. Data: 2009-08-10 10:53:14
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    a.googlegroups.com...
    wrote:

> [...]
    > miało
    > by szansę przekonać gminę.

    >To powinno być opracowanie podważające plan zagospodarowania
    Prace nad nim podobno mają się ku końcowi. Podobno we wrzęsniu październiku,
    ma byc jego wyłożenie. Faktycznie zobaczymy co tam wpiszą. A może daje sie
    złożyć jakiś protest i prośbe o ponowne rozpatrzenie problemu ?

    > lub studium uwarunkowań (będący w
    >posiadaniu gminy) w części dotyczącej przepływu na rzece, której
    >fragment terasy zalewowej zajmuje Twoja działka.

    Teraz się zastanawiam czemu tylko fragment obejmuje jak kurde tam jest
    prawie płasko

> [...]

    >tys.

    >Miałoby sens wówczas, gdy przewidywałbyś poważniejszą inwestycję.

    Hmm to faktycznie nie bardzo jest sens, bo działki w tym regionie chodza po
    ok 30zł/m załóżmy teren zalewowy to ok 1500m2 puścił bym za połowowę, to
    róznica w cenie na poziomie 22 tys przy sukcesie (nie pewnym) chyba nie jest
    warta rozpoczynania walki. Na razie pozyjemy zobaczymy, co będzie w planie
    zagospodarowania

    Buduję się w tej samej miejscowości, ale na innej działce. Tutaj zona
    zrezygnowała z romantyzmu domu z widokiem na doline Naru na rzecz domu
    bliżej cywilizacji na mniejszej działce.

    Dzieki za informacje
    Przy okazji przypomniałes mi żebym pilnował plan zagospodarowania
    przestrzennego

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 18. Data: 2009-08-10 14:01:00
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > październiku, ma byc jego wyłożenie. Faktycznie zobaczymy co tam wpiszą. A
    > może daje sie złożyć jakiś protest i prośbe o ponowne rozpatrzenie

    Nie ma już czegoś takiego jak protest. Jest wniosek. Wniosek ten oże być
    przyjęty lub odrzucony. Dobrze opracowany plan powinien uwzględniać również
    tereny zalewowe.
    Na twoim miejscu udałbym się do pracowni przygotowującej plan i po prostu
    porozmawiał z nimi.
    Ale osobiście nigdy bym nie budował nic trwałego i drogiego na takim terenie
    lub tak jak napisali inni - rozważ konstrukcję na palach.

  • 19. Data: 2009-08-10 14:20:29
    Od: mal <m...@g...com>

    On 10 Sie, 12:53, "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>
    wrote:
    > Faktycznie zobaczymy co tam wpiszą. A może daje sie
    > złożyć jakiś protest i prośbe o ponowne rozpatrzenie problemu ?

    Termin wyłożenia planu musisz śledzić pilnie i DOKŁADNIE zapoznać się
    z treścią, a przede wszystkim z tym co tyczy się wyznaczenia rzędnej
    zalewowej. Kto pisał tę część, na czym się opierał itp.

    Podejrzewam (ale to są moje gdybania, bo pewności nie mam), że taka
    duża rzeka jak Ner powinna mieć opracowanie kompleksowe, wykonane dla
    potrzeb regionalnego zarządu gospodarki wodnej i właśnie stamtąd można
    nanieść dane o obszarze zalewowym do planu.
    Zawsze możesz napisać/zadzwonić do RZGW i zapytać o to. Miałbyś już
    jeden punkt w przygotowaniu się do wglądu do planu.

    ===
    On 10 Sie, 16:01, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > tereny zalewowe.
    > Na twoim miejscu udałbym się do pracowni przygotowującej plan i po prostu

    Wniosek zawsze można złożyć i po to plan jest wykładany do wglądu.
    Pytanie czy zechcą planiści rozmawiać? Czasem bywa tak, że część
    hydrologiczną/geologiczną/fizjograficzną załatwia jeden człowiek,
    przeważnie fizjograf (czyli geograf) i specjalnie nie pieści się ze
    szczegółami...

    pzdr

    mal

  • 20. Data: 2009-08-10 22:05:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 08 Aug 2009 20:55:16 +0200, majklunio napisał(a):

    > doradził, żeby usypać wzniesienie i na nim postawić domek. Jak się do
    > tego zabrać? Najpierw zrobić bardzo wysoki fundament i go zasypać do
    > pewnej wysokości , czy najpierw usypać wzniesienie i w nim zrobić
    > fundament. A może pomysł jest niemożliwy do realizacji? Proszę o radę.

    A nie możesz po prostu domku postawić na palach?

    --
    _______/ /_ GG: 3524356