  • 1. Data: 2010-08-08 20:50:15
    Temat: Maty na balkon
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Witam
    Myślę o zabudowie balustrady balkonu/tarasu matą.
    Na allegro jest tego sporo:
    http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=47487&chang
    e_view=1&order=p

    Oczywiście ceny w marketach (po pobieżnej analizie) wyższe.

    Wyodrębniłem następujący materiał budulcowy takich mat:
    - wilkinowa
    - trzcinowa
    - brzozowa
    - bambusowa

    Zależy mi na trwałości oraz na jak największej gęstości (chodzi rzecz
    jasna o intymność).

    Proszę PRAKTYKÓW o porady.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 2. Data: 2010-08-08 20:54:01
    Temat: Re: Maty na balkon
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Aug 2010 22:50:15 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Myślę o zabudowie balustrady balkonu/tarasu matą.

    A to wtedy w ogóle będzie jeszcze taras/balkon, czy buda jakaś, czy barak?
    Nie lepiej obsadzić czymś gęstym i zielonym, mniej lub bardziej trwałym,
    może pnącym albo iglastym, co zachowa otwarty na przestrzeń charakter
    tarasu i jednocześnie go osłoni?

  • 3. Data: 2010-08-08 21:04:40
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > Nie lepiej obsadzić czymś gęstym i zielonym, mniej lub bardziej trwałym,
    > może pnącym albo iglastym, co zachowa otwarty na przestrzeń charakter

    Np palmy kokosowe

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2010-08-08 21:17:14
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...

    > A to wtedy w ogóle będzie jeszcze taras/balkon

    Jutro zapodam fotkę sytuacyjną i będzie łatwiej skojarzyć :)

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 5. Data: 2010-08-08 22:01:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Aug 2010 23:17:14 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Jutro zapodam fotkę sytuacyjną i będzie łatwiej skojarzyć :)
    >
    > Pozdrawiam

    Poproszę, bo ja jadąc np po zakupy zawsze mijam taki jeden dom, gdzie
    piękny taras obudowano jakimiś plecionkami z wikliny czy juty - łojeżu.
    Wygląda to teraz na zagrodę dla kóz Robinsona Cruzoe albo szopę...

  • 6. Data: 2010-08-08 22:12:41
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > piękny taras obudowano jakimiś plecionkami z wikliny czy juty - łojeżu.
    > Wygląda to teraz na zagrodę dla kóz Robinsona Cruzoe albo szopę...

    Z rogoży - będzie jeszcze bardziej mojżeszowo.

  • 7. Data: 2010-08-09 06:41:08
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie lepiej obsadzić czymś gęstym i zielonym, mniej lub bardziej trwałym,
    > może pnącym albo iglastym, co zachowa otwarty na przestrzeń charakter

    Tak, tak, zabudowa o wysokości 1 m od razu zrobi z niego budę czy barak. Jak
    zwykle masz jakieś dziwne przemyślenia zupełnie nie na temat.

    A wracając do wątku to ja osobiście byłem bardzo sceptyczny co do stosowania
    takich mat, ale jakieś 2 miesiące temu żona postawiła na swoim i kupiła
    wilkinę. Jej wysokość akurat idealnie wpasowała się w stalową konstrukcję
    osłonową balkonu poniżej poręczy, więc nie wygląda to głupio, a końcowy
    efekt zaskoczył mnie pozytywnie. Nie zaciemniło, a daje troche intymności.

  • 8. Data: 2010-08-09 07:25:31
    Od: Theli <p...@w...pl>

    W dniu 2010-08-09 08:41, Boombastic pisze:

    > Tak, tak, zabudowa o wysokości 1 m od razu zrobi z niego budę czy barak.
    > Jak zwykle masz jakieś dziwne przemyślenia zupełnie nie na temat.

    I gdzie ona widziała wiklinowe baraki?

> [...]
    > stalową konstrukcję osłonową balkonu poniżej poręczy, więc nie wygląda
    > to głupio, a końcowy efekt zaskoczył mnie pozytywnie. Nie zaciemniło, a

    Dokładnie - mieszkałam w miejscu, gdzie takie wiklinowe maty max 1m
    wysokości miała pewnie z połowa balkonów - całkiem nieźle to wyglądało.
    Poza tym gdy balkon jest mały, zarośnięcie go całego zieleniną
    spowoduje, że zrobi się jeszcze mniejszy.

    th

    --
    http://nitkowo.bloog.pl

  • 9. Data: 2010-08-09 13:16:27
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 Aug 2010 08:41:08 +0200, Boombastic napisał(a):

    > Tak, tak, zabudowa o wysokości 1 m od razu zrobi z niego budę czy barak.

    Na pewno zagrodę dla kóz.

  • 10. Data: 2010-08-09 13:17:10
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 09 Aug 2010 09:25:31 +0200, Theli napisał(a):

    > Dokładnie - mieszkałam w miejscu, gdzie takie wiklinowe maty max 1m
    > wysokości miała pewnie z połowa balkonów

    Bezguście - wiklina plus miejska zabudowa... Kicz.