  • 61. Data: 2013-11-19 15:00:41
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: <m...@g...com>

    news:25bc3a38-7f2d-4c86-b801-064f1aa806f3@googlegrou
    ps.com...

    >Jednak zwiekszenie mocy na CWU nic by mi nie dalo (wezownica w baniaku
    > i tak by nie odebrala takiej mocy)

    W moim baniaku .300l według producenta Austria Email moc węzownicy to 100kW,
    więc nie martwiłbym się o wężownicę lecz czym tyle dostarczyć.

  • 62. Data: 2013-11-19 15:02:04
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Założny że już po 15 minutach twojej kąpieli zbiornik zaczyna być ponownie
    > grzany

    Przepraszam za pomyłkę, miało byc po 5 minutach kąpieli.

  • 63. Data: 2013-11-19 15:03:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 14:57:29 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > Na nagrzenie 300 litrów wody z 10 do 45stC potrzeba około 12,2kWh energii.

    Z jakich 10? Na gorze jest 35 jak zaczyna dogrzewac (bo nizej to juz letnia,
    a nie goraca). Na dole wtedy jest 8. Srednia to ~21stC. Zeby podgrzac 300l
    do 40stC (bo tyle wystarczy zeby rozpoczac kapiel) trzeba 6,6kW. Pompe mam
    8,6kW wiec trwa to dokladnie ~48 minut.

    > Założny że już po 15 minutach twojej kąpieli zbiornik zaczyna być ponownie
    > grzany

    A czemu dopiero po kapieli - to nie da sie ustawic grzania tak zeby grzal jak
    woda spada ponizej ~38stC ? Wtedy zaczyna dogrzewac jeszcze jak ja sie
    kapie.

    > Wygląda na to, że masz w zbiorniku zainstalowane grzałki o mocy około 24kW.
    > Sam w to Adam byś nie uwierzył, co nie?

    To Wy zakladacie zle dane wiec wychodza Wam zle wyniki :) Ja sie tak kapie
    od prawie 3 lat wiec chyba wiem lepiej jak jest :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2013-11-19 15:04:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 15:00:41 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > W moim baniaku .300l według producenta Austria Email moc węzownicy to 100kW,
    > więc nie martwiłbym się o wężownicę lecz czym tyle dostarczyć.

    Teraz tylko spojrz dla jakich temperatur jest ta moc i skoryguj bo jest co.. ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2013-11-19 15:46:59
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...
    m...@g...com napisał:

> [...]
    >do 40stC (bo tyle wystarczy zeby rozpoczac kapiel) trzeba 6,6kW. Pompe mam

    Nie wiem jaki masz ty zbiornik ale w moim jest wyraźnie wyczuwalne
    rozwarstwienie
    wody gorącej od zimnej. Jeżeli u ciebie woda się miesza to masz kiepski
    zbiornik.
    Tak więc ile wylejesz na siebie gorącej wody, tyle od
    spodu w zbiorniku będziesz miał warstwy "lodowatej" wody.

    Uprośćmy trochę aby było łatwo wyjaśnić.
    Jeżeli podczas kąpieli trwającej 20 minut z deszczownicy leje się woda
    40stC,
    to zakładając że twoja deszczownica ma wydajność 10l/min, 200litrów wody
    w zbiorniku o temperaturze 40stC zostanie zastąpione wodą o temperaturze
    około 10stC
    W lecie z wodociągów woda ma temperaturę około 12-15stC
    a w zimie 6-8stC.

    Wprowadzając odpowiednie poprawki, mianowicie fakt, że masz 300litrów a nie
    200
    i że masz w zbiorniku 45 a nie 40 to wyjdzie zamiast 24kW około 14kW

  • 66. Data: 2013-11-19 16:23:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Wszystko jest uwzglednione w 0,25kW / osobe. Dla pewnosci
    > zaproponowalem 2 x wiecej (0,5kW). Spokojnie starczy na kapiele w
    > wannach, deszczownice, cyrkulacje i dobowe straty zbiornika.
    >
    > PS. Nie mam deszczownicy 25l/min tylko maksimum 8-10l/min. 300l

    czyli masz zwykły natrysk a nie deszczownicę... DESZCZOWNICA ma dość jasną
    definicję to natrysk dajac bardzo duży wydatek wody naśladujący ulewny
    deszcz!!!!!!! PRECYZJA WYPOWIEDZI

