  • 1. Data: 2009-06-01 19:44:54
    Temat: Media na działce, "przeciąganie", podział.
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Witam,

    mam pytanie, jak wyglądają na dzień dzisiejszy ceny i procedury
    "przeciągnięcia" mediów z jednej działki na sąsiednią (usadownioną ZA
    działką z mediami)

    Głównie to woda, prąd i gaz.

    Co, jak i gdzie? :)

  • 2. Data: 2009-06-01 20:26:07
    Temat: Re: Media na działce, "przeciąganie", podział.
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Nex@pl pisze:

    > Głównie to woda, prąd i gaz.
    >
    > Co, jak i gdzie? :)

    Najpierw trochę czasu na załatwienie papierów - to może nie kosztować
    dużo kasy, tylko dużo nerwów i sporo czasu...
    Oczywiście pytaj w odpowiednich instytucjach - ze, pgnig, wodociągi.
    A potem koszty koparki, fachowców i materiałów - wszystko można sobie
    policzyć, ale nie wiadomo jakie masz szczegółowe uwarunkowania w terenie
    i.. gdzie to jest :-).

    Pozdr.
    robercik-us

  • 3. Data: 2009-06-01 20:27:58
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Nex@pl pisze:
> [...]
    >
    > mam pytanie, jak wyglądają na dzień dzisiejszy ceny i procedury
    > "przeciągnięcia" mediów z jednej działki na sąsiednią (usadownioną ZA

    Zgoda notarialna właściciela działki ew wpisanie służebności do jego
    księgi wieczystej.
    Tak czy siak u notariusza.

    Potem firma co to robi, projekty przyłączy, zgłoszenie odpowiednich
    zgłoszeń ew pozwolenie na budowę dla gazu i prądu (dla prądu to
    najlepiej już iść do ZE i poprosić o wydanie warunków przyłączenia do
    sieci).

    BR
    Igus'

  • 4. Data: 2009-06-02 05:53:01
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Najpierw trochę czasu na załatwienie papierów - to może nie kosztować dużo
    > kasy, tylko dużo nerwów i sporo czasu...

    kasy nie dużo (prąd ustawowo płaci się od mocy przyłączeniowej a reszta zależy
    od miejsca - u mnie woda to jakieś 300 zł)
    ale czasami może nie być możliwości technicznych podłączenia nowych
    odbiorców...

  • 5. Data: 2009-06-03 20:41:10
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    robercik-us pisze:

    > Najpierw trochę czasu na załatwienie papierów - to może nie kosztować
    > dużo kasy, tylko dużo nerwów i sporo czasu...

    Jak zawsze :)

> [...]
    > A potem koszty koparki, fachowców i materiałów - wszystko można sobie
    > policzyć, ale nie wiadomo jakie masz szczegółowe uwarunkowania w terenie

    Mam wydane warunki zabudowy, teren jest pod Szczecinem podlega pod Dobrą
    Szczecińską.

  • 6. Data: 2009-06-03 20:42:04
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Igus' pisze:

    > Zgoda notarialna właściciela działki ew wpisanie służebności do jego
    > księgi wieczystej.
    > Tak czy siak u notariusza.

    Właściciel dzieli działki i chce do drugiej podpiąć od razu media. Przed
    kupnem klienta.

  • 7. Data: 2009-06-06 19:20:38
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Właściciel dzieli działki i chce do drugiej podpiąć od razu media. Przed
    > kupnem klienta.

    Bez pozwolenia na budowę jest to przestępstwem w tym dziwnym kraju.

  • 8. Data: 2009-06-06 20:22:47
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Bez pozwolenia na budowę jest to przestępstwem w tym dziwnym kraju.

    Możesz rozwinąć? Tzn., że aby zrobic media na wydzielonej działce musze
    miec pozwolenie? :)

  • 9. Data: 2009-06-07 07:48:19
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Możesz rozwinąć? Tzn., że aby zrobic media na wydzielonej działce musze
    > miec pozwolenie? :)

    Art. 41.5. Rozpoczęcie dostaw energii, wody, ciepła lub gazu na potrzeby
    budowy może nastąpić jedynie po okazaniu wymaganego pozwolenia na budowę lub
    zgłoszenia.
    Art. 93. Kto: 5) dostarcza lub umożliwia dostarczenie energii, wody, ciepła
    lub gazu, naruszając przepis art. 41 ust. 5, podlega karze grzywny.
    Art. 94. Orzekanie w sprawach o czyny, określone w art. 92 i art. 93,
    następuje na podstawie przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o
    wykroczenia.

    Budowa przyłączy podpada pod "umożliwia dostarczanie".

  • 10. Data: 2009-06-07 10:42:34
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Nex@pl pisze:

    > Możesz rozwinąć? Tzn., że aby zrobic media na wydzielonej działce musze
    > miec pozwolenie? :)

    Aby zrobić (w zgodzie z prawem) przyłącza musisz mieć albo pozwolenie,
    albo zgłoszenie.

    Do pozwolenia, jak i do zgłoszenia musisz mieć mapkę i projekt.

    Czyli najlepiej załatwić to tak:
    1. Znaleźć geodetę do mapek i potem inwentaryzacji powykonawczej.
    2. Woda
    Idziesz do zakładu wodociągów i pytasz się po przyjacielsku, czy oni nie
    wiedzą (na pewno wiedzą :o), kto może zrobić projekt przyłącza i samo
    przyłącze. Być może przyłącze u Ciebie robi gmina i płaci się za tę
    usługę, jak nie to wskażą Ci magika co robi projekt i wykona przyłącze.
    Ew. magik zrobi projekt, a Ty sam wykonasz przyłącze.
    Powstanie projekt, potem przyłącze, potem geodeta naniesie je na mapkę i
    podpisujesz umowę o dostawę wody.
    3. Kanalizacja j.w.
    4. Gaz
    Idziesz do gazowni i prosisz o podpisanie umowy i podłączenie do gazu.
    Zazwyczaj gazownia wszystko załatwia sama, a Ty płacisz.
    BTW 1 Gazownia nie zrobi przyłącza, jak nie będzie perspektyw na umowę
    na dostarczanie gazu
    BTW 2 Gazownia na pewno nie podpisze umowy na dostarczanie gazu jak nie
    będzie odbiornika.
    Z BTW 1 i 2 wynika, że najlepiej iść do Sądu Rejonowego Wydział KW i
    wpisać do KW działki służebność na rzecz przeprowadzenia mediów, a same
    media prowadzić jak będzie po co.
    5. Prąd
    Iść do ZE i dalej jak z Gazownią. O tyle łatwiej, że im umowa na prąd
    budowlany wystarcza.

    Generalnie najlepiej wpisać prowadzenie mediów do KW bo inaczej może być
    kłopot. Np jak nowy właściciel nie będzie wiedział, że ma rurę na
    działce to ją pyknie koparką lub szpadlem i potem będzie problem bo bez
    służebności nie wolno wejść na tę działkę, aby naprawić.
    A jak jeszcze nie będzie wiedział , że ma rurę to może sprawę w sądzie
    założyć o wyłudzenie itd itd

    BR
    Igus'