  • 81. Data: 2013-11-20 14:28:04
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: <m...@g...com>

    news:8f2e1bda-7116-4135-8482-b97eb2673446@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 20 listopada 2013 10:40:27 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > Twierdzisz że kąpiel trwa 20 minut. Podczas kąpieli deszczownicą wylewasz
    > około 200litrow wody o temperaturze około 40stC.
    > Do zbiornika napływa 200l wody o temperaturze około 10stC.
    > Oznacza to, że ze zbiornika ubyło podczas kąpieli 200 x (40-10) * 1,16 =
    > ~7kWh energii.
    > Aby się osuszyć i umyć zęby, jak pisałeś, wystarczy około 10minut.

    Bedziemy sie licytowac na minuty teraz zeby udowodnic jakas teze? :)

    Nie na minuty. Nawet 40 minut ci nei wystarczy jak widzisz

    >To ja powiem Ci tak - jezeli odwiedzilaby mnie rodzina lub mialbym
    >kolejke czekajacych do kapieli to skracam ten prysznic do 10 minut i po
    >problemie. 20 min to sobie stoje dlatego ze mnie nikt nie pogania.

    Ale ja rozważam to co wcześniej napisałeś, czyli kąpiel 20minut, wytarcie
    się ręcznikiem
    umycie zębów i wejście następnej osoby. Tak to opisałeś, w tym przekazie
    jasno dawałeś
    do zrozumienia że w 20-30minut zbiornik na powrót jest pełny.

    >I znowu licytacja na jakies minuty.

    Nie licytacja na minuty bo różnica między 20 minut a 40 minut czy też
    energią 8kWh a 14kWh to nie licytacja na minuty.

    >To ja Ci powiem ze deszczownica nie wylewasz 40stC bo bys sie poparzyl
    >tylko blizej 37-38stC.

    No co ty. Dla wielu osób 38stC to woda zimna.
    Moja żona potrafi ustawić baterię na 42-45sC bo w 38 jest jej po prostu za
    zimno.
    Ja natomiast owszem 37-38 bo powyżej mi za gorąco.
    Aaa i nie policzyłeś też strat ciepła w rurach

    >Pzypominam ze Marek twierdzil ze dla 4-osobowej rodziny 48kWh na dobe
    >to absolutne zero komfortu i koniecznosc zapisywania sie na kapiele.

    Ja się odnoszę tylko do czasu regeneracji zładu.
    W 20 minut od 10 do 40 stopni 200 litrów wody mocą 8,5kW nie uda ci się
    choćbyś nie wiem jak bardzo się starał.
    W 40 minut też jest to problem, więc różnica między 20 a 40 minut nie jest
    walką na minuty.

  • 82. Data: 2013-11-20 15:35:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 listopada 2013 14:28:04 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:

    > Ja się odnoszę tylko do czasu regeneracji zładu.

    To zrob teraz te same obliczenia ale dla polecanego przeze mnie zbiornika
    galmetu sgws maxi o pojemnosci 400l. Pompa ciepla slabsza bo 6kW ale przy
    tym zbiorniku i takiej powierzchni wymiennika spokojnie laduje calutkie
    400l do 48stC. Wtedy bedzie pelen komfort? :) Bez problemu!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2013-11-20 15:44:51
    Od: "MarekPasek" <m...@w...pl>

    Adam <a...@g...com> pisze:

    > Wiesz jak dziala wymiennik i od czego zalezy jego moc? Naprawde trzeba
    > takie podstawowe kwestie tlumaczyc? :) *Myslalem jednak ze poziom grupy*
    > *jest troche wyzszy* ;(

    Jak na razie sam się produkujesz, a więc poziom grupy jest taki jaki Ty
    reprezentujesz poziom, czyli do bani.

  • 84. Data: 2013-11-20 17:19:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 listopada 2013 15:44:51 UTC+1 użytkownik MarekPasek napisał:

    > Jak na razie sam się produkujesz, a więc poziom grupy jest taki jaki Ty
    > reprezentujesz poziom, czyli do bani.

    Juz koncze, nie ma za bardzo z kim merytorycznie dyskutowac :)

    Jedynie mx123... podjal dyskusje na poziomie, reszta ma argumenty typu
    "na pewno nie" "nie chce mi sie czytac i analizowac" - licho, licho :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 85. Data: 2013-11-20 17:47:10
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > Do zbiornika napływa 200l wody o temperaturze około 10stC.
    > Oznacza to, że ze zbiornika ubyło podczas kąpieli 200 x (40-10) * 1,16 =

    Ok, ubyło 7kWh w 20 minut.

    > Aby się osuszyć i umyć zęby, jak pisałeś, wystarczy około 10minut.
    > Łącznie z 20 minutową kąpielą trwa to 30 minut.

    Czyli mamy 30 minut od momentu "grabieży" energii.

    > Mysiałbyś mieć więc zainstalowaną grzałkę o mocy 14kW aby w ciągu tych
    > 30 minut
    > nagrzać ponownie zbiornik do stanu poprzedniego i to nawet zakładając że
    > już w chwili wejścia pod prysznic woda zaczyna być dogrzewana natychmiastowo.

    Czy aby na pewno? Jak czujnik wykrywa tak natychmiastowo moment grzania?
    Dodatkowo kto mówi, że musi być tak samo jak wcześniej. W trakcie 2
    kąpieli/natrysku/prysznica przecież też możemy grzać, byle by tylko nie
    doprowadzić do dyskomfortu. W skrajnym przypadku mamy 20+10+20, czyli 50
    minut.

