  • 11. Data: 2009-09-24 15:45:30
    Temat: Re: Maszt antenowy z rury na wieszaki.
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "Piotr" <p...@n...tlen.pl> wrote in message
    news:h9fqha$lnu$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Musze zrobic sobie na kominie maszt do anteny satelitarnej. Mam las za
    > domem wiec maszt musze zrobic o wysokosci conajmniej 3m. [...]

    Jestes pewien ze musisz robic taki maszt? Mysle ze samo przyczepienie do
    komina samej anteny satelitarnej wystarczy...

    http://laki.dvhk.pl/faq/montaz_sat.htm
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/index.
    html

    Qwinto

  • 12. Data: 2009-09-24 19:27:41
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Zarty sobie robisz ?

    Czyli nie masz. Ale potem korygujesz ze maszt wysokosci ponad komin bedzie
    nizszy niz 3 metry - wiec miec nie musisz. W przeciwnym wypadku takie maszty
    nalezy zglosic (chocby ze wzgledu na ewentualne ubezpieczenie _w razie
    zdarzen losowych_).

    > Nie

    To se to przemysl ;)
    Podobnie jak te odciągi - antena sat nieco wazy i stanowi spory opór.

    > Opaski kominowe do masztow

    Sprawdza sie dla krotich masztow i urzadzen na nim stawiajacych mały opór.
    Maszt 4 metry z sporym oantenowaniem - bez problemu rozerwał takie opaski na
    mocowaniu. Nie wnikam w to jak to bylo zamontowane.

    Ocynkowane maszty gotowce kupisz bez problemu w Dipolu po okolo stówce.
    Sprawdzjaa sie w warunkach zewnetrznych. Niestety tak jak wspominasz - nie
    wysyłają. Rownie dobrze mozesz zapytac w dowolnej lokalnej hurtowni stali o
    taka rure (gruboscienna, ocynk).

    Ogolnie to moim zdaniem podchodzisz do tematu od zlej strony - narpawde nie
    mozna inaczej umiescic tej anteny satelitarnej by uzyskac odpowiedni kąt ?
    Zerknales z tego komina (ustawiajac antene "na oko" na wlasciwy kat) czy
    drzewa napewno zawadzają ? Z poziomu gruntu wszystko wyglada inaczej ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 13. Data: 2009-09-25 06:10:02
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > domem wiec maszt musze zrobic o wysokosci conajmniej 3m. Problem w tym
    > ze w sklepach internetowych gdzie znalazlem takie maszty nie jest
    > prowadzona sprzedaz wysylkowa - sa zbyt dlugie. Jeden znalazlem ale za
    > wysylke wielkogabarytowa zadaja 300 zl ;-) Tak sie zastanawiam czy rura
    > do szaf na wieszaki (taka chromowana z Castoramy) nada sie na maszt. Z
    > tego co widzialem ma dosc grube scianki i jest (wydaje sie być) solidna.
    > Zastanawiam sie tylko czy ten chrom z czasem nie zejdzie pod wplywem
    > warunkow atmosferycznych. Co o tym sadzicie?

    Gdyby to byla TV naziemna, to warto lezc w góre. Talerz sat. postaw
    chocby na ziemi, ale w takim miejscu, z którego "widać" satelite.

    pozdro
    --
    A S

  • 14. Data: 2009-09-25 06:46:32
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał

    > Opaski kominowe do masztow

    A z czego masz komin? Jak systemowy, to sie zastanów, bo może się okazać, że
    maszt wytrzyma, ale komin się położy na dachu ;)

    Jeśli już się tak uparłeś na ten maszt, to kup zwykłą rurę do ogrodzeń -
    możesz sobie nawet wybrać kolor (są też ocynki). Rurę dostaniesz w pierwszym
    lepszym sklepie budowlanym za grosze. A jak nie będą mieli takiej długiej,
    to weź dwie i pospawaj.

    Z transportem trzymetrowej rury też nie ma raczej problemu - jeśli tylko
    dysponujesz czymś większym niż maluch, chociaż maluchem też by się
    przewiozło ;)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 15. Data: 2009-09-25 07:03:21
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Piotr pisze:

    > Caly maszt ma miec 3 m wiec odliczajac zamocowanie w opaskach nad komin
    > bedzie wystawac okolo 2,30 - 2,40 m. 3 metrowe maszty to chyba nic
    > nadzwyczajnego bo sa w sprzedazy (mam tylko problem z przywiezieniem).
    > Srednica takich oryginalnych masztow ma okolo 45 mm a srednica scianki 2
    > mm. Nie wiem czy widziales, jak to okresliles, rurki od wieszaka ale ja
    > w Castoramie widzialem chromowane rury o srednicy mniej wiecej 45 mm i
    > grubosci scianki 2 - 3 mm. Wiec jesli chodzi o wytrzymalosc to ma
    > podobne parametry jak oryginalny maszt i moge to sobie kupic na miejscu.

    Jakiej wielkości będzie ta antena? Jako, że masz do lasu niedaleko, to
    wiatry będą spore, u mojego kolegi w bloku antena przymocowana do komina
    z powodu naporu wiatru rozwaliła komin i spadając dach jednego samochodu.

    Antena mimo, że ustawiona na wprost drzewa, wcale nie musi sygnału przez
    nie ściągać.
    http://mpi.pl/new/images/downloads/n_instrukcja_samo
    instalacji_anteny.pdf

    Antena na tak długim maszcie będzie się niesamowicie wyginać - bardziej,
    jak jest większa i wyżej umieszczona. Moja antena - 120 cm przekątnej,
    przy mocnym wietrze na takim wsporniku długości około 1 metra wygina się
    tak, że konwerter oscyluje w ruchach lewo-prawo gdzieś na 20 cm. Na
    tunerze który posiadam, w takim czasie nie przerywa, ale na innych
    standardowo dawanych do platform sat nie da się oglądać.

    Inna sprawa to ustawianie takiej anteny, na takiej wysokości jej
    ustawianie będzie bardzo kłopotliwe, a jak nie masz doświadczenia w
    ustawianiu anteny sat, to radzę zadzwonić po instalatorów. Ja ustawiając
    po raz pierwszy satkę 60 męczyłem się przez 3 dni po 3 godziny mniej
    więcej. PPo tym fakcie kupiłem miernik.

  • 16. Data: 2009-09-25 11:28:23
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > 2, na 3 metrowej rurce z wieszaka bez bocznych odciągów to możesz kalesony
    > wieszać a nie antenę. Jak nie wierzysz to powieś. Na pewno wytrzyma do
    > pierwszego wiatru.

    Moim zdaniem szkoda kalesonów.
    --

    __________________________________________MAT_______

  • 17. Data: 2009-09-26 09:00:34
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A w castoramie nie mają rur na maszty antenowe?
    JaC

    -----

  • 18. Data: 2009-09-26 09:02:06
    Od: acelnószz <u...@w...eu>

    Nie wiem, co to za rury, ale moga byc z nielaczonym szwem i sie nagle zamienic w ...
    plaskownik ;-))
    JaC

    -----

  • 19. Data: 2009-09-26 20:11:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 15:00:25 +0200, Piotr napisał(a):

> [...]
    > Zastanawiam sie tylko czy ten chrom z czasem nie zejdzie pod wplywem
    > warunkow atmosferycznych. Co o tym sadzicie?

    Sądzimy, zebyś sobie kupił 3 metry zwykłej wodociągowej 1".

    --
    _______/ /_ GG: 3524356