  • 31. Data: 2017-05-09 09:23:13
    Temat: Re: Maszynka do przerobu odpadów drewnianych - jaka?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nastepny madry inaczej. Czy to kurwa jest temat o brykiecie z wegla albo mielonych
    opon? Nie. To jest temat o pocieciu drewna po budowie. I jakis ciolek, chuj wie
    dlaczego, podal nieprawdziwa informacje ze brykiet drzewny to trociny zalewane
    klejem.

  • 32. Data: 2017-05-09 09:43:05
    Od: abomito <a...@w...pl>

    To jest temat o pocieciu drewna po budowie.
    No i o tym trzeba pisać.A nikt z tego trocin nie zrobi ze względu na
    zanieczyszczenia.

    I jakis ciolek, chuj wie dlaczego, podal nieprawdziwa informacje ze brykiet drzewny
    to trociny zalewane klejem.

    Nie spinaj się, bo to szkodzi.
    Tak, pellet( rodzaj brykietu) jest robiony tylko a trocin.Nawet jeszcze
    sortowanych.Ale nie masz gwarancji, że ktoś robi brykiet z takiego szajsu, że bez
    lepiszcza nie da się tego złożyć do kupy.A spalić trzeba.
    I będzie Ci łyso, jak taki brykiet zobaczysz.
    pozdro.abomito

  • 33. Data: 2017-05-09 09:56:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 maja 2017 09:43:07 UTC+2 użytkownik abomito napisał:

> [...]
    lepiszcza nie da się tego złożyć do kupy.A spalić trzeba.
    > I będzie Ci łyso, jak taki brykiet zobaczysz.

    Podaj linka do takiego brykietu :)
    Nikt takiego do sprzedazy nie wystawi bo nie mozna spalac kleju ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2017-05-09 12:03:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 9 maja 2017 09:56:24 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Nikt takiego do sprzedazy nie wystawi bo nie mozna spalac kleju ;)
    > pozdr.

    A jak "klejem" jest jakiś kisiel organiczny, albo insza mąka zmieszana
    z czymśtam? To chyba by można było?
    Dawniej się np. klejem kostnym opędzało kupę robót, to może się
    do brykietu nada.

    L.

  • 35. Data: 2017-05-09 13:10:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiesz bo wiesz czy wiesz jak jest w rzeczywistosci? Kupilem w LM, ku przestrodze
    podaje gdzie, pellet. Zrobiony z pomielonych plyt pazdzierzowych z niewielka
    domieszka drewna. Pomysl na wdmuchiwanie trocin do form i zalewanie klejem mogl miec
    tylko madry inaczej. Publiczne podawanie takich rewelacji jest szkodliwe.

  • 36. Data: 2017-05-09 13:13:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kisiel to masz w glowie. Jak nie masz bana w googlach to znajdz jak robi sie brykiet
    i potem pisz a nie najpierw pisz a potem szukaj.

  • 37. Data: 2017-05-09 13:15:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-05-09 12:03, Lisciasty pisze:

    > A jak "klejem" jest jakiś kisiel organiczny, albo insza mąka zmieszana
    > z czymśtam? To chyba by można było?
    > Dawniej się np. klejem kostnym opędzało kupę robót, to może się
    > do brykietu nada.

    No o to chodzi: klej klejowi nierówny. A ten już się bulwersuje. Czy
    gdziekolwiek jest napisane, że jest to klej a la butapren? Jakiegoś
    lepiszcza używają, by się brykiety nie rozpadały, ale chgw co to jest.
    Jakaś żywica pewnie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 38. Data: 2017-05-09 13:48:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > A jak "klejem" jest jakiś kisiel organiczny, albo insza mąka
    > zmieszana z czymśtam? To chyba by można było?
    > Dawniej się np. klejem kostnym opędzało kupę robót, to może
    > się do brykietu nada.

    Jest powiedzenie stolarzy, że "najlepiej trzyma, jak kleju ni ma".
    Widziałem brykiety robione z, hmm..., liści, które powstawały
    taką metodą. W ogromnym ścisku, lekko na wilgotno. Nie wykluczam,
    że ta wilgoć nieco kleista mogła być.

    Z kolei na Amazonie widziałem za niewielkie pieniądze brykieciarkę
    z napędem nożnym do robienia brykietów z gazet. A to już ewidentnie
    na mokro -- w opisie gazety kazali rozmoczyć we wodzie, wetknąć
    w komorę, a potem nacisnąć nogą na wajchę. Kiedyś całą torbę
    papierowych brykietów dali mi w Narodowym Banku Polskim. Zrobione
    były ze stuzłotówek. Bardzo spoisty jest taki klocek.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2017-05-09 13:48:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz bana na googlach ze nie mozesz sprawdzic dlaczego brykiety kupy sie trzymaja i
    musisz wymyslac swoje glupie teorie?

  • 40. Data: 2017-05-09 15:30:21
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 9 maja 2017 13:13:08 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Kisiel to masz w glowie. Jak nie masz bana w googlach to znajdz jak robi sie
    brykiet i potem pisz a nie najpierw pisz a potem szukaj.

    Hehe jak zwykle kłócą się a znajomośc tematu taka se:
    http://foodpol-service.com/lepiszcze-skrobiowe.php
    http://www.budconsult.com.pl/spoiwo-do-brykietu-bryk
    iet-drzewny.html

    Takie jak i mineralne:
    http://www.brykieciarki.fora.pl/torf-wegiel-mial-pap
    ier-osady,13/lepiszcza,111.html

    W praktyce mozna trafic i brykiet spajany bez niczego (jak drewno sami sie żywicą
    sklei), spajane organicznie albo mineralnie a do tego moze to byc lepiszcze z dupy
    wyjete w postaci np. starego oleju po frytkach czy innych wynalazków jakie pomysłowy
    janusz domieszał i mu brykiet wyszedł...