    > Niestety tak się nie dzieje, czujnik temperatury w zbiornikach umieszcza
    > się gdzieś na wysokości
    > 1/2-3/4 zbiornika, tak więc w rzeczywistości grzanie wody nie nastapi od
    > razu po wejściu pod prysznic, lecz dopiero po 5-10 minutach.

    Acha, no to już wiem.

    > Jak widzisz czas grzania skraca się do 20 minut.

    No jednak niekoniecznie. Aby 2 osoba spokojnie mogła się umyć mamy nadal
    40 minut.

    > Wtedy napisałeś że zbiornik nagrzewa się około 40minut a moc PC to
    > około 8,5kW
    > Nie da się 7kWh energii wpompować mocą 8,5kW w 40 minut.
    > Na to potrzebujesz mocy 10,5kW a tyle nie masz.

    No ale niewiele brakuje, a jak założymy, że nie musimy doprowadzić do
    stanu jak przed myciem, to w zasadzie bez problemu.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 86. Data: 2013-11-20 18:05:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 listopada 2013 17:47:10 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > No ale niewiele brakuje, a jak założymy, że nie musimy doprowadzić do
    > stanu jak przed myciem, to w zasadzie bez problemu.

    Ja mysle ze tu w ogole nie ma o czym dyskutowac, pomijajac fakt ze dane sa
    z czapy przyjete (pompa nagrzeje wode do 48stC a nie 40stC, prysznic bierze
    sie w max 37C, a nie 40stC - to ze ktos sobie ustawia 45stC na baterii
    nie oznacza ze tyle z niej leci, a raczej ze jest totalnie rozkalibrowana.
    45stC to juz woda ktora parzy :) to moze zalezy od domu ale ja sie kapie
    o 2-3 w nocy, zona o 23, wiec dla mnie czepianie sie 10 min w jedna czy
    druga strone to jakis nonsens :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 87. Data: 2013-11-20 19:21:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:
    > Przypominam ze Marek twierdzil ze dla 4-osobowej rodziny 48kWh na dobe
    > to absolutne zero komfortu i koniecznosc zapisywania sie na kapiele.
    > 48kWh to wedlug Twoich obliczen SIEDEM 20-to minutowych prysznicow po
    > 40stC.

    chyba zacznę cie obrażać...

    gdzie młotku pisałem o jakiś 48 kWh

    mnożysz i dzielisz kompletnie bez składu i ładu

    jak w tym kawale o noszeniu fortepianów... znasz?

  • 88. Data: 2013-11-20 19:24:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > calutkie
    > 400l do 48stC. Wtedy bedzie pelen komfort? :) Bez problemu!

    w jakim czasie :)

    ok 3 godziny.

  • 89. Data: 2013-11-20 19:31:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > domu ale ja sie kapie
    > o 2-3 w nocy, zona o 23, wiec dla mnie czepianie sie 10 min w jedna

    a ja ci powiem, że pier***...

    pompa ciepła grzeje tyle ile chcesz, moja grzeje do 45 stopni.

    37 stopni to jest woda nie goraca, taka wyższo letnia, co do kalibracji
    baterii to kilka razy sprawdzałem jaka woda leci mi z rury i wiem że moja
    żona sie czasem pluska w 45 stopniach. 45 stopnia to woda bardzo ciepła ale
    nie gorąca. 50 stopni to jest wodą gorąca.

    no jasne skoro żona sie myje o 23 a ty o 2 czy 3 to spoko jak zrobicie sobei
    dziecko to będziecie je myli o...
    widze tutaj jakiś slot czasowy ok godziny 1800 :)

    im więcej piszesz tym więcej głupot wypisujesz.

  • 90. Data: 2013-11-20 21:20:59
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-11-19 13:15, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > ciepła. Naprawdę wodę grzejesz od 8 czy 6 stopni. Bo jeśli w zasobniku
    > ci zostałą woda o temperaturze 20 stopni to jak myślisz jakim cudem ta
    > woda ma aż tyle, albo tylko tyle?
    > TAAAAKK oddała część swojego ciepła zimnej wodzie kóra napłyneła rurą
    > na dole zasobnika. dobrze zaprojektowane zasobniki potrafią podawać wodę
    > dolnym wejście tak spokojnei że nie zachodzi głębokie mieszanie i woda
    > sie układa bardzo łądnymi warstwami (szczególnie gdy odbió wody jest
    > dokładnie w najwyższym punkcie zasobnika od góry, wtedy podczas odbioru

    Mam mały zasobnik (120l) i wody nie grzeję do 60C tylko niższej
    (mniejsze straty ciepła, za to raz na jakiś czas przegrzewam wodę). W
    wieczornym szczycie i dwóch łazienkach wykorzystywanych jednocześnie
    zdarzało się, że woda się robiła ciut za zimna. Piec 20kW. Zapewne jest
    tak, jak pisze Marek - co z tego, że piec podaje na wyświetlaczu jakąś
    temperaturę, skoro to jest temperaturę na górze. Jednocześnie do
    zbiornika jest powoli (prysznic) podawana zimna woda. Jak przychodzi co
    do czego, to nagle piec się budzi, że woda zrobiła się zimna zaczyna
    grzać, jednocześnie dwa prysznice stale pobierają wodę i robi się
    chłodno, bo stale dopływa woda zimna (8C).

    To taka sytuacja z życia ....

    Może 300l by coś zmieniło. :-)

    M.