    > zbiornik nagrzany do 45stC spokojnie obsluzy 20 minutowy seans w
    > ciagle goracej
    > wodzie. Pod koniec kapieli pompa sie wlaczy i zacznie zbiornik
    > dogrzewac.
    > Nim wyjde, obetre sie, umyje zeby to juz jest gotowa na druga osobe.
    >
    > Przy czym jak pisalem - przy najblizszej okazji wymienie go na
    > zbiornik 400l. Jednak zwiekszenie mocy na CWU nic by mi nie dalo
    > (wezownica w baniaku i tak by nie odebrala takiej mocy). Mam dodany
    > 1kW do mocy pompy i

    i znowu brednie

    http://www.galmet.com.pl/pl/products/view/65-wymienn
    iki_cwu

    moc wymiennika dla parametrów 70/45 jest ok 33kW do 48kW
    myślę że dla czynnika 55/45 bedzie nie mniej niż 10 czy nawet kilkanascie
    watów mocy, więc masz sporo zapasu w stosunku do twoich 6 czy 8 kW

    > aktualnie zuzywam na CWU ok 9-10kWh na dwie osoby, korzystajace sporo
    > z CWU (w gruncie rzeczy tylko do kapieli i mycia rak). Czyli i tak
    > mocno na wyrost. Smiales sie pare postow wyzej ze 50kWh to za malo do
    > komfortu na 4 osoby. Cos Ci sie po prostu po ten tegowalo :)

    szybki natrysk i mycie rąk to zaprawdę wielki komfort :)
    "korzystajace sporo z CWU (w gruncie rzeczy tylko do kapieli i mycia rak)."
    :)

  • 67. Data: 2013-11-19 16:25:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Teraz tylko spojrz dla jakich temperatur jest ta moc i skoryguj bo
    > jest co.. ;)

    no to powiedzmy że bezie miała np 15kW to i tak jest spory zapas...

  • 68. Data: 2013-11-19 17:00:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 16:23:05 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > czyli masz zwykły natrysk a nie deszczownicę... DESZCZOWNICA ma dość jasną
    > definicję to natrysk dajac bardzo duży wydatek wody naśladujący ulewny
    > deszcz!!!!!!! PRECYZJA WYPOWIEDZI

    OK, moze sie rzeczywiscie tutaj nieprecyzyjnie wypowiedzialem :)
    Dla mnie deszczownica to taki prostokacik u gory z ktorego leje sie woda,
    mam to obok prysznica wiec dla mnie to deszczownica, nazwijmy ja
    deszczownica wodooszczena :D

> [...]
    > myślę że dla czynnika 55/45 bedzie nie mniej niż 10 czy nawet kilkanascie
    > watów mocy, więc masz sporo zapasu w stosunku do twoich 6 czy 8 kW

    Blisko jestes ale to jest moc wymiennika dla temperatury wejsciowej 10stC.
    Jezeli w srodku jest 30-35stC, a w wezownice wpuscisz 55stC to juz jej
    moc nie wyniesie 15kW tylko blizej 6-7kW.

    Po raz kolejny udowadniasz ze jestes totalnym teoretykiem w tym temacie :)
    Przy pompie ciepla nawet szeregowe laczenie wezownic nie daje zadowalajacych
    rezultatow - wymiennik ze zbiornika ktory podlinkowales ma powierzchnie
    ledwo 1,8m2. Zastanow sie teraz gdyby to rzeczywiscie mialo sens - po co
    ta sama firma produkowalaby wymienniki SGWS MAXI dedykowane do pomp ciepla
    z wezownicami o powierzchni 3,8 i 5m2 (dla 300 i 400l zbiornikow):

    http://www.galmet.com.pl/pl/products/view/22-wymienn
    iki_cwu_pionowe_do_pomp_ciepla

    ?

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 69. Data: 2013-11-19 18:01:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 17:00:59 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > z wezownicami o powierzchni 3,8 i 5m2 (dla 300 i 400l zbiornikow):

    Dodam jeszcze ze dla pomp ciepla zaklada sie ok 0,5m2 wymiennika na kazdy
    1kW mocy pompy ciepla. Czyli dla pompy 6kW potrzebny bylby wymiennik
    minimum 3m2.

    Wezownica 1,8m2 jest za mala i za slaba nawet do pompy o tak malej mocy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2013-11-19 18:04:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > Jezeli w srodku jest 30-35stC, a w wezownice wpuscisz 55stC to juz jej
    > moc nie wyniesie 15kW tylko blizej 6-7kW.

    Generalnie w dużym przyblizeniu to moc oddawna przez wężownicę zalezy
    praktycznie
    od różnicy między temperatura zasilania a temperaturą wody z zasobniku

> [...]
    > ciepla
    > z wezownicami o powierzchni 3,8 i 5m2 (dla 300 i 400l zbiornikow):

    po to aby grzać efektywniej przy minimalnej delcie...